Uchwała Nr LXIII/486/10 Rady Miejskiej w Zalewie w sprawie: utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Zalewo, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych

 

Uchwała Nr LXIII/486/10

Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 10 listopada 2010 r.

w sprawie: utworzenia wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach budżetowych Gminy Zalewo, określenia źródeł dochodów i wydatków nimi finansowanych.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn zm.)

 

Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:

§ 1

Tworzy się wyodrębnione rachunki dla następujących jednostek budżetowych:

1) Zespół Szkół w Zalewie,

2) Zespół Szkół w Borecznie,

3) Zespół Szkół w Dobrzykach,

4) Szkoła Podstawowa w Bartach,

5) Przedszkole Miejskie w Zalewie.

 

§ 2

Określa się źródła gromadzenia dochodów:

1)  wpłat za wyżywienie uczniów, nauczycieli i pracowników jednostki budżetowej,

2)            opłat za wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów,

3)            opłat za usługi kserograficzne,

4)            ze spadków, zapisów i darowizn,

5)            z odszkodowań i wpłat za utracone lub uszkodzone mienie,

6)            odsetki od środków zgromadzonych na rachunku wyodrębnionym.

 

§ 3

Określa się źródła wydatkowania środków:

1)  zakup artykułów żywnościowych do stołówki,

2)             zakup materiałów i wyposażenia,

3)             zakup usług remontowych,

4)             zakup usług pozostałych,

§ 4

Dyrektorzy jednostek budżetowych opracowują plany finansowe dochodów i wydatków nimi finansowanych i przedkładają Burmistrzowi Zalewa w terminie umożliwiającym ujęcie planu w projekcie uchwały budżetowej jednak nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 5

Burmistrz Zalewa weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem zgodności źródeł dochodów i wydatków z uchwałą w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków dochodów.

W przypadku stwierdzenia różnic wprowadza odpowiednie zmiany informując o ich dokonaniu   dyrektorów jednostek w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego.

 

§ 6

Po przyjęciu uchwały budżetowej przez Radę Miejską w Zalewie, Burmistrz Zalewa informuje dyrektorów jednostek o przyjętym planie finansowym.

 

§ 7

Dyrektorzy jednostek mogą dokonywać zmian w planie wydatków w granicach kwot określonych            w planie finansowym nie powodujących zwiększenia lub zmniejszenia ogólnej kwoty dochodów  i wydatków. O dokonanych zmianach dyrektorzy jednostek powiadamiają Burmistrza Zalewa                w terminie 7 dni od daty dokonania zmiany. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia planu finansowego dyrektorzy występują z wnioskiem do Burmistrza Zalewa o dokonanie zmian w planie finansowym.

 

§ 8

Z dniem 31 grudnia 2010 roku traci moc Uchwała Nr XXVII/317/05 Rady Miejskiej w Zalewie  z dnia 11 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia dochodów, które mogą być gromadzone na rachunkach dochodów własnych niektórych jednostek budżetowych, tj. szkół publicznych             i przedszkola publicznego, prowadzonych przez Gminę Zalewo.

 

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zalewa.

 

§ 10

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje od dnia 01 stycznia 2011 roku.

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2685