Zarządzenie Nr 0050-22/2012
Burmistrza Zalewa
z dnia 26 marca 2012 r.
w sprawie: powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na : „Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 3.182.784,17 zł. na finansowanie planowanego w 2012 r. deficytu budżetu Gminy Zalewo oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”.
Na podstawie art. 19, art. 20 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami ) oraz § 4 ust. 7 i 8 Zarządzenia Nr 14/2008 Burmistrza Zalewa z dnia 30 września 2008 r. w sprawie nadania regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Zalewie (ze zmianami) zarządzam, co następuje :
§ 1.
Powołuję Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w n/w składzie :
- Przewodniczący komisji : Pan Jan Michalewski –Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym.
- Członek komisji ( Sekretarz komisji ) : Pani Anna Grzeszczak – Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego.
- Członek komisji : Pani Danuta Stasik – Inspektor - Referat Finansowy.
§ 2.
Mając na celu zapewnienie odpowiedniej sprawności działania Komisji Przetargowej, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac, powierzam Komisji Przetargowej dokonanie następujących czynności związanych z przygotowaniem postępowania oraz czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1) sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem pkt. 2) – Pani Anna Grzeszczak, Pani Alina Błażewicz.
2) inne czynności w przygotowaniu i przebiegu postępowania :
a) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia – Pani Alina Błażewicz,
b) przygotowanie odpowiedzi na zapytania wykonawców dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – Pani Anna Grzeszczak, Pani Alina Błażewicz,
c) ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badanie ofert i ocena ofert – wszyscy członkowie Komisji Przetargowej,
3) prowadzenie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia – Pani Anna
Grzeszczak.
§ 3.
Komisja działa na podstawie regulaminu pracy komisji przetargowej, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:
1) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
2) Regulaminu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych, wprowadzonego Zarządzeniem Nr 120-5/2012 Burmistrza Zalewa z dnia 7 lutego 2012 r.
§ 5.
Zobowiązuję Komisję do sporządzenia protokołu z przebiegu postępowania i przedstawienia go do zatwierdzenia Burmistrzowi Zalewa.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1do Zarządzenia Nr 0050-22/2012
Burmistrza Zalewa
z dnia 26.03.2012r.
REGULAMIN
PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
Niniejszy Regulamin określa organizacje, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Tekst jednolity: Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z pózn. zm.) zwana w dalszej części „ustawą”, prowadzonego przez Zamawiającego – Gminę Zalewo.
§ 1.
Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym Kierownika Zamawiającego, powołanym
do oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert.
§ 2.
- Komisja Przetargowa nie ma charakteru stałego.
- Kierownik Zamawiającego każdorazowo powołuje oddzielnym zarządzeniem Komisje Przetargową do przeprowadzenia określonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Komisja Przetargowa składa się z co najmniej trzech osób:
1) Przewodniczącego Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Przewodniczącym”,
2) Sekretarza Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Sekretarzem”,
3) Członka Komisji Przetargowej.
- Na uzasadniony wniosek Przewodniczącego oraz po zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego dopuszcza się możliwość zmian i uzupełnień składu Komisji Przetargowej o nowe osoby.
- Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, Kierownik Zamawiającego z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji Przetargowej może powołać Biegłych.
§ 3.
- Badanie i ocenę ofert Komisja Przetargowa rozpoczyna z upływem terminu do składania ofert.
- Komisja w czasie swojej pracy rzetelnie, obiektywnie i bezstronnie wykonuje powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem, uwzględniając opinie Biegłych, jeżeli ich powołano.
- Członkowie Komisji Przetargowej obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
- Członkowie Komisji Przetargowej składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę do wyłączenia z postępowania, o którym mowa w art.17 ust.2 ustawy za wyjątkiem przypadku, gdy do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta.
- Komisja kończy swoją działalność w dniu skutecznego wyboru najkorzystniejszej oferty, skutecznego unieważnienia postępowania lub wydania zarządzenia w sprawie rozwiązania Komisji Przetargowej.
§ 4.
Zakres zadań Komisji Przetargowej obejmuje:
1) Sporządzenie protokołu z postępowania, o którym mowa w §11 ust.1.
2) Publiczne otwarcie ofert, na którym otwierane są oferty wg kolejności wpływu.
3) Niezwłoczny zwrot ofert złożonych po terminie.
4) Ocenę spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badanie i ocenę ofert.
5) Przedstawienie Kierownikowi Zamawiającego propozycji dotyczących:
a) poprawy oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych, innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia, niepowodujacych istotnych zmian w treści oferty ) wykluczenia Wykonawcy,
b) odrzucenia oferty,
c) wyboru oferty najkorzystniejszej,
d) stanowiska Komisji Przetargowej w przypadku wniesienia informacji, o której mowa w art.181 ust.1 ustawy.
6) Opracowanie dokumentów ( wezwań, zawiadomień i informacji, stanowisk w przypadku wniesienia informacji, o której mowa w art. 181 ust.1 ustawy lub odwołania) wynikających z przepisów ustawy, niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia danego postępowania,
7) Wystąpienie do Kierownika Zamawiającego w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust.1 – 2 ustawy powodujących konieczność unieważnienia postępowania.
§ 5.
- Członkowie Komisji Przetargowej mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez Wykonawców i opinii biegłych.
- Członkowie Komisji Przetargowej nie mogą ujawniać żądnych informacji związanych z pracami Komisji.
- Członek Komisji Przetargowej przedstawia swoje zastrzeżenia, jeżeli dokument będący przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu ma znamiona błędu lub pomyłki.
§ 6.
Do zadań Przewodniczącego Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Przewodniczącym”, w szczególności należy:
1) zwołanie pierwszego spotkania Komisji Przetargowej,
2) podanie podczas sesji otwarcia ofert kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w przypadku nieobecności Sekretarza,
3) kierowanie pracami Komisji Przetargowej,
4) przewodniczenie obradom,
5) wyznaczenie terminów posiedzeń komisji,
6) odebranie oświadczeń od członków Komisji Przetargowej o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
7) w przypadku braku obecności podczas prac Komisji Przetargowej Sekretarza, wskazanie członka Komisji go zastępującego,
8) w razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert, występowanie z wnioskiem do Kierownika Zamawiającego o powołanie Biegłych właściwych dla przedmiotu zamówienia,
9) niezwłoczne informowanie Kierownika Zamawiającego o wniesieniu odwołania oraz zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Komisji Przetargowej,
10) przekazanie Kierownikowi Zamawiającego stanowiska Komisji Przetargowej, dotyczącego wniesionego odwołania.
§ 7.
Do zadań Sekretarza Komisji Przetargowej zwanego w dalszej części „Sekretarzem” w szczególności należy:
1) zapoznanie członków Komisji Przetargowej z dokumentacją przedmiotowego zamówienia publicznego,
2) udostępnienie na potrzeby prac Komisji Przetargowej aktualnych obowiązujących przepisów z zakresu przedmiotu zamówienia, z zakresu Prawa zamówień publicznych wraz z rozporządzeniami wykonawczymi,
3) podanie podczas sesji otwarcia ofert kwoty, jaka Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
4) zapewnienie bezpieczeństwa przechowania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji z prowadzonych czynności przed jak i w okresach miedzy spotkaniami Komisji Przetargowej przed osobami nieuprawnionymi,
5) bieżące protokołowanie oraz opieka nad protokołem, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem, w trakcie jego trwania,
6) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji związanej z prowadzoną procedurą,
7) kompletowanie dokumentacji z prowadzonych czynności Komisji Przetargowej,
8) obsługa techniczna i organizacyjna Komisji Przetargowej.
§8.
Do zadań Członka Komisji Przetargowej w szczególności należy:
1) czynny udział w pracach Komisji,
2) rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,
3) prawidłowe prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi,
4) w zakresie powierzonych zadań każdy Członek ponosi odpowiedzialność – w zakresie, w jakim powierzono mu wykonanie zadania.
§ 9.
Do zadań Biegłego w szczególności należy:
1) złożenie oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających mu wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne,
2) udzielanie odpowiedzi na pytania członków Komisji Przetargowej, Kierownika Zamawiającego,
3) wykonanie pisemnych opracowań w zależności od potrzeb,
4) Biegły nie może ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji Przetargowej.
§ 10.
- Posiedzenia Komisji mogą się odbywać, jeżeli w jej pracach będą brały udział co najmniej 3 osoby z powołanego składu Komisji Przetargowej.
- Miejsce i termin posiedzenia Komisji Przetargowej wyznacza Przewodniczący.
- Komisja podejmuje decyzje w drodze konsensusu lub głosowania.
- Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
§11.
1. Protokół postępowania o zamówienie publiczne sporządza się zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 223, poz.1458).
2. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne sporządza Sekretarz.
3. Przewodniczący przedkłada protokół wraz z załącznikami z postępowania o zamówienie publiczne Kierownikowi Zamawiającego do zatwierdzenia.
§12.
Komisja Przetargowa proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
§13
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji Przetargowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący, Sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
§14
1. Kierownik Zamawiającego stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
2. Na polecenie Kierownika Zamawiającego Komisja Przetargowa powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
§15.
Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl
Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=3238