Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Jednolity tekst Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591) oraz art.109 i 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998 r., Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.).
§ 1
1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 9.827.481 zł zgodnie z zał. Nr 1
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych gminie ustawami w wysokości 939.083zł zgodnie z zał. Nr 3
- dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań własnych gminy w wysokości
161.173 zł
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w wysokości 75.000 zł.
- dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub
porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 38.060 zł zał.Nr 4
§ 2
1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 10.892.009 zł, zgodnie z zał. Nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
- wydatki bieżące kwotę 9.169.009 zł w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.480.330 zł,
b) dotacje 236.000 zł
c) wydatki na obsługę długu gminy 93.920 zł
- wydatki majątkowe 1.723.000 zł w tym:
a) wydatki inwestycyjne na rok budżetowy 1.723.000zł zgodnie z zał. Nr 5
3. Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne 4.640.000 zł zgodnie z zał. Nr 5
4. Kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje ponadto:
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych gminie ustawami w wysokości 939.083 zł zgodnie z zał. Nr 3
- wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych 75.000 zł
- wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 38.060 zł zgodnie z zał. Nr 4
§ 3
1. Źródłem pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 1.064.528 zł są:
- kredyty zaciągnięte w bankach krajowych w kwocie 1.500.000zł,
- nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych – 24.528 zł
2. Źródłem pokrycia spłat rat kredytów są :
a) dochody własne gminy - 460.000 zł
3. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy, o których mowa w ust. 1-2 zawiera
zał. Nr 6.
§ 4
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z zał. Nr 7
§ 5
1. Uchwala się plany przychodów i wydatków:
- środków specjalnych,
zgodnie z załącznikiem Nr 8
§ 6
Uchwala się dotacje dla:
- samorządowych instytucji kultury w wysokości 205.000 zł, zgodnie z zał. Nr 9
- podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 31.000 zł zgodnie z zał. Nr 10
§ 7
1. Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej, zgodnie z zał. Nr 11
§ 8
Tworzy się rezerwy:
- ogólna w wysokości 10.000 zł
§ 9
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego oraz do spłat zobowiązań do wysokości określonej w uchwale budżetowej.
§ 10
Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
- zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 300.000 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między
działami,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 12
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego i obowiązuje w roku budżetowym 2003.