Uchwała Nr LVII/445/10 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Zalewo.

 

                                                                                 

 

Uchwała Nr LVII/445/10

Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 30 czerwca 2010 r.

 

w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Zalewo.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Jednolity tekst Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

 

Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:

 

§ 1

Uchwała określa tryb prac nad projektem uchwały budżetowej, a w szczególności wymaganą szczegółowość projektu budżetu Gminy Zalewo, terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu oraz wymogi dotyczące uzasadnienia i materiały informacyjne, które Burmistrz przedłoży Radzie Miejskiej wraz z projektem uchwały budżetowej.

 

§ 2

  1. Burmistrz w terminie do dnia 10 września każdego roku poda do publicznej wiadomości informacje o przyjmowaniu wniosków do projektu budżetu na rok następny od radnych, przedstawicieli jednostek pomocniczych, mieszkańców oraz reprezentantów organizacji społecznych działających na terenie gminy. Podanie do publicznej wiadomości nastąpi przez wywieszenie ogłoszeń w sołectwach, na terenie miasta oraz w Biuletynie Informacyjnym Urzędu.
  2. W terminie do dnia 20 września każdego roku Burmistrz wyda zarządzenie określające podstawowe parametry przyjęte do prac nad budżetem (procentowe wskaźniki wzrostu dochodów, wydatków, wynagrodzeń) i stosowne zarządzenie  prześle do kierowników jednostek podległych i organizacyjnych oraz Radnych Rady Miejskiej.
  3. Kierownicy gminnych jednostek podległych i organizacyjnych (dyrektorzy szkół, instytucji kultury, kierownik MOPS, kierownik ZGK) opracowują i przedkładają Burmistrzowi w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy, projekty planów finansowych na rok budżetowy.
  4. Kierownicy referatów oraz pracownicy zatrudnieni na stanowiskach samodzielnych przedstawiają propozycje do budżetu w zakresie realizowanych zadań w terminie określonym w ust. 3
  5. Komisje Rady w terminie do dnia 15 października przedstawiają wnioski do projektu budżetu.

§ 3

 

  1. Burmistrz opracowuje projekt uchwały budżetowej.
  2. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza uzasadnienie i materiały informacyjne.
  3. Uzasadnienie do projektu budżetu winno zawierać następujące elementy:

1)      główne założenia na rok budżetowy, w oparciu o które przyjęto w projekcie budżetu wielkości dochodów i wydatków,

2)      omówienie projektowanych ważniejszych źródeł dochodów z podaniem informacji o kształtowaniu się stawek i opłat,

3)      szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków                                  z uwzględnieniem grupowania wydatków na bieżące i majątkowe,

4)      informację o rachunkach dochodów prowadzonych przez samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie o systemie oświaty,  a w szczególności kwotę planowanych dochodów i wydatków,

5)      przychody związane z finansowaniem planowanego deficytu budżetowego oraz rozchody związane ze spłatami długoterminowych kredytów i pożyczek lub przeznaczenie występującej nadwyżki,

6)      kwotę planowanego długu na koniec roku budżetowego,

7)      zakres i kwoty dotacji udzielonych z budżetu,

8)      zadania gminy zlecone do realizacji przez podmioty spoza sektora finansów publicznych,

9)      dochody i wydatki związane z realizacją zadań z  zakresu administracji rządowej   i innych zadań zleconych gminie,

10)  przewidywane wykonanie budżetu za rok poprzedzający rok, którego projekt dotyczy.

  1. Materiały informacyjne do projektu budżetu obejmują:

1)      plany finansowe działających na terenie gminy instytucji kultury .

  1. Projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w przepisach ustawy o finansach publicznych, z tym że:

1)      dochody budżetu gminy  z określeniem działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

2)      wydatki gminy z określeniem działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej.

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi Burmistrz przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 4

 

  1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie, maksymalnie w terminie 5 dni od dnia otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady Miejskiej.
  2. Komisje Rady Miejskiej na posiedzeniach formułują pisemne opinie o projekcie budżetu i przekazują je do Komisji Budżetu i Finansów w terminie do dnia                      30 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
  3. W przypadku propozycji zgłoszenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku już przewidzianego istnieje konieczność wskazania przez komisje źródła jego sfinansowania.
  4. Komisja proponując zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązana jest wskazać, które wydatki mają ulec zmniejszeniu.
  5. Opinie poszczególnych komisji są podstawą do sformułowania w terminie do dnia                       5 grudnia przez Komisję Budżetu i Finansów ostatecznej opinii o projekcie budżetu.

 

 

 

 

 

§ 5

 

1.       Pisemna opinia komisji Budżetu i Finansów o projekcie uchwały budżetowej przekazywana jest wraz z opiniami pozostałych komisji Przewodniczącemu Rady                i Burmistrzowi w terminie do dnia 10 grudnia.

2.       Bez zgody Burmistrza nie mogą być dokonane zmiany powodujące zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w dochodach lub zwiększenia planowanych dochodów bez jednoznacznego ustanowienia ich źródeł.

3.       Burmistrz na podstawie ustaleń z posiedzenia może wnieść stosowne autopoprawki            w projekcie uchwały budżetowej.

4.       Projekt uchwały budżetowej wraz z proponowanymi autopoprawkami Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej w terminie 7 dni  przed wyznaczonym terminem sesji            w sprawie uchwalenia budżetu.

5.       Przewodniczący Rady Miejskiej zwołuje sesję budżetową przed końcem roku poprzedzającego rok budżetowy, w  uzasadnionych przypadkach nie później niż do  31 stycznia roku budżetowego.

 

§ 6

 

Porządek obrad sesji budżetowej w punkcie dotyczącym uchwalania budżetu powinien uwzględniać:

1)      wystąpienie Burmistrza w sprawie projektu budżetu i przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej ,

2)      odczytanie opinii komisji stałych Rady Miejskiej,

3)      odczytanie wniosków komisji, które zostały uwzględnione przez Burmistrza                       w projekcie uchwały budżetowej,

4)      odczytanie wniosków komisji nie uwzględnionych przez Burmistrza w projekcie uchwały budżetowej,

5)      dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,

6)      głosowanie uchwały budżetowej.

 

 

 

 

§ 7

 

Traci moc uchwała Nr XLI/328/09 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 02 czerwca 2009 r.  w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

§ 8

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

 

 

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2311