Zarządzenie Nr 0050-22/2012 Burmistrza Zalewa z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie: powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na : „Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 3.182.784,17 zł. na finansowanie planowanego w 2012 r. deficytu budżetu Gminy Zalewo oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”.

 

Zarządzenie Nr 0050-22/2012

Burmistrza Zalewa

z dnia  26 marca  2012 r.

 

 

w sprawie: powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania   o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na : „Udzielenie i obsługa kredytu  w wysokości 3.182.784,17 zł. na finansowanie  planowanego w 2012 r. deficytu budżetu Gminy Zalewo oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”.

 

 

Na podstawie art. 19, art. 20 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Jednolity tekst:  Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami ) oraz § 4 ust. 7 i 8 Zarządzenia Nr 14/2008 Burmistrza Zalewa z dnia 30 września 2008 r. w sprawie nadania regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Zalewie (ze zmianami) zarządzam,  co następuje :

 

§ 1.

Powołuję Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w n/w składzie :

 

  1. Przewodniczący komisji :  Pan Jan Michalewski –Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki  Mieniem Komunalnym.                                       
  2. Członek komisji ( Sekretarz komisji ) :  Pani Anna Grzeszczak – Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego.
  3. Członek  komisji : Pani Danuta Stasik  Inspektor  - Referat Finansowy.

 

§ 2.

 

Mając na celu zapewnienie odpowiedniej sprawności działania Komisji Przetargowej, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac, powierzam Komisji Przetargowej dokonanie następujących czynności związanych z przygotowaniem postępowania oraz czynności  w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:

 

1)       sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 2) – Pani Anna Grzeszczak,  Pani Alina Błażewicz.

2)       inne czynności w przygotowaniu i przebiegu postępowania :

a)       przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia – Pani Alina Błażewicz,

b)       przygotowanie odpowiedzi na zapytania wykonawców dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – Pani Anna Grzeszczak, Pani Alina Błażewicz,

c)       ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badanie ofert i ocena  ofert – wszyscy członkowie Komisji Przetargowej,

3)       prowadzenie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia – Pani Anna     
Grzeszczak.

 

§ 3.

 

Komisja działa na podstawie regulaminu pracy komisji przetargowej, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

 

 

 

§ 4.

 

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1)       Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Tekst jednolity:  Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)

2)       Regulaminu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych, wprowadzonego Zarządzeniem Nr 120-5/2012  Burmistrza Zalewa z dnia 7 lutego 2012 r.

 

 

§ 5.

 

Zobowiązuję Komisję do sporządzenia protokołu z przebiegu postępowania i przedstawienia go do zatwierdzenia Burmistrzowi Zalewa.

 

§ 6.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

  

 

 

 

Załącznik nr 1do Zarządzenia Nr  0050-22/2012

Burmistrza Zalewa

z dnia 26.03.2012r.

 

 

 

REGULAMIN

PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

 

 

Niniejszy Regulamin określa organizacje, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Tekst jednolity: Dz. U.              z  2010r. Nr 113, poz.759 z pózn. zm.) zwana w dalszej części „ustawą”, prowadzonego przez Zamawiającego – Gminę Zalewo.

 

§ 1.

Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym Kierownika Zamawiającego, powołanym
do oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz                       do badania i oceny ofert.

 

§ 2.

  1. Komisja Przetargowa nie ma charakteru stałego.
  2. Kierownik Zamawiającego każdorazowo powołuje oddzielnym zarządzeniem Komisje Przetargową do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  3. Komisja Przetargowa składa się z co najmniej trzech osób:

1)             Przewodniczącego Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Przewodniczącym”,

2)            Sekretarza Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Sekretarzem”,

3)            Członka Komisji Przetargowej.

  1. Na uzasadniony wniosek Przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu Komisji Przetargowej o nowe osoby.
  2. Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania  o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, Kierownik Zamawiającego  z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji Przetargowej może powołać Biegłych.

 

§ 3.

  1. Badanie i ocenę ofert  Komisja Przetargowa rozpoczyna z upływem  terminu  do składania ofert.
  2. Komisja w czasie swojej pracy rzetelnie, obiektywnie i bezstronnie wykonuje powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem, uwzględniając opinie Biegłych, jeżeli ich powołano.
  3. Członkowie Komisji Przetargowej obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
  4. Członkowie Komisji Przetargowej składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, o którym mowa w art.17 ust.2 ustawy za wyjątkiem przypadku, gdy do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta.
  5. Komisja kończy swoją działalność w dniu skutecznego wyboru najkorzystniejszej oferty, skutecznego unieważnienia postępowania lub wydania zarządzenia w sprawie rozwiązania Komisji Przetargowej.

 

§ 4.

Zakres zadań Komisji Przetargowej obejmuje:

1)                  Sporządzenie protokołu z postępowania, o którym mowa w §11 ust.1.

2)                  Publiczne otwarcie ofert, na którym otwierane są oferty wg kolejności wpływu.  

3)                  Niezwłoczny zwrot ofert złożonych po terminie.

4)                  Ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badanie i ocenę ofert.

5)                  Przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego propozycji dotyczących:

a)             poprawy oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych, innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia, niepowodujacych istotnych zmian w treści oferty ) wykluczenia Wykonawcy,

b)             odrzucenia oferty,

c)             wyboru oferty najkorzystniejszej,

d)             stanowiska Komisji Przetargowej w przypadku wniesienia informacji, o której mowa                     w art.181 ust.1 ustawy.

6)                   Opracowanie dokumentów ( wezwań, zawiadomień i informacji, stanowisk w przypadku wniesienia informacji, o której mowa w art. 181 ust.1 ustawy lub odwołania) wynikających                       z przepisów ustawy, niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia danego postępowania,

7)                   Wystąpienie do Kierownika Zamawiającego w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust.1 – 2 ustawy powodujących konieczność unieważnienia postępowania.

 

§ 5.

  1. Członkowie Komisji Przetargowej mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą  Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców i opinii biegłych.
  2. Członkowie Komisji Przetargowej nie mogą ujawniać żądnych informacji związanych z pracami Komisji.
  3. Członek Komisji Przetargowej przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.

 

§ 6.

Do zadań  Przewodniczącego Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Przewodniczącym”,   w szczególności należy:

1)       zwołanie pierwszego spotkania Komisji Przetargowej,

2)       podanie podczas sesji otwarcia ofert kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć                       na sfinansowanie zamówienia, w przypadku nieobecności Sekretarza,

3)       kierowanie pracami Komisji Przetargowej,

4)       przewodniczenie obradom,

5)       wyznaczenie terminów posiedzeń komisji,

6)       odebranie oświadczeń od członków Komisji Przetargowej o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych                        z postępowaniem o zamówienie publiczne,

7)       w przypadku braku obecności podczas prac Komisji Przetargowej Sekretarza, wskazanie członka Komisji go zastępującego,

8)       w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert, występowanie z wnioskiem do Kierownika Zamawiającego o powołanie Biegłych właściwych dla przedmiotu zamówienia,

9)       niezwłoczne informowanie Kierownika Zamawiającego o wniesieniu odwołania oraz zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Komisji Przetargowej,

10)   przekazanie Kierownikowi Zamawiającego stanowiska Komisji Przetargowej, dotyczącego wniesionego odwołania.

 

§ 7.

Do zadań Sekretarza Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Sekretarzem” w szczególności należy:

1)       zapoznanie członków Komisji Przetargowej z dokumentacją przedmiotowego zamówienia publicznego,

2)       udostępnienie na potrzeby prac Komisji Przetargowej aktualnych obowiązujących przepisów               z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu Prawa zamówień publicznych wraz                             z rozporządzeniami wykonawczymi,

3)       podanie podczas sesji otwarcia ofert kwoty, jaka Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

4)       zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji                         z prowadzonych czynności przed jak i w okresach miedzy spotkaniami Komisji Przetargowej przed osobami nieuprawnionymi,

5)       bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem, w trakcie jego trwania,

6)       przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji związanej z prowadzoną procedurą,

7)       kompletowanie dokumentacji z prowadzonych czynności Komisji Przetargowej,

8)       obsługa techniczna i organizacyjna Komisji Przetargowej.

 

§8.

Do zadań  Członka Komisji Przetargowej w szczególności należy:

1)       czynny udział w pracach Komisji,

2)       rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,

3)       prawidłowe prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  w zakresie przekazanym Członkowi,

4)       w zakresie powierzonych zadań każdy Członek ponosi odpowiedzialność – w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.

 

§ 9.

Do zadań Biegłego w szczególności należy:

1)       złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających mu wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,

2)       udzielanie odpowiedzi na pytania członków Komisji Przetargowej, Kierownika Zamawiającego,

3)       wykonanie pisemnych opracowań w zależności od potrzeb,

4)       Biegły nie może ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji Przetargowej.

 

 

§ 10.

  1. Posiedzenia Komisji mogą się odbywać, jeżeli w jej pracach będą brały udział co najmniej 3 osoby z powołanego składu Komisji Przetargowej.
  2. Miejsce i termin posiedzenia Komisji Przetargowej wyznacza Przewodniczący.
  3. Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu lub głosowania.
  4. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.

§11.

1. Protokół postępowania o zamówienie publiczne sporządza się zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 223, poz.1458).

2. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne sporządza Sekretarz.

3. Przewodniczący przedkłada protokół wraz z załącznikami z postępowania o zamówienie publiczne Kierownikowi Zamawiającego do zatwierdzenia.

 

 

§12.

Komisja Przetargowa proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

§13

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący, Sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.

 

 

 

 

 

§14

 

1.       Kierownik Zamawiającego stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.

2.       Na polecenie Kierownika Zamawiającego Komisja Przetargowa powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.

 

§15.

 

Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=3238