należą działania związane z rozwojem Miastai Gminy, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, promocją gminy oraz przeciwdziałaniu uzależnieniom, a a szczególności:
1. W zakresie rozwoju gminy
1) inicjatywy mające na celu rozwój przedsiębiorczości na terenie Gminy,
2) opracowywanie programów gospodarczych, analizowanie i diagnozowanie zjawisk
społecznych i gospodarczych,
3) kreowanie polityki informacyjnej Gminy,
4) bieżące analizowanie zagadnień zawartych w strategii Gminy oraz jej monitorowanie
i aktualizowanie,
5) realizacja zadań związanych z przynależnością Gminy do związków gmin i stowarzyszeń,
w których gmina jest członkiem.
2. w zakresie zamówień publicznych
1) stanowisko organizuje proces zamówień publicznych i czuwa nad jego prawidłową
realizacją poprzez:
a) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przygotowania
dokumentów związanych z uruchomieniem i przeprowadzeniem procesu zamówień
publicznych,
b)informowanie pracowników Urzędu w zakresie stosowania przepisów ustawy prawo
zamówieniach publicznych,
c) prowadzenie postępowania w sprawach udzielania zamówień publicznych wraz
z opracowywaniem szczegółowych procedur w tym zakresie.
3. W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych
1) aktywne działania na rzecz pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania zadań,
odzwierciedlonych w przygotowanych dokumentach strategicznych poprzez:
a) koordynowanie i opracowywanie projektów dokumentów strategicznych dla gminy, w
tym w szczególności Strategii gminy oraz monitorowanie ich realizacji i opracowywanie
informacji w tym zakresie.
b) prowadzenie ewidencji dokumentów własnych i obcych, stanowiących o kierunkach
rozwoju gminy,
c) aktywne poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych środków na realizację zadań
gminy,
d) gromadzenie informacji o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych, zwłaszcza
w zakresie środków z Unii Europejskiej i przygotowywanie propozycji ich wykorzystania,
e) koordynowanie prac związanych z przygotowaniem wniosków o pozyskanie środków
z funduszy krajowych i zagranicznych,
f) współpraca z instytucjami i organizacjami mogącymi wspierać działania Urzędu
w zakresie pozyskania środków,
g) nadzór nad wykorzystywaniem środków zewnętrznych i rozliczaniem środków
zewnętrznych.
4. w zakresie promocji gminy
1) prowadzeniem banku informacji o Gminie,
2) kompleksowa promocja Gminy( gospodarcza, turystyczna, inwestycyjna), w kraju i zagranica
oraz wspieranie inicjatyw gospodarczych, turystycznych i inwestycyjnych,
3) utworzeniem i prowadzeniem banku ofert inwestycyjnych,
4) opracowywaniem materiałów informacyjnych i reklamowych.
5) rozwijaniem wszechstronnej współpracy partnerskiej z miastami w kraju i za granicą,
6) organizacja kontaktów zagranicznych Burmistrza i współpraca w tym zakresie z innymi
jednostkami organizacyjnymi,
7) organizacja kontaktów zagranicznych i krajowych, w szczególności z miastami partnerskimi,
i współpraca w tym zakresie z instytucjami i organizacjami w Polsce,
8) stworzeniem i prowadzeniem wykazu podmiotów gospodarczych, instytucji kulturalnych
i oświatowych, rejestru stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji pozarządowych
działających na terenie Gminy dla potrzeb Burmistrza i Urzędu,
9) monitorowaniem potrzeb turystów,
10) merytoryczna obsługa strony internetowej Urzędu.
5. w zakresie spraw przeciwalkoholowych i współpracy z organizacjami pozarządowymi
1) działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia
dla działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych,
2)przeprowadzanie analizy problemów związanych z uzależnieniami od substancji
psychoaktywnych i przemocą w rodzinie oraz stanu zasobu w dziedzinie ich rozwiązywania,
3) przygotowywanie i przedkładanie Burmistrzowi projektów gminnych programów:
a) profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
b) przeciwdziałania narkomanii,
c) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
4) ogłaszanie i prowadzenie konkursów ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach
gminnych programów,
5) realizacja i koordynacja zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych,
6) wdrażanie i propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii
edukacyjnych,,
7) organizowanie pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
8) prowadzenie spraw oraz najszerzej rozumiana współpraca i koordynacja w zakresie
przeciwdziałania uzależnieniom od substancji psychoaktywnych,
9) wsparcie techniczne organizacji pozarządowych,
10) realizacja innych zadań określanych corocznie w gminnych programach,