Do właściwości i zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

Do właściwości i zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy całość spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym Miasta i Gminy, polityką ekologiczną oraz rolnictwem, a w szczególności:

1. W zakresie gospodarki przestrzennej

1) analizowanie stanu zagospodarowania przestrzennego Gminy, uzbrojenia terenu oraz

stanu i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i kulturowego,

2) realizowanie zadań związanych z gospodarką przestrzenną zgodnie z ustawą o planowaniu

i zagospodarowaniu przestrzennym (przygotowywanie projektów decyzji o warunkach

zabudowy i lokalizacji celu publicznego)

3) opracowywanie koncepcji zagospodarowania nieruchomości wymagających wydzielenia

dróg publicznych o ile ich rozgraniczenie nie wynika z ustaleń miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego,

4) wydawanie wyrysów i wypisów z planu zagospodarowania przestrzennego,

5) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego

nieruchomości,

6) opiniowanie terenów i obiektów przeznaczonych do sprzedaży lub wydzierżawienia,

7) realizowanie zadań związanych z ochroną zabytków,

8) opiniowanie projektów podziałów nieruchomości,

9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy,

10) naliczanie opłaty planistycznej,

11) opiniowanie umieszczania w miejscach publicznych i wpływających na wygląd obiektów

budowlanych reklam, szyldów itp. oraz wydawanie zgody na ich realizacje na terenach

komunalnych,

12) prowadzenie procedury dotyczącej sporządzania miejscowych planów zagospodarowania

przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków.

 

2. W zakresie ochrony środowiska:

1) nadzór nad realizacja polityki ekologicznej Gminy, w tym:

a) nadzór nad realizacja Programu Ochrony Środowiska,

b) przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie

miasta i gminy Zalewo,

2) prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych

związanych ze Sprzątaniem Świata,

3) prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w szczególności:

a) opracowywanie, aktualizacja i wdrażanie wieloletniego planu gospodarki odpadami

komunalnymi oraz nadzór nad kształtowaniem gospodarki odpadami,

b) wydawanie opinii w zakresie gospodarowania odpadami,

c) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od

właścicieli nieruchomości,

4) opiniowanie prac geologicznych,

5) prowadzenie opłat za korzystanie ze środowiska,

6) prowadzenie i nadzór nad realizacja zadań finansowanych i dofinansowywanych z Ochrony

Środowiska , w tym: opracowywanie rocznych planów przychodów i wydatków oraz

rocznych sprawozdań z wykonania planów w zakresie Ochrony Środowiska,

7) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje przedsięwzięcia,

8) prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach

zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,

9) podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie

o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych

o środowisku i jego ochronie,

10) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:

a) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

c) prowadzenia spraw związanych z bezdomnymi zwierzętami, a także grzebowiskiem

i spalaniem zwłok zwierzęcych i ich części,

11) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących usuwania drzew i krzewów, wymierzania

kar pieniężnych za usuniecie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia

12) wyrażanie zgody na usuwanie drzew z terenu gminy,

14) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,

15) realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej na terenach nieskanalizowanych, w tym:

a) przeprowadzanie kontroli nieskanalizowanych rejonów Gminy i egzekwowanie

czynności eliminujących wprowadzanie nieczyszczonych ścieków do wód i ziemi,

b) nadzór nad realizacja przez właścicieli obowiązku podłączania budynków do nowo

wybudowanych sieci sanitarnych,

c) ewidencjonowanie zbiorników bezodpływowych na ścieki i przydomowych

oczyszczalni ścieków,

17) nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody, współpraca z organami

administracji sanitarnej nad jakością wody przeznaczonej do spożycia, informowanie

konsumentów o jakości wody do spożycia,

18) wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawa o ochronie zwierząt:

a) ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym

postępowaniu z nimi,

b) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywna,

c) organizowanie zbiórki padliny,

19) wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia właścicielowi w przypadku, rażącego

zaniedbywania zwierzęcia,

19) przygotowywanie do zatwierdzania taryf oraz zatwierdzanie regulaminu dostarczania wody,

20) zapewnienie oczyszczania miasta (kosze uliczne, przystanki autobusowe, cmentarze)

3. W zakresie rolnictwa

1) wydawanie zaświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego,

2) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów do zalesiania,

3) przygotowywanie oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,

4) prowadzenie spraw związanych ze scalaniem gruntów





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2942