Uchwała Nr XVI/196/04 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 3 marca 2004 r. w sprawie budżetu na rok 2004

 

                                                                      Uchwała Nr XVI/196/04

Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 3 marca 2004 r.

w sprawie budżetu na rok 2004

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109 i art. 124 ustawy

z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tj. z 2003 r., Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).

Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1

  1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 10.838.447 zł, zgodnie z zał. Nr 1 i 1a.

  2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:

    1. dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 562.532 zł, zgodnie z zał. Nr 3.

    2. dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 83.000 zł.

    3. dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wys. 38.060 zł, zgodnie z zał. Nr 6.

§ 2

  1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 13.005.230 zł, zgodnie z zał. Nr 2.

  2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

    1. wydatki bieżące kwotę 9.702.488 zł, w tym na:

      1. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.745.416 zł,

      2. dotacje 387.305 zł,

      3. wydatki na obsługę długu gminy 125.000 zł,

      4. wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 18.000 zł.

    2. wydatki majątkowe w 2004 r. w wysokości 3.302.742 zł,

      1. wydatki inwestycyjne na 2004 r. w wysokości 3.286.242 zł, zgodnie z zał. Nr 4 i 5.

    3. wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2005 – 2006 w wysokości 6.850.000 zł, zgodnie z zał. Nr 5.

  3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:

      1. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 562.532 zł, zgodnie z zał. Nr 3,

      2. wydatki związane z realizacja zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 39.865 zł, zgodnie z zał. Nr 6,

      3. wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 83.000 zł.

§ 3

Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 2.166.783 zł są przychody pochodzące z:

  1. kredytów w kwocie 2.008.810 zł,

  2. wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 141.298 zł.

    c) nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych w kwocie

    16.675 zł.

    § 4

    1. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2004 roku w wysokości 3.266.357 zł i lata następne wynikające z planowanych i zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z zał. Nr 7.

    2. Uchwala się przychody w wysokości 2.669.330 zł i rozchody w wysokości 502.547 zł stanowiące zał. Nr 8

    3. Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia załącznik “Sytuacja finansowa gminy”.

§ 5

  1. Uchwala się plany przychodów i wydatków:

    1. zakładów budżetowych – przychody w wysokości 336.000 zł; wydatki w wysokości 337.960 zł,

    2. środków specjalnych – przychody w wysokości 79.600 zł; wydatki w wysokości 94.977 zł, zgodnie z zał. Nr 9.

2.Uchwala się dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych w wys. 43.000 zł. zgodnie z

zał. Nr.10.

§ 6

Uchwala się dotacje dla:

  1. samorządowych instytucji kultury w wysokości 271.000 zł, zgodnie z zał. Nr 11,

  2. podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 71.500 zł, zgodnie z zał. Nr 12.

§ 7

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

      • przychody - 20.000 zł,

      • wydatki - 34.500 zł,

zgodnie z zał. Nr 13.

§ 8

Tworzy się rezerwy:

      1. ogólna w wysokości 68.097 zł.

§ 9

1. Uposażania się Burmistrza do zaciągania długu publicznego do wysokości 2.511.357 zł.

2. Upoważnia się Burmistrza do spłat zobowiązań w wysokości 502.547 zł.

§ 10

Ponadto upoważnia się Burmistrza do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 800.000 zł,

  2. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

  3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 11

Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.

§ 12

  1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2004.

  2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=308