P R O T O K Ó Ł z posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług oraz Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania , które odbyło się dnia 21 sierpnia 2008 roku.

 

 P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług  oraz

Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania , które odbyło się dnia 21 sierpnia 2008 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji                           - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                             - Burmistrz Zalewa

Alina Błażewicz                                 - Skarbnik Gminy

Ryszard Cympel                                  - Kierownik Referatu Gospodarki Terenowej i Rolnictwa

Iwona Jaroszewska                             - Podinspektor ds. obsługi rad

Barbara Pawelczyk                             - Podinspektor ds. przeciwdziałania alkoholizmowi i

                                                             Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych.

 

Proponowany porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  1. Uchwalenie porządku obrad
  2. Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na XXX zwyczajną sesję Rady Miejskiej
    w Zalewie.
  3. Sprawy różne.
  4. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan – Andrzej Małachowski - Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług. Powitał Pana Burmistrza, Panią Skarbnik, Pana Kierownika oraz radnych. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 9 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z radnych ma uwagi do porządku obrad.

Pani radna Kacprzak – Przewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że do porządku obrad dojdą jeszcze 2 uchwały:

13) w sprawie:   upoważnienia  organu gminnej jednostki organizacyjnej - Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zalewie do załatwiania indywidualnych spraw  z zakresu administracji publicznej w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.

14) w sprawie: przystąpienia Gminy Zalewo do Regionalnego programu Operacyjnego Warmia  i Mazury pod nazwą : ,, Budowa ekologicznych mini przystani żeglarskich wraz z systemem odbioru i segregacji odpadów na obszarze Wielkich Jezior Mazurskich’’ oraz udzielenia Burmistrzowi Zalewa upoważnienia do zawarcia stosownego Porozumienia związanego z realizacją tego Programu.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad wraz z zaproponowanymi zmianami.

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 9 członków Komisji.

 

Ad 3

Zaopiniowanie materiałów sesyjnych.

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o odczytanie projektu uchwały.

Pan Cympel odczytał projekt uchwały

 

1)      w sprawie: sprzedaży nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów , jako działka Nr 76/1, położona w obrębie Boreczno.

 

Pan Cympel wyjaśnił, że jest to działka położona przy drodze Zalewo – Boreczno, gdzie kiedyś był prowadzony skup złomu przez GS.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o odczytanie projektu uchwały.

Pan Cympel odczytał projekt uchwały

2)      w sprawie: sprzedaży nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka Nr 97, położona w obrębie Matyty.

 

Pan Cympel wyjaśnił, że jest to działka położona w Matytach po prawej stronie przed szkołą. Ma ona kształt trójkąta. Dodał, że działka nie przylega do jeziora.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o odczytanie projektu uchwały.

Pan Cympel odczytał projekt uchwały

3)      w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10-ciu lat części gruntu z nieruchomości zabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka Nr 194/2, położona w miejscowości Zalewo przy ul. Tartacznej.

 

Pan Cympel wyjaśnił, że jest to grunt dotychczas użytkowany przez państwa Kaczmarków, którzy prowadzą tam ogrodnictwo.  

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o odczytanie projektu uchwały.

Pan Cympel odczytał projekt uchwały

4)      w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10-ciu lat części gruntu z nieruchomości zabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka Nr 194/2, położona w miejscowości Zalewo przy ul. Tartacznej

 

Pan Cympel wyjaśnił, że jest to ta sama działka co w poprzedniej uchwale, ale o mniejszej powierzchni. Dodał, że w tej chwili użytkowana jest przez pana Sobótko.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o odczytanie projektu uchwały.

Pan Cympel odczytał projekt uchwały

 

5)      w sprawie: przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki Nr 118/18 i Nr 118/26 w miejscowości Zalewo przy ul. Akacjowej.

 

Pan Cympel wyjaśnił, że w tej chwili te tereny stanowią tereny zieleni parkowej, które powstały w czasie sprzedaży gruntu firmie „Lech- Drób”. Mieszkańcy w pewien sposób chcieli się zabezpieczyć przed negatywnym wpływem zanieczyszczeń i hałasu z firmy „Lech – Drób”. Dodał, ze właściciel jednej z działek, o której mowa w uchwale wystąpił z wnioskiem  o zmianę przeznaczenia gruntu. W związku z tym Gmina podjęła decyzję, aby jednocześnie przekształcić działkę gminną.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 8 radnych.

„Przeciwko” przyjęciu projektu uchwały głosował 1 radny.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Jaroszewską o odczytanie projektu uchwały.

Pani Jaroszewska odczytał projekt uchwały

6)      w sprawie:  ustalenia wynagrodzenia Burmistrza zalewa Pana Bogdana Hardybały.

 

Pan Przewodniczący przedstawił poprzednie składniki wynagrodzenia Burmistrza oraz nowe zapisy zawarte w Rozporządzeniu: wynagrodzenie zasadnicze od 4.200 zł do 5.900 zł, dodatek funkcyjny od 1.500 zł do 1.900 zł oraz dodatek specjalny musi wynosić od 20 % do 40 % sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Dodał, ze po wczorajszej dyskusji na posiedzeniu dwóch pozostałych Komisji padła następująca propozycja: wynagrodzenie zasadnicze: 4.300 zł, stażowy – 860 zł, funkcyjny – 1.500 zł i specjalny – 1.450 zł, razem 8.110  zł.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

 „Za” przyjęciem projektu głosowało 7 radnych.

,,Przeciw’’ głosował 1 radny.

„Wstrzymało się” od głosu 1 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Jaroszewską o odczytanie projektu uchwały.

Pani Jaroszewska odczytała projekt uchwały:

7)      w sprawie: Regulaminu przyznawania nagród nauczycielom oraz innym pracownikom oświaty przez Dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Zalewo.

 

Pani Jaroszewska wyjaśniła, że Gmina została zobligowana rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody do wprowadzenia zmian w regulaminie wynagradzania nauczycieli. Efektem tego jest dzisiejsza uchwała, która określa zasady na jakich Dyrektorzy będą przyznawać nauczycielom nagrody raz do roku z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Dodała , że poprzednio takie regulaminy funkcjonowały w szkołach, ale zatwierdzane były przez Rady Pedagogiczne. Teraz wszystkie szkoły będą pracowały na jednym spójnym regulaminie.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Pawelczyk o odczytanie projektu uchwały.

Pani Pawelczyk odczytała projekt uchwały

8)      w sprawie: dokonania zmian w treści załącznik a do Uchwały Nr XX/140/07 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Zalewo na lata 2008-2010.

 

Pani Pawelczyk wyjaśniła, że uchwała jest wynikiem złożonego w Urzędzie wniosku przez Klub Sportowy „Ewingi” o zwiększenie dotacji. Wniosek został przedłożony Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i pozytywnie zaopiniowany przez Komisję. Dodała, że dzięki takim inicjatywom powstanie coś pożytecznego dla dzieci i młodzieży. Poinformowała, że zostanie ogłoszony konkurs ofert i każda organizacja pozarządowa będzie mogła złożyć swoją ofertę na pozyskanie 2.000 zł.

 

Pani Pawelczyk powróciła do wczorajszego tematu placów zabaw. Poprosiła radnych, aby rozstrzygnęli sprawę na dzisiejszym posiedzeniu Komisji, ponieważ ona nie będzie mogła uczestniczyć w planowanej sesji. Powiedziała, że na poprzedniej sesji radni zdecydowali w sprawach różnych, że za pieniądze przeznaczone na budowę placów zabaw (15 tys. zł.) zakupić bujawki dla kilku miejscowości. Poinformowała, że Gminna Komisja podjęła decyzję o budowie 2 placów zabaw w dwóch miejscowościach – Wieprz i Kupin.  Dodała, ze w ten sposób powstaną kompleksowe place zabaw, które będą spełniały funkcję rekreacyjną i wychowawczą.

Pani radna Skolimowska zapytała, czy te inwestycje zostaną zrealizowane w tym roku.

Pani Pawelczyk odpowiedziała, że  tak. Wyjaśniła, że są już działki gminne przeznaczone na ten cel.  Na działce w Wieprzu ma powstać również świetlica, a więc to jest bardzo dobre miejsce na budowę placu zabaw dla dzieci.

Pani radna Skolimowska powiedziała, że jej zdaniem jest to dobre rozwiązanie.

Pani radna Helwak powiedziała, że trzeba jeszcze raz dokładnie przemyśleć pomysł zakupu samych bujawek, ponieważ to może przynieść radość większej liczbie dzieci.

Pani Pawelczyk wyraziła obawę, że same bujawki mogą nie spełniać celu jaki określony jest w gminnym programie. 

Pani radna Kacprzak powiedziała, że jej zdaniem  sama bujawka to za mało, ponieważ na plac przychodzi kilkoro dzieci w różnym wieku i każdy bawi się w inny sposób. Podkreśliła, że większy plac zabaw bardziej integruje dzieci.

Pani radna Skolimowska zaproponowała, aby na następne posiedzenie Komisji Pani Pawelczyk przygotowała  zestawienie działek gminnych w miejscowościach, gdzie w tej chwili byłaby możliwość zbudowania takiego placu zabaw. Dodała, że można by na przyszłość już ustalić, gdzie i kiedy będą budowane place.

Pan radny Ostrowski powiedział, że należy brać również pod uwagę ilość dzieci w danej miejscowości.

Pani Pawelczyk odpowiedziała, że to jest bardzo istotna sprawa i brana jest pod uwagę w pierwszej kolejności.

Pani radna Helwak zaapelowała o przyspieszenie działań w kierunku pozyskania działek od Agencji Nieruchomości Rolnych.

Pan Burmistrz odpowiedział, że do tej pory nie ma w Agencji osoby decydującej.

Pani radna Kacprzak zapytała o plac zabaw w Dobrzykach, który nie spełnia norm i znajduje się przy sklepie.

Pan radny Truszkowski powiedział, że ten plac przeznaczony jest do rozbiórki, ale dzieci dalej tam przychodzą, bo nie mają gdzie się bawić.

Pan Burmistrz powiedział, że plac został zbudowany w czynie społecznym i nikt tego nie zalegalizuje.

Pan radny Truszkowski powiedział, że najlepiej by było gdyby plac powstał na terenie szkoły.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Jaroszewską o odczytanie projektu uchwały.

Pani Jaroszewska odczytała projekt uchwały

9)  w sprawie: określenia obwodu Szkoły dla Zespołu Szkół w Dobrzykach.

 

Pani Jaroszewska wyjaśniła, że w lutym podjęto uchwałę o określeniu obwodu dla gimnazjum w Dobrzykach, natomiast obwód określony dla Zespołu Szkół w Dobrzykach również był przegłosowany, ale niestety Wojewoda zakwestionował ten zapis, gdyż obwody podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym. Dodała, że dzisiejsza uchwała jest wynikiem zalecenia Wojewody. 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały

10)  w sprawie: zaciągnięcia przez gminę Zalewo kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy.

 

Pani radna Grzywna zapytała czy projekt przeszedł.

Pan Burmistrz odpowiedział, że żaden projekt nie przeszedł, bo nie było jeszcze ogłoszonych konkursów. Dodał, że gmina w każdym programie może złożyć jeden wniosek a nasza gmina zdecydowała, że złoży wniosek na kanalizacje do Bądek, ponieważ jest to dużo droższa inwestycja. Wyjaśnił, że wodociąg będzie budował ZGK w Zalewie.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały

11)  w sprawie: zaciągnięcia przez gminę Zalewo kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 8 radnych.

„Wstrzymał” się od głosu 1 radny.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały

12) w sprawie: zmian w budżecie Gminy.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że zwiększone zostały dochody w związku z budową sieci wodociągowej dla m. Karpowo, zwiększono tez dochody z tytułu otrzymania środków na projekt realizowany przez MGCK w kwocie ponad 64 tys. zł.  Po stronie wydatków zmniejszono na zakup plaży nad j. Ewingi, ponieważ zakup doszedł do skutku. Zwiększono wydatki o 55 tys. zł z przeznaczeniem, na badania archeologiczne na ul. Częstochowskiej. Zwiększono wydatki o 34 tys. zł w związku z utworzeniem Gimnazjum w Dobrzykach. Zmniejszono wydatki na modernizację oczyszczalni ścieków i przeznaczono je na wkład własny na budowę sieci wodociągowej dla m. Karpowo (82 tys. zł). Pani Dyrektor MGCK wystąpiła z prośbą o zwiększenie dotacji, aby móc zorganizować zakończenie lata 30.08.  2008 r. wspólnie z Świętem Plonów (15 tys. zł na imprezę i 8.400 na wykonanie herbów).  

Pani radna Skolimowska zapytała co jest zrobione w kierunku budowy chodnika na ul. Morąskiej.

Pan Burmistrz odpowiedział, że chce się spotkać z Panem Marszałkiem Nowaczykiem i Dyrektorem Zarządu Dróg Wojewódzkich, aby wstępnie ustalić warunki na jakich zostanie przekazany nam materiał do budowy chodnika. Poinformował, że jest wykonana dokumentacja i uzyskane pozwolenia na budowę, dlatego można przystąpić do realizacji inwestycji lecz ze względu na wysoką kwotę gmina ubiega się o współfinansowanie z Zarządem Dróg Wojewódzkich. Powiedział, że w tym roku ta inwestycja raczej w tym roku już nie będzie zrealizowana, ale do 2012 roku cała droga będzie zmodernizowana. Przepisy mówią o tym , że przy takich drogach nie będzie w ogóle drzew a w każdej miejscowości będą chodniki.

Pani radna Kacprzak zapytała ile czasu potrwa budowa tego chodnika.

Pan Burmistrz odpowiedział, że około dwóch miesięcy.

Pani radna Kacprzak zapytała, czy pieniądze ujęte w budżecie dla archeologa są przeznaczone na głęboką odkrywkę.

Pan Burmistrz odpowiedział, że trzeba zebrać górną warstwę, żeby określić powierzchnię dawnej zabudowy.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Jaroszewską o odczytanie projektu uchwały.

Pani Jaroszewska odczytała projekt uchwały

13)  w sprawie: upoważnienia  organu gminnej jednostki organizacyjnej - Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zalewie do załatwiania indywidualnych spraw  z zakresu administracji publicznej w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.

 

Pani Jaroszewska wyjaśniła, że uchwała spowodowana jest nową ustawą  z dnia 27 czerwca 2008 r. o zmianie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Dodała, że zlikwidowano zaliczkę alimentacyjną i powołano fundusz alimentacyjny. W związku z powyższymi zmianami pani Kierownik musi mieć upoważnienie do działania w sprawach, o których mowa w nowej ustawie.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Burmistrza o odczytanie projektu uchwały.

Pan Burmistrz odczytał projekt uchwały

14)  w sprawie: przystąpienia Gminy Zalewo do Regionalnego programu Operacyjnego Warmia  i Mazury pod nazwą : ,, Budowa ekologicznych mini przystani żeglarskich wraz z systemem odbioru i segregacji odpadów na obszarze Wielkich Jezior Mazurskich’’ oraz udzielenia Burmistrzowi Zalewa upoważnienia do zawarcia stosownego Porozumienia związanego z realizacją tego Programu.

 

Pan Burmistrz wyjaśnił, że  program nabiera tempa i już Urząd Marszałkowski podjął decyzję o sposobie finansowania inwestycji. Poprzednio polegało to na tym, że Stowarzyszenie miało realizować projekt, lecz wystąpiły obawy co do płatności. Dodał, że inwestycja będzie również finansowana z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, który także miał wątpliwości co do sposobu przekazywania środków dla Stowarzyszenia. W związku z tym Urząd marszałkowski podjął decyzję o podziale projektu na 10 suwerennych podmiotów i to Gminy będą realizować projekt, ale musi być powołany jeden główny koordynator, aby w czasie rozliczyć się z realizacji programu. Dodał, że jeśli dokumentacja będzie zrobiona dość szybko to w przyszłym roku będzie można przystąpić do realizacji inwestycji.

Pani radna Skolimowska zapytała co gmina zyska w ramach realizacji tego programu.

Pan Burmistrz odpowiedział, że będzie zbudowana przystań żeglarska na jeziorze Ewingi. Będą tam również sanitariaty i prysznice oraz pomieszczenia gospodarcze, dla osoby, która będzie zarządzała tym projektem. Dodatkowo mogą być zbudowane przechowalnie sprzętu. Powstaną również pomosty.

Pani radna Skolimowska poprosiła Pana Burmistrza, aby na sesji przedstawił informacje na temat realizacji inwestycji Związku Gmin „Jeziorak”, której otwarcie było 1 sierpnia. Należy zwrócić szczególna uwagę na wysokość składek naszej Gminy i co w ramach tych pieniędzy zostało wykonane na naszym terenie.

Pan Burmistrz odpowiedział, że przygotuje taką informację.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

 

Ad.4  Sprawy różne

Pani radna Helwak zapytała, kiedy ruszy składowisko śmieci w Rudnie. Powiedziała, że w ramach tej inwestycji miały być rozstawione we wsiach dodatkowe pojemniki na śmieci. Podkreśliła, że ciągle jest ich za mało.

Pan Burmistrz odpowiedział, że oddanie składowiska odpadów miało się odbyć pod koniec sierpnia, ale nastąpi to prawdopodobnie pod koniec września, albo października. Dodał, ze pojemniki są już zakupione i stoją na Rudnie. Wyjaśnił, że tych pojemników nikt nie rozwozi, ponieważ trzeba stworzyć system odbioru śmieci. Z chwilą, gdy ruszy składowisko pojemniki zostaną rozstawione. Podkreślił, że w każdej miejscowości stanie jeden komplet pojemników na różne rodzaje odpadów. Być może większe miejscowości dostaną dodatkowe pojemniki.

Pani radna Skolimowska powiedziała, że trzeba częściej wywozić śmieci, zwłaszcza latem.

Pan Burmistrz powiedział, że w tej chwili odpadów plastikowych jest sporo a zakład z tego tytułu ponosi spore straty, bo z niektórych miejscowości musi wywozić nawet dwa razy w tygodniu. Podkreślił, że ZGK ma płacone za usługę jedynie 1.500 zł, a koszty wywozu miesięcznie wynoszą około 5.000 zł. Dodał, ż z plastikiem jest wielki kłopot, ponieważ ludzie pod pojęciem plastik rozumieją róże rzeczy np. folia, kartony po sokach. Przywożąc to na swój plac 2 ludzi musi dodatkowo segregować te odpady, ponieważ nie wszystko się nadaje, a odbierający chce jedynie butelki plastikowe.

Pani radna Kacprzak zaproponowała, aby na kontenerach napisać wyraźnie butelki plastikowe.

Pan Burmistrz poinformował, że na Urowie Urząd planuje zainstalować kamery. Podobnie nad Kanałem, gdzie turyści wyrzucają śmieci. Dodał, że tych śmieci jest tak dużo, że można nimi załadować cały statek – śmieciarkę. Powiedział, że najprawdopodobniej w ramach własnych środków będzie trzeba wywozić część nieczystości z tamtego miejsca. Część śmieci rzeczywiście pozostawiają żeglarze, ale znaczna część pochodzi od turystów z Murawek. Zapowiedział, że Urząd planuje zrobić kontrolę posiadania podpisanych umów na wywóz nieczystości. Sołtysi zostaną poproszeni o powiadomienie wszystkich mieszkańców. Dodał, że Urząd będzie informował o konieczności podpisania takiej umowy, podczepiając kartkę z odpowiednią informacją do nakazów płatniczych. Poinformował, że w tej chwili Urząd zajmuje się  likwidacją odprowadzanych do kanalizacji sanitarnej wód burzowych. Podkreślił, że Urząd nie będzie ponosił kosztów odprowadzania na oczyszczalnię ścieków i oczyszczania wody deszczowej.

Pani radna Skolimowska powiedziała, że na tych karteczkach można również dopisać, że do pojemników wrzucamy jedynie butelki plastikowe.

Pan radny Głozak poprosił o zrobienie przejścia dla pieszych w centrum wsi Półwieś z uwagi na idące do autobusu szkolnego dzieci. Podobna sytuacja jest w miejscowości Gajdy – tam trzeba poprawić pobocze, aby dzieci nie szły ulicą.

Pan Burmistrz powiedział, że zostanie skierowane pismo do Zarządu Dróg Wojewódzkich z uwagi na to, że jest to droga wojewódzka.

 

Ad 5.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

     Protokołowała                                                                     Przewodniczący Komisji

 

/-/ Iwona Jaroszewska                                                                Andrzej Małachowski

 

                                                                                                     /-/ Janusz Sokołowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=1707