Uchwała Nr XXVI/299/04 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie budżetu na rok 2005

 

 

Uchwała Nr XXVI/299/04

Rady Miejskiej w Zalewie

 z dnia 28 grudnia 2004 roku

w sprawie  budżetu na rok 2005

 

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, art. 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. z 2003 r., Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).

Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1

1.      Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 16.868.167 zł, zgodnie z zał. nr 1 i 1a.

2.      Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:

a)    dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.372.440 zł, zgodnie z zał. nr 3,

b)   dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 51.760 zł, zgodnie z zał.  nr 4,

c)    dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości

    83.000 zł.

§ 2

1.                  Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 18.707.033 zł,  zgodnie z zał. nr 2.

2.                  Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

1)      wydatki bieżące kwotę 12.104.351 zł, w tym na:

 

a)      wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.966.334 zł,

b)      dotacje 550.751 zł,

c)      wydatki na obsługę długu gminy 140.000 zł,

d)      wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 17.000 zł,

2)      wydatki majątkowe w 2005 r. w wysokości 6.602.682 zł,

a)      wydatki inwestycyjne na 2005 r. w wysokości 6.582.682 zł, zgodnie z zał. nr 5,

3)      wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2005‑2007  21.742.832 zł, zgodnie z zał. nr 5. tj: 2005r. 6.582.682 zł, 2006r.  7.966.535 zł, 2007r.   7.193.615 zł.

 

 

 

3.Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:

a)      wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.372.440 zł, zgodnie z zał. nr 3,

b)      wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych:

          na podstawie porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 85.842 zł, zgodnie z zał. nr 4,

c)      wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 83.000 zł,

§ 3

Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 1.838.866 zł są przychody pochodzące z:

a)      kredytów w kwocie 963.866 zł,

b)      pożyczek w kwocie 875.000 zł,

§ 4

1.      Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2005 roku w wysokości 3.439.400 zł, zgodnie z zał. nr 6

2.      Uchwala się przychody w wysokości 2.347.090 zł i rozchody w wysokości 508.224.. zł, stanowiące zał. nr 7.

3.      Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia załącznik nr 13 -  sytuacja finansowa gminy”.

 

§ 5

1.      Uchwala się plany przychodów i wydatków:

a)      zakładów budżetowych – przychody w wysokości 518.366 zł; wydatki w wysokości 520.964 zł,

b)      środków specjalnych – przychody w wysokości 103.000 zł; wydatki w wysokości 103.000 zł,,

         zgodnie z zał. nr 8.

2.      Uchwala się dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych w wysokości 77.509 zł, zgodnie z zał. nr 9.

§ 6

Uchwala się dotacje dla:

a)      samorządowych instytucji kultury w wysokości 385.160 zł, zgodnie z zał. nr 10,

b)      podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 54.000 zł, zgodnie z zał. nr 11.

§ 7

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:

        przychody – 20.000 zł,

        wydatki      24.500 zł,

zgodnie z zał. nr 12.

§ 8

Tworzy się rezerwy:

1)      ogólną w wysokości 71.695 zł,

§ 9

1.      Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.

2.      Upoważnia się Burmistrza do spłat zobowiązań do wysokości uchwalonej w rozchodach .

§ 10

Ponadto upoważnia się Burmistrza do:

1)      zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 1.000.000 zł,

2)      dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

3)      lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 11

Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy
i przekaże zainteresowanym jednostkom.

§ 12

1.      Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2005.

2.      Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmisko-Mazurskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=547