Do właściwości i zadań Referatu Rozwoju Lokalnego

 

Do właściwości i zadań Referatu Rozwoju Lokalnego należą działania związane z rozwojem Miastai Gminy, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, promocją gminy oraz przeciwdziałaniu uzależnieniom, a a szczególności:

1. W zakresie rozwoju gminy

1) inicjatywy mające na celu rozwój przedsiębiorczości na terenie Gminy,

2) opracowywanie programów gospodarczych, analizowanie i diagnozowanie zjawisk

społecznych i gospodarczych,

3) kreowanie polityki informacyjnej Gminy,

4) bieżące analizowanie zagadnień zawartych w strategii Gminy oraz jej monitorowanie

i aktualizowanie,

5) realizacja zadań związanych z przynależnością Gminy do związków gmin i stowarzyszeń,

w których gmina jest członkiem.

2. w zakresie zamówień publicznych

1) stanowisko organizuje proces zamówień publicznych i czuwa nad jego prawidłową

realizacją poprzez:

a) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przygotowania

dokumentów związanych z uruchomieniem i przeprowadzeniem procesu zamówień

publicznych,

b)informowanie pracowników Urzędu w zakresie stosowania przepisów ustawy prawo

zamówieniach publicznych,

c) prowadzenie postępowania w sprawach udzielania zamówień publicznych wraz

z opracowywaniem szczegółowych procedur w tym zakresie.

3. W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych

1) aktywne działania na rzecz pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania zadań,

odzwierciedlonych w przygotowanych dokumentach strategicznych poprzez:

a) koordynowanie i opracowywanie projektów dokumentów strategicznych dla gminy, w

tym w szczególności Strategii gminy oraz monitorowanie ich realizacji i opracowywanie

informacji w tym zakresie.

b) prowadzenie ewidencji dokumentów własnych i obcych, stanowiących o kierunkach

rozwoju gminy,

c) aktywne poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych środków na realizację zadań

gminy,

d) gromadzenie informacji o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych, zwłaszcza

w zakresie środków z Unii Europejskiej i przygotowywanie propozycji ich wykorzystania,

e) koordynowanie prac związanych z przygotowaniem wniosków o pozyskanie środków

z funduszy krajowych i zagranicznych,

f) współpraca z instytucjami i organizacjami mogącymi wspierać działania Urzędu

w zakresie pozyskania środków,

g) nadzór nad wykorzystywaniem środków zewnętrznych i rozliczaniem środków

zewnętrznych.

4. w zakresie promocji gminy

1) prowadzeniem banku informacji o Gminie,

2) kompleksowa promocja Gminy( gospodarcza, turystyczna, inwestycyjna), w kraju i zagranica

oraz wspieranie inicjatyw gospodarczych, turystycznych i inwestycyjnych,

3) utworzeniem i prowadzeniem banku ofert inwestycyjnych,

4) opracowywaniem materiałów informacyjnych i reklamowych.

5) rozwijaniem wszechstronnej współpracy partnerskiej z miastami w kraju i za granicą,

6) organizacja kontaktów zagranicznych Burmistrza i współpraca w tym zakresie z innymi

jednostkami organizacyjnymi,

7) organizacja kontaktów zagranicznych i krajowych, w szczególności z miastami partnerskimi,

i współpraca w tym zakresie z instytucjami i organizacjami w Polsce,

8) stworzeniem i prowadzeniem wykazu podmiotów gospodarczych, instytucji kulturalnych

i oświatowych, rejestru stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji pozarządowych

działających na terenie Gminy dla potrzeb Burmistrza i Urzędu,

9) monitorowaniem potrzeb turystów,

10) merytoryczna obsługa strony internetowej Urzędu.

5. w zakresie spraw przeciwalkoholowych i współpracy z organizacjami pozarządowymi

1) działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia

dla działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych,

2)przeprowadzanie analizy problemów związanych z uzależnieniami od substancji

psychoaktywnych i przemocą w rodzinie oraz stanu zasobu w dziedzinie ich rozwiązywania,

3) przygotowywanie i przedkładanie Burmistrzowi projektów gminnych programów:

a) profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

b) przeciwdziałania narkomanii,

c) współpracy z organizacjami pozarządowymi,

4) ogłaszanie i prowadzenie konkursów ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach

gminnych programów,

5) realizacja i koordynacja zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania

problemów alkoholowych,

6) wdrażanie i propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii

edukacyjnych,,

7) organizowanie pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

8) prowadzenie spraw oraz najszerzej rozumiana współpraca i koordynacja w zakresie

przeciwdziałania uzależnieniom od substancji psychoaktywnych,

9) wsparcie techniczne organizacji pozarządowych,

10) realizacja innych zadań określanych corocznie w gminnych programach,

11) realizacja zadań związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie

napojów alkoholowych.

6)  realizacja, na obszarze Gminy, zadań wynikających z przepisów prawnych w dziedzinie kultury, sportu i turystyki,

1)  przygotowanie projektu budżetu w części dotyczącej kultury, sportu i turystyki,

2)  udział w organizacji imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych,

3)  prowadzenie dokumentacji statystycznej dotyczącej kultury, sportu i turystyki,

4)  współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie kultury, sportu i turystyki,

5)  współdziałanie w zakresie realizacji zadań zlecanych organizacjom pozarządowym w ramach 
     ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,

6)   prowadzenie ewidencji instytucji kultury i obiektów turystycznych





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2943