Uchwała Nr LXIII/486/10
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 10 listopada 2010 r.
w sprawie: utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Zalewo, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn zm.)
Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:
§ 1
Tworzy się wyodrębnione rachunki dla następujących jednostek budżetowych:
1) Zespół Szkół w Zalewie,
2) Zespół Szkół w Borecznie,
3) Zespół Szkół w Dobrzykach,
4) Szkoła Podstawowa w Bartach,
5) Przedszkole Miejskie w Zalewie.
§ 2
Określa się źródła gromadzenia dochodów:
1) wpłat za wyżywienie uczniów, nauczycieli i pracowników jednostki budżetowej,
2) opłat za wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów,
3) opłat za usługi kserograficzne,
4) ze spadków, zapisów i darowizn,
5) z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie,
6) odsetki od środków zgromadzonych na rachunku wyodrębnionym.
§ 3
Określa się źródła wydatkowania środków:
1) zakup artykułów żywnościowych do stołówki,
2) zakup materiałów i wyposażenia,
3) zakup usług remontowych,
4) zakup usług pozostałych,
§ 4
Dyrektorzy jednostek budżetowych opracowują plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych i przedkładają Burmistrzowi Zalewa w terminie umożliwiającym ujęcie planu w projekcie uchwały budżetowej jednak nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 5
Burmistrz Zalewa weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem zgodności źródeł dochodów i wydatków z uchwałą w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków dochodów.
W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza odpowiednie zmiany informując o ich dokonaniu dyrektorów jednostek w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego.
§ 6
Po przyjęciu uchwały budżetowej przez Radę Miejską w Zalewie, Burmistrz Zalewa informuje dyrektorów jednostek o przyjętym planie finansowym.
§ 7
Dyrektorzy jednostek mogą dokonywać zmian w planie wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym nie powodujących zwiększenia lub zmniejszenia ogólnej kwoty dochodów i wydatków. O dokonanych zmianach dyrektorzy jednostek powiadamiają Burmistrza Zalewa w terminie 7 dni od daty dokonania zmiany. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia planu finansowego dyrektorzy występują z wnioskiem do Burmistrza Zalewa o dokonanie zmian w planie finansowym.
§ 8
Z dniem 31 grudnia 2010 roku traci moc Uchwała Nr XXVII/317/05 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 11 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia dochodów, które mogą być gromadzone na rachunkach dochodów własnych niektórych jednostek budżetowych, tj. szkół publicznych i przedszkola publicznego, prowadzonych przez Gminę Zalewo.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zalewa.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 01 stycznia 2011 roku.