Do właściwości i zadań Referatu Organizacyjnego

 

Do właściwości i zadań Referatu Organizacyjnego należy całość spraw związanych z organizacją pracy Urzędu, obsługą kancelaryjno-techniczną Burmistrza, obsługą interesanta w Biurze Obsługi Interesanta, obsługą kancelaryjno-techniczną Rady Miejskiej i jej Komisji, a w szczególności:

1. W zakresie spraw organizacyjnych i administracyjnych

1) opracowywanie propozycji zmian struktury organizacyjnej Urzędu,

2) organizacja wyborów, referendów i spisów statystycznych,

3) prowadzenie Sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy, w tym:

a) przyjmowanie skarg i wniosków,

b) prowadzenie rejestru skarg i wniosków i czuwanie nad terminowym udzielaniem

odpowiedzi,

c) przyjmowanie korespondencji, jej rejestrowanie i rozdzielanie,

4) doskonalenie istniejących metod i form obsługi interesantów,

5) prowadzenie Biura Obsługi Interesanta, w tym:

a) udostępnianie interesantom odpowiednich formularzy i druków,

b) udzielanie informacji o sposobie załatwienia sprawy w Urzędzie,

c) udzielanie informacji o właściwości i zadaniach referatów oraz gminnych jednostek

organizacyjnych,

d) wysyłanie korespondencji i obsługa centrali telefonicznej,

6) prowadzenie rejestru zarządzeń i decyzji Burmistrza,

7) prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,

8) prowadzenie teczek organizacyjnych miejskich jednostek organizacyjnych,

9) ewidencja i przechowywanie Statutów i regulaminów jednostek organizacyjnych Gminy,

10) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek

organizacyjnych,

11) prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego

pracowników,

12) nadzorowanie stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego, przepisów instrukcji

kancelaryjnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Radca Prawnym,

13) prowadzenie archiwum Urzędu i tablic informacyjnych,

14) prowadzenie spraw z zakresu informatyzacji i komputeryzacji Urzędu oraz administrowanie

infrastruktura teleinformacyjna Urzędu: serwisami, usługami sieciowymi oraz systemami baz

danych,

15) koordynacja i nadzór nad udostępnianiem łączy internetowych, stron WWW i poczty

elektronicznej,

16) przygotowywanie sal konferencyjnych do sesji, narad, posiedzeń, zebrań i konferencji,,

17) zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele administracyjne, zakup inwentarza ruchomego,materiałów i pomocy biurowych, druków i formularzy oraz konserwacja sprzętu biurowego,

18) prowadzenie działalności socjalnej Urzędu,

19) administrowanie i remontowanie budynku Urzędu,

20) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

oraz zabezpieczenie ppoż.,

21) obsługa spotkań Burmistrza z przedstawicielami różnych instytucji, organizacji itp.

22) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych

i lustracyjnych,

2. W zakresie obsługi Rady Miejskiej i jej Komisji:

 

1) prowadzenie ewidencji Radnych i członków Komisji,

2) prowadzenie ewidencji uchwał Rady, interpelacji i zapytań Radnych oraz wniosków i opinii

Komisji, a także innych materiałów wpływających do Rady

3) przekazywanie Radnym, członkom Komisji i zaproszonym osobom zawiadomień o terminach

sesji, posiedzeniach Komisji oraz ogłoszeń na tablice informacyjne,

4) przekazywanie Radnym materiałów na sesje,

5) protokołowanie sesji i posiedzeń Komisji oraz udostępnianie protokołów i innych

dokumentów zgodnie z przepisami prawa i Statutem,

6) przyjmowanie korespondencji kierowanej do Rady i Radnych, jej rejestrowanie i rozdzielanie,

7) czuwanie nad właściwym obiegiem dokumentów związanych z praca Rady i Komisji oraz

pilnowanie terminowego przygotowania materiałów na sesje oraz posiedzenia Komisji,

8) prowadzenie korespondencji Przewodniczącego Rady,

9) współpraca z referatami merytorycznymi w zakresie opracowywania projektów aktów

stanowionych przez organy gminy,

10) przekazywanie do publikacji i realizacji uchwał Rady,

11) opracowywanie w zakresie zleconym przez Radę informacji o prawidłowości i terminowości

realizacji wniosków Komisji, interpelacji i zapytań Radnych oraz działalności Komisji,

12) czuwanie nad zabezpieczeniem praw Radnych,

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=2948