ZarzÄ
dzenie Nr 133 /2010
Burmistrza Zalewa
z dnia 10 sierpnia 2010 r.
w sprawie: powoĹania komisji przetargowej do oceny ofert zĹoĹźonych w postÄpowaniu o udzielenie
zamĂłwienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na :
Na podstawie: art. 19, art. 20 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami ) zarzÄ
dza siÄ co nastÄpuje :
§ 1.
PowoĹuje siÄ KomisjÄ PrzetargowÄ
w skĹadzie :
PrzewodniczÄ
cy : Pani Barbara Pawelczyk
Sekretarz komisji : Pani Anna Grzeszczak
CzĹonek : Pani Danuta Stasik
§ 2.
Komisja przetargowa otrzyma nastÄpujÄ
ce dokumenty zapewniajÄ
ce poprawne postÄpowanie o udzielenie zamĂłwienia publicznego tj. :
1) ogĹoszenie o postÄpowaniu,
2) specyfikacjÄ istotnych warunkĂłw zamĂłwienia,
3) druki i formularze niezbÄdne do przeprowadzenia postÄpowania.
§ 3.
Do zadaĹ komisji przetargowej bÄdzie naleĹźaĹo :
1) ocena zĹoĹźonych ofert pod wzglÄdem formalnym i merytorycznym,
2) rozpatrywanie waĹźnych ofert i wybĂłr oferty najkorzystniejszej zgodnie z kryteriami przyjÄtymi w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia,
3) przesĹanie zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej do wykonawcĂłw.
§ 4.
Komisja dziaĹa na podstawie regulaminu pracy komisji przetargowej, ktĂłry stanowi zaĹÄ
cznik do niniejszego zarzÄ
dzenia.
§ 5.
1. Komisja rozpocznie pracÄ z dniem powoĹania.
2 Komisja zakoĹczy pracÄ po zawarciu umowy z wybranym wykonawcÄ
lub uniewaĹźnieniu postÄpowania.
§ 6.
NiezbÄdnÄ
obsĹugÄ administracyjnÄ
pracy komisji zapewni Sekretarz Komisji Pani Anna Grzeszczak.
§ 7.
UpowaĹźnia siÄ PrzewodniczÄ
cego komisji do zasiÄgania opinii innych ekspertĂłw lub biegĹych w koniecznych przypadkach .
§ 8.
Regulamin pracy Komisji Przetargowej stanowi zaĹÄ
cznik do niniejszego zarzÄ
dzenia.
§ 9.
ZarzÄ
dzenie wchodzi w Ĺźycie z dniem podpisania.
ZaĹÄ
cznik Nr 1do ZarzÄ
dzenia Nr 133/2010
Burmistrza Zalewa z dnia 10.08.2010 r.
REGULAMIN
PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1.
ObowiÄ
zki czĹonkĂłw komisji
- Komisja przetargowa zostaje powoĹana do przeprowadzenia postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego obejmujÄ
cego ocenÄ speĹniania wymaganych przez ZamawiajÄ
cego warunkĂłw, ocenÄ zĹoĹźonych ofert i przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty
- Komisja rozpoczyna dziaĹalnoĹÄ z dniem powoĹania.
3. KomisjÄ obowiÄ
zujÄ
przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieŠpublicznych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z póşn. zmianami ), przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
4. CzĹonkowie Komisji skĹadajÄ
pisemne oĹwiadczenia o istnieniu lub braku istnienia okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 17 Ustawy, niezwĹocznie po zapoznaniu siÄ z oĹwiadczeniami lub dokumentami zĹoĹźonymi przez wykonawcĂłw w celu potwierdzenia speĹnienia warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu.
5. W przypadku zĹoĹźenia przez czĹonka komisji oĹwiadczenia o zaistnieniu okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 17, nie zĹoĹźenia przez niego takiego oĹwiadczenia albo zĹoĹźenia oĹwiadczenia niezgodnego z prawdÄ
, czĹonek komisji podlega niezwĹocznemu wyĹÄ
czeniu z dalszego udziaĹu w pracach komisji.
§ 2.
PrzewodniczÄ
cy komisji
- Pracami komisji kieruje PrzewodniczÄ
cy, a w przypadku jego nieobecnoĹci zastÄpca.
- Zadania przewodniczÄ
cego komisji:
a. odbiera oĹwiadczenia czĹonkĂłw komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okolicznoĹci uniemoĹźliwiajÄ
cych im wystÄpowanie w imieniu zamawiajÄ
cego lub teĹź wykonywania czynnoĹci zwiÄ
zanych z postÄpowaniem o zamĂłwienie publiczne oraz wĹÄ
cza je do dokumentacji postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego,
b. informuje Burmistrza o wystÄ
pieniu okolicznoĹci powodujÄ
cych wykluczenie czĹonka komisji,
c. wyznacza terminy posiedzeĹ komisji,
d. prowadzi posiedzenia komisji,
e. informuje Burmistrza o problemach zwiÄ
zanych z pracami komisji w toku postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego,
f. reprezentuje komisjÄ w wystÄ
pieniach zewnÄtrznych,
g. po zakoĹczeniu prac komisji przedkĹada Burmistrzowi protokóŠz postÄpowania o zamĂłwienie publiczne do zatwierdzenia wraz ze wzorem umowy do podpisania z wybranym wykonawcÄ
.
§ 3.
Sekretarz komisji
1. ObowiÄ
zki sekretarza komisji:
h. ObowiÄ
zkiem sekretarza jest prowadzenie w sposĂłb ciÄ
gĹy protokoĹu postÄpowania odzwierciedlajÄ
cego poszczegĂłlne etapy pracy komisji,
i. dbaĹoĹÄ o sprawnÄ
organizacjÄ postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego.
j. prowadzenie protokoĹu postÄpowania;
k. organizowanie w uzgodnieniu z przewodniczÄ
cym posiedzeĹ komisji;
l. opracowanie projektĂłw dokumentĂłw przygotowywanych przez komisjÄ, w zakresie zleconym przez przewodniczÄ
cego;
m. obsĹuga techniczno-organizacyjna prac komisji;
n. prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczÄ
cego;
o. przesyĹanie, po zatwierdzeniu przez Burmistrza, wnioskĂłw, ogĹoszeĹ i innych dokumentĂłw przygotowanych przez komisjÄ;
p. przechowywanie protokoĹu, ofert oraz wszelkich innych dokumentĂłw zwiÄ
zanych z postÄpowaniem o udzielenie zamĂłwienia, w trakcie jego trwania.
§ 4.
Zadania komisji.
1. Do zadaĹ komisji naleĹźy przeprowadzenie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego zwiÄ
zane z ocenÄ
i wyborem najkorzystniejszej oferty.
2. Do zadaĹ komisji w zakresie przeprowadzenia postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego naleĹźy w szczegĂłlnoĹci:
a. ocena ofert nie podlegajÄ
cych odrzuceniu,
b. przygotowanie propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej bÄ
dĹş uniewaĹźnienia postÄpowania,
c. przyjmowanie i analiza wnoszonych protestĂłw wraz z przygotowaniem projektu odpowiedzi na protest,
d. sporzÄ
dzenie odpowiedniej dokumentacji wg drukĂłw ZP wprowadzonych RozporzÄ
dzeniem Prezesa Rady MinistrĂłw.
e. w przypadku stwierdzenia, iĹź wykonawca, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana :
· przedstawiĹ w ofercie dane nieprawdziwe,
· uchyla siÄ od podpisania umowy
lub
· nie wnosi wymaganego zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy,
f. przedstawienie Burmistrzowi propozycji wyboru tej spoĹrĂłd pozostaĹych zĹoĹźonych waĹźnych ofert, ktĂłra uzyskaĹa najwyĹźszÄ
liczbÄ punktĂłw.
3. Komisji zabrania siÄ dokonywaÄ poniĹźszych czynnoĹci:
a. wprowadzaÄ jakichkolwiek poprawek w ofercie,
b. dokonywaÄ zmiany kryteriĂłw przetargu,
c. zmieniaÄ warunkĂłw zawartych w SIWZ,
d. naruszaÄ przepisĂłw Ustawy i interpretowaÄ je na korzyĹÄ ktĂłrejkolwiek ze stron,
e. zatajaÄ dane, ktĂłre mogÄ
mieÄ wpĹyw na ocenÄ i wybĂłr oferty,
f. wchodziÄ w konflikt z oferentami,
g. Ĺwiadomie naruszaÄ zasadÄ bezstronnoĹci przy rozpatrywaniu i ocenie ofert.
4. Z postÄpowania komisja przetargowa sporzÄ
dza protokĂłĹ.
5. W przypadku udziaĹu w pracach komisji biegĹych (rzeczoznawcĂłw), komisja odnotuje ich dane w protokole.
6. Komisja koĹczy pracÄ po zawarciu umowy z wybranym wykonawcÄ
.
§ 5.
Tryb postÄpowania - czÄĹÄ jawna
1. CzÄĹÄ jawna - otwarcie ofert, w trakcie ktĂłrej przewodniczÄ
cy komisji przedstawi zebranym:
a. cel spotkania ze wskazaniem przedmiotu zamĂłwienia, trybu udzielania zamĂłwienia publicznego oraz miejsca i daty publikacji ogĹoszenia o przetargu,
b. skĹad komisji przetargowej,
c. liczbÄ zĹoĹźonych ofert, ze wskazaniem nazwy (firmy) i adresy (siedziby) wykonawcĂłw, ktĂłrych oferty zostaĹy uznane za niewaĹźne z powodu zĹoĹźenia ich po wyznaczonym terminie,
d. kwotÄ ĹrodkĂłw, jakie zamierza siÄ przeznaczyÄ na wykonanie zamĂłwienia,
e. oferty, pokazujÄ
c je, Ĺźe zĹoĹźone one zostaĹy w stanie nieuszkodzonym oraz nie noszÄ
ĹladĂłw wskazujÄ
cych na prĂłbÄ naruszenia ich tajemnicy.
2. Komisja dokonuje otwarcia ofert zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamĂłwieĹ publicznych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655). Otwarcie ofert jest
jawne.
3. Komisja odsyĹa nie otwarte oferty tym wykonawcom, ktĂłrzy zĹoĹźyli oferty po terminie lub wycofali swoje oferty przed upĹywem terminu skĹadania ofert.
4. Po odczytaniu wszystkich ofert, PrzewodniczÄ
cy zawiadamia obecnych przedstawicieli wykonawcĂłw o przypuszczalnym terminie zakoĹczenia postÄpowania oraz o sposobie powiadomienia o wynikach.
5. Po otwarciu i odczytaniu wszystkich ofert, czĹonkowie komisji niezwĹocznie skĹadajÄ
pisemne oĹwiadczenie o braku lub istnieniu okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 17 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655).
6. W przypadku zĹoĹźenia przez czĹonka komisji oĹwiadczenia o zaistnieniu okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 17, nie zĹoĹźenia przez niego takiego oĹwiadczenia albo zĹoĹźenia oĹwiadczenia niezgodnego z prawdÄ
, czĹonek komisji podlega niezwĹocznemu wyĹÄ
czeniu z dalszego udziaĹu w pracach komisji.
7. InformacjÄ o wyĹÄ
czeniu czĹonka komisji, przewodniczÄ
cy komisji przekazuje Burmistrzowi, ktĂłry w miejsce wyĹÄ
czonego czĹonka, moĹźe powoĹaÄ nowego czĹonka komisji.
§ 6 .
Tryb postÄpowania - czÄĹÄ tajna ( badanie ofert )
1. CzÄĹÄ tajna to badanie i ocena zĹoĹźonych ofert.
2. Na wniosek PrzewodniczÄ
cego komisja moĹźe zasiÄgaÄ opinii rzeczoznawcĂłw, biegĹych w przypadkach szczegĂłlnych i tego wymagajÄ
cych.
3. Ocena ofert i wybĂłr oferty najkorzystniejszej dokonywane sÄ
zgodnie z przepisami okreĹlonymi w rozdziale 4 ustawy.
4. W trakcie oceny zĹoĹźonych ofert komisja przeprowadzi nastÄpujÄ
ce czynnoĹci:
a. ustali, czy wszystkie oferty odpowiadajÄ
warunkom i zasadom okreĹlonym w ustawie o zamĂłwieniach publicznych i specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia,
b. ustali, czy oferty nie zawierajÄ
oczywistych pomyĹek lub bĹÄdĂłw rachunkowych, a w przypadku ich stwierdzenia komisja odnotuje rodzaj bĹÄdu wg druku ZP, poprawia bĹÄ
d rachunkowy oraz powiadamia wszystkich wykonawcĂłw o dokonaniu korekty bĹÄdĂłw lub oczywistych omyĹek,
c. w oparciu o dane zawarte w ofertach, komisja dokona oceny speĹnienia warunkĂłw wymaganych przez wykonawcĂłw i odnotuje wyniki na zaĹÄ
czniku wg druku ZP,
5. CzĹonkowie komisji w oparciu o kryteria oceny ofert okreĹlone w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia, dokonajÄ
oceny zĹoĹźonych ofert i wyniki wraz z pisemnym uzasadnieniem indywidualnej oceny ofert wpiszÄ
na zaĹÄ
czniku tj. druku ZP ( jeĹźeli do oceny ofert przyjÄto rĂłwnieĹź inne kryteria oceny ofert niĹź cena ).
6. Kryteria, ich znaczenie oraz opis zgodnie ze SIWZ stanowiÄ
podstawÄ do badania i oceny zĹoĹźonych ofert.
7. Komisja dokona oceny waĹźnych ( nie podlegajÄ
cych odrzuceniu ) ofert, stosujÄ
c jednolity system punktowania tzn.
a. kaĹźde kryterium oceniane bÄdzie w skali punktowej 0 – 100 pkt,
- najkorzystniejsze wymierne ( okreĹlone przy pomocy liczb ) dane z oferty podlegajÄ
ce ocenie, bÄdÄ
ocenione maksymalnÄ
iloĹciÄ
punktĂłw = 100, pozostaĹe bÄdÄ
przeliczane proporcjonalnie w stosunku do najlepszego.
- najkorzystniejsze niewymierne, ale odnoszÄ
ce siÄ wyĹÄ
cznie do przedmiotu zamĂłwienia ( wyjÄ
tek stanowi przypadek okreĹlony w art. 5 ust. 1 ustawy ) dane z oferty podlegajÄ
ce ocenie, bÄdÄ
ocenione, maksymalnÄ
iloĹciÄ
punktĂłw tj. rĂłwnÄ
100, pozostaĹe bÄdÄ
oceniane przez czĹonkĂłw komisji indywidualnie w stosunku do najlepszych.
- Kryteria niewymierne oceniane bÄdÄ
w przyjÄtej skali, indywidualnie przez kaĹźdego z czĹonkĂłw komisji z zachowaniem naleĹźytej starannoĹci.
8. Oceny poszczegĂłlnych czĹonkĂłw komisji zostanÄ
zapisane w zestawieniu zbiorczym, nastÄpnie pomnoĹźone przez procentowÄ
wartoĹÄ wagi przypisanÄ
kaĹźdemu kryterium okreĹlonÄ
w SIWZ.
9. WykorzystujÄ
c wyniki indywidualnej oceny ofert, komisja sporzÄ
dzi streszczenie i porĂłwnanie zĹoĹźonych ofert na zaĹÄ
czniku wg druku ZP.
10. KolejnoĹÄ ( ranking ) ofert zostanie ustalona wg otrzymanych punktĂłw obliczonych jak w § 6 ust. 7.
11. OfertÄ
najkorzystniejszÄ
bÄdzie OFERTA, ktĂłra otrzymaĹa najwiÄkszÄ
iloĹÄ punktĂłw.
12. W przypadku odrzucenia wszystkich ofert, komisja zamieĹci uzasadnienie odrzucenia w zaĹÄ
czniku na zaĹÄ
czniku wg druku ZP.
§ 7.
UniewaĹźnienie postÄpowania
1. Komisja ma obowiÄ
zek przedstawiÄ wniosek o uniewaĹźnienie postÄpowania, jeĹźeli powstaĹa jedna z okolicznoĹci przewidzianych w art. 93 ustawy.
2. JeĹźeli zamawiajÄ
cy dopuĹciĹ moĹźliwoĹÄ skĹadania ofert czÄĹciowych, do uniewaĹźnienia w czÄĹci postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia przepis ust. 1 stosuje siÄ odpowiednio.
3. O uniewaĹźnieniu postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia komisja zawiadamia rĂłwnoczeĹnie wszystkich wykonawcĂłw, ktĂłrzy ubiegali siÄ o udzielenie zamĂłwienia, a po zĹoĹźeniu ofert tych wykonawcĂłw, ktĂłrzy zĹoĹźyli oferty. podajÄ
c uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. Na polecenie Burmistrza komisja powtarza uniewaĹźnionÄ
przez niego czynnoĹÄ, podjÄtÄ
z naruszeniem prawa.
§ 8.
PostÄpowanie w przypadku wniesienia odwoĹania
1. W przypadku wniesienia odwoĹania przewodniczÄ
cy Komisji niezwĹocznie informuje o tym kierownika zamawiajÄ
cego, wskazujÄ
c jednoczeĹnie nazwiska proponowanych peĹnomocnikĂłw do wystÄpowania przed ZespoĹem ArbitrĂłw.
2. Sekretarz Komisji przekazuje odwoĹanie jednoczeĹnie wszystkim uczestnikom postÄpowania protestacyjnego.
3. NiezwĹocznie po otrzymaniu zawiadomienia od Prezesa UZP, Sekretarz Komisji przesyĹa do UZP kopiÄ dokumentacji postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia.
4. W dniu wyznaczonym na rozpoznanie odwoĹania dostar