Do właściwości i zadań Referatu Finansowego należą sprawy związane z gospodarką finansową

 

Do właściwości i zadań Referatu Finansowego należą sprawy związane z gospodarką finansową  Gminy a w szczególności:

1. W zakresie księgowości budżetowej

1) księgowanie dochodów i wydatków budżetowych, funduszy celowych oraz nanoszenie zmian

budżetowych, sporządzanie komputerowych wydruków;

2) czuwanie nad nie przekroczeniem planowanych wydatków jednostki oraz podległych

jednostek organizacyjnych;

3) współpraca ze Skarbnikiem Gminy w opracowywaniu projektu budżetu i funduszy celowych;

4) czuwanie nad prawidłowością planowania budżetów jednostek podległych;

5) prowadzenie ewidencji finansowej z zakresu inwestycji;

6) sporządzanie sprawozdań budżetowych;

7) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Miejskiej;

8) rozliczanie inwentaryzacji;

9) sprawowanie nadzoru nad właściwym oznakowaniem sprzętu zgodnie z księgą inwentarzową;

10) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;

11) księgowanie dochodów i wydatków budżetowych, funduszy celowych oraz nanoszenie zmian

budżetowych (sporządzanie wydruków komputerowych);

12) czuwanie nad nie przekroczeniem planowanych wydatków budżetowych jednostki oraz

podległych jednostek budżetowych.

13) sprawozdanie sprawozdań budżetowych

 

 

2. w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz księgowości podatkowej:

1) opracowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat;

2) prowadzenie wymiaru podatków i opłat oraz prowadzenie rejestru wymiarowego;

3) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów, odroczeń, rozłożeń na raty i umorzeń;

4) aktualizowanie stanu gruntów z ewidencją gruntów przesyłanych przez geodezję;

5) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania danych o przedmiocie

opodatkowania , w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów opodatkowanych

podatkiem od nieruchomości;

6) kompletowanie dokumentów w sprawach o stosowanie ulg i zwolnień podatkowych;

7) prowadzenie rachunkowości dochodów budżetowych w zakresie podatków i opłat oraz

egzekwowanie tych należności;

8) dokonywanie okresowych analiz z wpływów podatkowych oraz opracowywanie

materiałów w tym zakresie dla potrzeb Rady;

9) prowadzenie rachunkowości dochodów budżetu z zakresu podatków i opłat osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;

10) egzekucja należności podatkowych , w tym:

a) wystawianie upomnień na zalegających podatników;

b) wystawianie tytułów wykonawczych na zalegających podatników;

c) zabezpieczanie hipoteczne zadłużeń podatkowych;

11) rozliczanie sołtysów z zebranych podatków oraz naliczanie wynagrodzeń z tego tytułu;

12) instruowanie sołtysów o sposobie poboru w drodze inkasa zobowiązań pieniężnych;

13) wydawanie zaświadczeń:

a) o stanie majątkowym;

b) o nie zaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych;

c) o spłacie PFZ;

d) o opłacaniu składek FURS z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego;

e) o dochodowości w gospodarstwie rolnym;

f) o użytkach rolnych;

14) prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń;

15) prowadzenie aktualizacji indywidualnych gospodarstw rolnych na potrzeby GUS;

16) księgowanie podatków: rolnego, od nieruchomości, leśnego, od środków transportowych,

łącznego zobowiązania pieniężnego osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych

nie posiadających osobowości prawnej;

17) prowadzenie spraw w zakresie:

a) umorzeń zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej;

b) odroczeń terminów płatności podatku lub odroczeń zapłaty zaległości podatkowej wraz

z odsetkami za zwłokę;

c) rozłożenia na raty zapłaty podatku lub rozłożeń na raty zaległości podatkowej wraz

z odsetkami za zwłokę;

18) naliczanie opłaty prolongacyjnej;

19) przygotowywanie wniosków i opracowywanie stanowisk w sprawach stosowania przez Urzędy

Skarbowe ulg w pobieranych przez siebie podatkach, będących w całości dochodami Gminy;

20) współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie sprawdzania i przekazywania wniosków

NIP;

21) sporządzanie obowiązujących sprawozdań;

22) księgowanie i egzekwowanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów;

 

 

3. W zakresie księgowości i płac oraz podatku od towarów i usług - VAT;

1) księgowanie wpłat: czynszu za lokale użytkowe, za dzierżawę gruntów, czynszu za lokale

mieszkalne;

2) obliczanie i pobieranie podatku VAT od działalności w Urzędzie Miejskim;

3) egzekucja w/w czynszów, w tym:

a) wystawianie upomnień;

b) wystawianie tytułów wykonawczych;

4) prowadzenie rejestru VAT;

5) sporządzanie miesięcznej deklaracji podatku od towarów i usług (VAT-7);

6) sporządzanie listy płac dla pracowników Urzędu oraz pracowników zatrudnionych w ramach

robót publicznych, prac interwencyjnych oraz umów absolwenckich i stażowych;

7) prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą zasiłków chorobowych, macierzyńskich,

opiekuńczych i wychowawczych;

8) prowadzenie kart wynagrodzeń i zasiłków pracowników;

9) pobór i rozliczanie podatku dochodowego pracowników i prowadzenie ewidencji w tym zakresie;

10) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym

pracowników;

11) sporządzanie listy wypłat diet Przewodniczącemu Rady, radnym i sołtysom;

12) prowadzenie rozliczeń z tytułu zawieranych przez Gminę umów: zleceń, o dzieło i innych umów cywilnoprawnych;

13) prowadzenie spraw związanych z grupowym ubezpieczeniem pracowników w PZU;

14) wystawianie zaświadczeń o zarobkach;

15) sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;

16) rozliczanie oraz składanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy o refundację środków

finansowych z tytułu robót publicznych, prac interwencyjnych oraz umów absolwenckich

i stażowych.

 

4. W zakresie księgowości i obsługi kasowej;

 

1) prawidłowe prowadzenie i obsługa kasy Urzędu;

2) prowadzenie sprzedaży i uzupełnianie pogotowia znaków skarbowych;

3) przyjmowanie opłat i należności pieniężnych na poszczególne kwitariusze;

4) terminowe odprowadzanie należności do Banku na odpowiednie konta;

5) przygotowywanie przelewów za należności pieniężne;

6) prowadzenie ewidencji wpływu faktur i rachunków oraz dostarczanie ich do opisu

poszczególnym pracownikom Urzędu;

7) wydawanie za pokwitowaniem biletów opłaty targowej dla przedstawiciela administratora

targowiska i rozliczanie go z pobranych opłat targowych;

8) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;

9) sporządzanie deklaracji podatku dochodowego PIT-4, PIT-8A i PIT-8B;

10) dokonywanie wymiaru podatku od posiadania psów oraz wystawianie upomnień i tytułów

wykonawczych i księgowanie wpłat;

11) wystawianie faktur VAT;





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2940