należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno-techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Biurze Obsługi Interesanta, obsługą kancelaryjno-techniczną Rady Miejskiej i jej Komisji, a w szczególności:
1. W zakresie spraw organizacyjnych i administracyjnych
1) opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu,
2) organizacja wyborów, referendów i spisów statystycznych,
3) prowadzenie Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy, w tym:
a) przyjmowanie skarg i wniosków,
b) prowadzenie rejestru skarg i wniosków i czuwanie nad terminowym udzielaniem
odpowiedzi,
c) przyjmowanie korespondencji, jej rejestrowanie i rozdzielanie,
4) doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,
5) prowadzenie Biura Obsługi Interesanta, w tym:
a) udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,
b) udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy w Urzędzie,
c) udzielanie informacji o właściwości i zadaniach referatów oraz gminnych jednostek
organizacyjnych,
d) wysyłanie korespondencji i obsługa centrali telefonicznej,
6) prowadzenie rejestru zarządzeń i decyzji Burmistrza,
7) prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
8) prowadzenie teczek organizacyjnych miejskich jednostek organizacyjnych,
9) ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Gminy,
10) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych,
11) prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego
pracowników,
12) nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji
kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radca Prawnym,
13) prowadzenie archiwum Urzędu i tablic informacyjnych,
14) prowadzenie spraw z zakresu informatyzacji i komputeryzacji Urzędu oraz administrowanie
infrastruktura teleinformacyjna Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz
danych,
15) koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty
elektronicznej,
16) przygotowywanie sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,,
17) zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego,materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,
18) prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,
19) administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,
20) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz zabezpieczenie ppoż.,
21) obsługa spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.
22) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych
i lustracyjnych,
2. W zakresie obsługi Rady Miejskiej i jej Komisji:
1) prowadzenie ewidencji Radnych i członków Komisji,
2) prowadzenie ewidencji uchwał Rady, interpelacji i zapytań Radnych oraz wniosków i opinii
Komisji, a także innych materiałów wpływających do Rady
3) przekazywanie Radnym, członkom Komisji i zaproszonym osobom zawiadomień o terminach
sesji, posiedzeniach Komisji oraz ogłoszeń na tablice informacyjne,
4) przekazywanie Radnym materiałów na sesje,
5) protokołowanie sesji i posiedzeń Komisji oraz udostępnianie protokołów i innych
dokumentów zgodnie z przepisami prawa i Statutem,
6) przyjmowanie korespondencji kierowanej do Rady i Radnych, jej rejestrowanie i rozdzielanie,
7) czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z praca Rady i Komisji oraz
pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na sesje oraz posiedzenia Komisji,
8) prowadzenie korespondencji Przewodniczącego Rady,
9) współpraca z referatami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów
stanowionych przez organy gminy,
10) przekazywanie do publikacji i realizacji uchwał Rady,
11) opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i terminowości
realizacji wniosków Komisji, interpelacji i zapytań Radnych oraz działalności Komisji,
12) czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,