Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2003 rok część III - do Uchwały Nr XVIII/216 / Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 29 kwietnia 2004 roku .

 

Dz. 853 Opieka Społeczna

W dziale tym finansowane są zadania własne i zlecone, na plan 1.741.069 zł wykonanie wynosi 1.721.048 zł. Wydatki na opiekę społeczną stanowią 17,6% wydatków bieżących ogółem.

Wykorzystanie środków na zadania własne wynosi 889.238 zł – 51,6% ogólnych wydatków na opiekę społeczną. Z powyższej kwoty przeznaczono na zasiłki i pomoc w naturze 82.000 zł, wypłatę dodatków mieszkaniowych 280.657 zł, w tym: dotacja z budżetu państwa 134.386 zł, na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej wydatkowano 174.948 zł, z tego: wynagrodzenia osobowe – 2,5 etatu oraz dopłaty do pracowników realizujących zadania własne gminy 102.776 zł, pochodne od wynagrodzeń 20.600 zł oraz pozostałe wydatki niezbędne do funkcjonowania Ośrodka – 51.572 zł. Na usługi opiekuńcze wydatkowano 130.709 zł, z tego: przekazano dotację na podstawie porozumienia z gminą Morąg – 1.752 zł na realizację partycypacji w kosztach utrzymania pielęgniarki w Stacji Socjalnej Joanitów, pozostała kwota dotyczy wynagrodzenia i pochodnych 2 pracowników zatrudnionych na stałe i 10 opiekunek na umowę zlecenie.

Na dożywianie dzieci w szkołach wydano 204.924 zł, w tym: środki własne gminy wynosiły 34.000 zł, z dożywiania korzystało 664 dzieci.

]Na utrzymanie świetlicy terapeutycznej wykorzystano środki z dotacji w wysokości 15.000 zł.

Przekazano dotację 1.000 zł dla PCK w Morągu za organizację szkolenia dla uczniów z zakresu udzielania pierwszej pomocy przdmedycznej.

Na finansowanie zadań zleconych wydatki wyniosły 831.810 zł i stanowi to 48,4% ogólnych wydatków na opiekę społeczną.

Finansowane zadania zlecone to: składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 23.654 zł, zasiłki okresowe, stałe, renty socjalne, zasiłki z tytułu macierzyństwa, składki emerytalno – rentowe 622.493 zł, zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 50.303 zł, w tym: wynagrodzenia osobowe i pochodne 5,5 etatu 126.095 zł, wyprawka szkolna dla dzieci podejmujących naukę w klasach pierwszych szkoły podstawowej 5.310 zł (90 zł na dziecka – skorzystało 59 dzieci).

Dz. 854 Edukacyjna Opieka Wychowawcza

W dziale tym finansowaniem objęte są świetlice szkolne i Przedszkole w Zalewie.

Na w/w działalność wydatkowano 438.013 zł – 100% planu, z tego: na utrzymanie świetlic szkolnych 235.499 zł, głównie na wynagrodzenia osobowe i pochodne 4 nauczycieli i 6 pracowników obsługi 212.067 zł, dodatki socjalne nauczycieli, odpis na fundusz świadczeń socjalnych, drobne zakupy 23.432 zł. Wydatki na Przedszkole Miejskie wyniosły 201.360 zł, w tym na place i pochodne 2 nauczycieli, 4 pracowników obsługi – 147.120 zł oraz pozostałe wydatki związane z funkcjonowaniem Przedszkola 54.240 zł.

 

Dz. 900 Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

Na planowane wydatki bieżące 196.080 zł wykorzystanie wynosi 184.469 zł, stanowi to 94,1% planowanych. Wydatki przeznaczono głównie na: odprowadzono do budżetu państwa opłaty za emisję substancji zanieczyszczających powietrze w wys. 16.187 zł, na oczyszczanie miasta i gminy wydano 20.262 zł - dokonano wywozu nieczystości z przystanków PKS i z koszy przy chodnikach, wycinka drzew i krzewów, oczyszczaniem ulic lokalnych, chodników i parkingów zajmowali się pracownicy z robót publicznych, za których pokryto składki ZUS i wypłacono ekwiwalenty za odzież – 5.300 zł. Na utrzymanie zieleni wydatkowano 11.138 zł, w tym: na wycinkę i transport drzew, zakup paliwa do kosiarek, wynajem kosiarki ciągnikowej na większe obszary do koszenia.Na oświetlenie uliczne gminy wydano 86.788 zł, w tym: dotacja z budżetu państwa wynosiła 47.767 zł, za energię elektryczną zapłacono 69.269 zł i za konserwację 17.518 zł.

Przekazano 30.000 zł dla Zakładu Gospodarki Komunalnej, utworzonego z dniem 15 lipca 2004 r. jako dotację na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe.

Na pozostałą działalność wydatki bieżące wynoszą 19.283 zł, z tego: koszty wywozu padliny 10.925 zł, utrzymanie szaletów miejskich 2.142 zł, ogrodzenie małego cmentarza (materiały) 1.570 zł, wycinka krzewów na cmentarzu komunalnym 2.861 zł, bieżąca konserwacja urządzeń kanalizacyjnych i melioracyjnych 1.785 zł.

 

921. Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego

planowana dotacja na instytucje kultury wynosiła 233.000 zł, a wykonanie wynosi 232.902 zł. Finansowane są zadania w zakresie utrzymania bibliotek w Zalewie, Borecznie i filii w Jerzwałdzie oraz Domu Kultury i Świetlic wiejskich. W ramach przyznanej dotacji na biblioteki w wysokości 82.000 zł, płace i pochodne wyniosły 64.553 zł, zakupiono książki na kwotę 3.359 zł oraz pozostałe koszty funkcjonowania biblioteki 14.088 zł.

Wykorzystana dotacja na działalność Miejsko – Gminnego Domu Kultury i świetlic wyniosła 150.902 zł, z tego: place i pochodne to 80.393 zł, zakup materiałów na organizację imprez okolicznościowych 2. 273 zł, zakup opału 4.738 zł, prowadzenie kółek zainteresowań 9.127 zł, organizacja Dni Zalewa oraz powitanie Nowego Roku 18.910 zł, organizacja imprez przez Klub Sportowy Ewingi 22.000 zł oraz pozostałe wydatki remontowe i inne służące funkcjonowaniu Domu Kultury 13.416 zł.

 

Dz. 926 Kultura fizyczna i Sport

Na planowane wydatki 50.500 zł wykonanie wynosi 48.624 zł, stanowi to 96,3%, z tego: na utrzymanie budynku socjalnego i płyty stadionu wydano 16.618 zł głównie na zakup oleju opałowego, usługi komunalne oraz wykonanie ujęcia wody do podlewania płyty stadionu. Na realizację zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu wydano 32.006 zł, z tego: przekazano dotację podmiotową na realizację zadań w zakresie piłki nożnej 22.000 zł, w zakresie sportów walki 4.000 zł i w zakresie żeglarstwa poprzez organizację regat i innych imprez sportowo – rekreacyjnych 4.000 zł Na zakup nagród na imprezy sportowe wydano 506 zł, zapłacono rachunek 1.200 zł za ubezpieczenie wszystkich uczestników imprez sportowych naszej gminy.

 

 

Wydatki majątkowe (inwestycyjne)

Na planowane wydatki inwestycyjne w wysokości 1.097.363 zł wykorzystanie Środków wynosi 1.087.446 zł, co stanowi 10% wydatków ogólnych budżetu gminy. Inwestycje realizowane były ze środków własnych 366.089 zł, zaciągniętego kredytu w kwocie 267.547 zł, środków pomocowych Unii Europejskiej programu Sapard 415.682 zł oraz 38.128 zł z samorządu wojewódzkiego.

Realizacja wydatków w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

Dz. 010 Rolnictwo

Planowane wydatki inwestycyjne to 779.729 zł, wykonanie wynosi 778.392 zł. Na budowę stacji uzdatniania wody i 1118 mb sieci wodociągowej wydatkowano 699.579 zł. I etap został zrealizowany w ramach środków z programu Sapard w wysokości 415.682 zł.

Na budowę sieci wodociągowej Barty - Pozorty wydatkowano 53.813 zł, wybudowano 2.188 mb sieci głównej i 176 mb przyłączy. W ramach tej inwestycji dokonano podłączenia w miejscowości Tarpno. Na budowę studni głębinowej w Bądkach wykorzystanie środków wynosi 25.000 zł, z tym że 23.716 zł przeniesiono na rok 2004 jako wydatki nie wygasające do realizacji do dnia 30 czerwca 2004 r.

Dz. 600 Transport i Łączność

Planowane i wykorzystane wydatki na inwestycje to 10.453 zł, z tego: budowa wjazdu i parkingu przy ul. 29 Stycznia 6.793 zł, zakupiono barakowóz wagonowy z przystosowaniem na wiatę autobusową dla dzieci szkolnych w miejscowości Dajny – 3.660 zł.

Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa

W dziale tym z planowanej kwoty 30.000 zł na adaptację pomieszczeń magazynowych na biura wraz z zapleczem dla Zakładu Gospodarki Komunalnej wydatkowano 27.111 zł. Prace wykonali pracownicy zatrudnieni w ramach robót publicznych.

Dz. 750 Administracja publiczna

Na planowane wydatki 121.788 zł wykorzystanie wynosi 118.595 zł. Zakupiono na potrzeby Rady Miejskiej komputer z oprogramowaniem 3.500 zł, zakupiono ksero i 2 zestawy komputerowe na potrzeby Urzędu Miejskiego 8.660 zł, z otrzymanych środków z samorządu wojewódzkiego zakupiono zestawy komputerowe i kserokopiarkę na potrzeby Gminnego Centrum Informacji 38.128 zł.

W związku z zawartym aktem notarialnym z Gminną Spółdzielnią “Samopomoc Chłopska” na przejęcie budynku z przeznaczeniem na biura Urzędu Miejskiego zapłacono 40.000 zł Na modernizację pomieszczeń w budynku po GSie na Gminne Centrum Informacji wydano 31.807 zł. Roboty wykonane były przez pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych.

 

Dz. 801 Oświata i wychowanie

Wykorzystanie środków na inwestycje wynosi 84.624 zł – 100% planu. Zapłacono zaległe faktury za wykonane roboty w 2002 r. przy rozbudowie Szkoły Podstawowej i sali gimnastycznej w Borecznie.

 

Dz. 900 Gospodarka komunalna i Ochrona Środowiska

Planowane wydatki na inwestycje wynoszą 67.267 zł, a wykorzystane 64.771 zł.

Na budowę cmentarza przy ul. Elbląskiej wydano 28.768 zł, zapłacono za projekt techniczny zagospodarowania cmentarza, doprowadzono wodę do cmentarza, w wyniku czego podłączonych zostało 5 rodzin na Osiedlu Brzeziniak.

Na rozbudowę cmentarza przy ul. Ogrodowej wydatkowano 28.825 zł, zapłacono I ratę za wykupiony grunt na powiększenie istniejącego cmentarza.

Na przebudowę wodociągu przy ul. Kolejowej na odcinku PUK – Urząd Miejski zapłacono 3.766 zł.

Gminy Fundusz Ochrony Środowiska

 

 

 

Nazwa

Plan

Wykonanie

I

Stan środków obrotowych na początek roku

29.454

29.454

II

Przychody

34.400

41.197

 

  • środki z Urzędu Marszałkowskiego
  • za wycinkę drzew

34.400

-

40.985

212

III

Wydatki

63.554

55.631

 

w tym:

§ 4210 - zakup materiałów i wyposażenia

3.461

1.002

 

  • zakupiono nagrody na konkursy wiedzy ekologicznej
  • sadzenie drzewek
  • akcja sprzątanie świata
  • zakup drzewek

§ 4300 - zakup usług pozostałych

1.000

261

400

1.800

16.312

597

269

136

-

15.682

 

  • rekultywacja dzikich wysypisk śmieci i wysypiska w m. Gajdy
  • przygotowanie gruntu do sadzenia drzewek
  • transport drzewek
  • prowizja bankowa

§ 4410 Podróż służbowa krajowa

14.657

1.260

300

95

1.000

14.476

860

146

200

717

 

§ 6110 Wydatki inwestycyjne

42.781

35.471

 

  • modernizacja wysypiska śmieci (opłata za akt notarialny)
  • zagospodarowanie zieleńca centralnego Zalewo (materiały i projekt)
  • budowa wylewki w m. Tarpno

4.022

20.000

16.000

3.992

15.770

15.709

 

§ 6120 - wydatki na zakupy inwestycyjne

- zakupiono komputer 2.759 zł

2.759

2.759

 

Stan środków na koniec okresu

300

15.020

 

Podsumowanie

 

Budżet Gminy za 2003 r. zamknął się nadwyżką budżetową w wysokości 67.010 zł, dochody budżetowe osiągnięto w kwocie 10.917.199 zł, a wydatki zrealizowano w kwocie 10.850.189 zł.

Przychody 2003 r. to 601.304 zł, w tym: zaciągnięte kredyty w wysokości 567.547 zł, nadwyżka z lat ubiegłych w kwocie 33.757 zł.

Z tytułu rozliczenia kredytów z lat ubiegłych osiągnięto wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy w kwocie 141.298 zł, która to stanowi źródło pokrycia deficytu budżetu na 2004 r.

Rozchody wyniosły 460.000 zł i dotyczą spłat rat zaciągniętych kredytów. Zadłużenie z tytułu zaciągniętych kredytów na koniec 2003 r. wynosi 1.257.547 zł, co stanowi 11,5% osiągniętych dochodów w 2003 r.

Zobowiązania wymagalne z tytułu dostawa towarów i usług nie wystąpiły na koniec 2003 r

Zalewo, marzec 2004 r.





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=394