Załącznik Nr 25 do Budżetu Gminy Zalewo na 2005 rok .

 

Budżet gminy Zalewo został opracowany na podstawie aktualnego stanu prawnego tj.:

1.     Ustawy o finansach publicznych,

2.     Ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,

3.     Założeń do projektu budżetu państwa na rok 2005 – prognozy wzrostu cen towarów i usług oraz wynagrodzeń,

4.     Informacji Ministra Finansów o ostatecznych rocznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej na rok 2005 oraz o planowanej kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, stanowiących dochód budżetu państwa,

5.     Decyzji Wojewody Warmińsko – Mazurskiego Nr FB I 3011/369/2004              21 października br. o wstępnym podziale dochodów i dotacji celowych            na realizacje zadań zleconych i Własnych w 2005 r.,

6.     Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i projektach uchwał Rady Miejskiej o wysokości podatków i opłat,

7.     Informacji z Krajowego Biura Wyborczego o wstępnej wysokości dotacji celowej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej.

 

A. DOCHODY

 Budżet po stronie dochodów zamyka się kwotą 16.868.167 zł, co stanowi wzrost o 55,6 % w stosunku do planowanych dochodów na 2004 r.                                        w momencie ich uchwalenia, a w stosunku do przewidywanego wykonania 2004r. – wzrost o 45,4 %.

Na planowane dochody składają się:

I. dochody własne                                                                  – 4.245.904 zł – 25,2 %

II. subwencja ogólna                                                      – 5.796.857 zł – 34,4 %

III. dotacje celowe z budżetu państwa                            – 2.631.200 zł –  15,6%

IV. środki na finansowanie programów ze źródeł

zagranicznych nie podlegające zwrotowi                   4.194.206 zł – 24,8 %

                                                                                                                             __________________________________________

                                                                                     16.868.167 zł – 100 %

Ad. I. Dochody własne – stanowią drugą pozycję w dochodach budżetu gminy.

Planuje się pozyskanie dochodów własnych z następujących źródeł:

1.Podatki i opłaty od osób fizycznych i prawnych                    – 2.824.625 zł – 66,5 %

2.Udziały gmin w podatkach stanowiących

   dochód budżetu państwa                                               801.619 zł – 18,8 %

3.Dochody z majątku gminy                                              244.630 zł –   5,8 %

4.Dozostałe dochody                                                        375.030 zł –   8,9 %

                                                                           __________________________________________

                                                                                       4.245.904 zł – 100 %

 

Ad. 1. Podatki i opłaty od osób fizycznych i prawnych stanowią 66,5 % dochodów własnych tj. 2.824.625 zł.

Największe źródło w tych podatkach stanowi podatek od nieruchomości, tj. 1.810.000 zł co stanowi 64,1 % podatków i opłat. Przy planowaniu przyjęto wzrost stawek o 3 % w stosunku do stawek uchwalonych na 2004 rok.

Podatek rolny planuje się w wysokości 802.000 zł, jest to obciążenie  za 1 ha przeliczeniowy 87,50 zł, przyjmując cenę żyta 35,00 zł za 1q żyta, a średnia cena żyta za okres III kwartałów 2004 r. ogłoszona przez GUS wynosi 37,67 zł.

Planowany podatek od środków transportowych wynosi 76.781 zł, przyjęto wzrost stawek o 3 % do uchwalonych na 2004 rok.

Podatek leśny planuje się w wysokości 99.844 zł i jest wyższy o 31.038 zł od  wykonania roku 2004, gdyż cena drewna ogłoszona przez GUS jest wyższa o 12,70 zł od ceny ogłoszonej na 2004 rok.

Pozostałe planowane dochody w tych dochodach to opłata skarbowa 35.000 zł, wpływy podatku z karty podatkowej przekazywanej przez Urząd Skarbowy  w wysokości 1.000 zł.

Ad. 2. Druga planowana pozycja w dochodach własnych to udziały gmin               w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, które wynoszą 801.619 zł,             co stanowi 18,8 % dochodów własnych i są wyższe od przewidywanego wykonania o 100.919 zł.

Planowane dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych w wysokości 759.619 zł przyjęto na podstawie informacji  z Ministerstwa Finansów. Zgodnie z ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego na 2004 rok, udziały dla gmin zostały zmniejszone z 35,72 % do 35,61 %. Przekazana informacja z Ministerstwa Finansów o planowanych wpływach nie ma charakteru dyrektywnego, a jedynie informacyjno – szacunkowy. Realizacja tych dochodów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu.

Wpływy z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych zakłada się w wysokości 42.000 zł, udziały podatku dla gmin zostały zwiększone.

Ad. 3. Dochody z majątku gminy stanowią 5,8 % dochodów własnych i planuje się osiągnąć kwotę w wysokości 244.630 zł.

Przewiduje się wpływy ze sprzedaży majątku w kwocie 160.000 zł, tj. działki pod zabudowę – 90.000 zł, nieruchomości zabudowane 60.000 zł, 6 lokali mieszkalnych 10.000 zł.

Dochody z dzierżawy lokali użytkowych i gruntu szacuje się na kwotę 84.630 zł.

Ad. 4. Pozostałe dochody planuje się w wysokości 375.030 zł. Są to głównie wpływy: opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu – 83.000 zł, opłata targowa– 66.000 zł, podatek od czynności cywilno – prawnych przekazywany przez Urzędy Skarbowe     – 70.000 zł, opłata za usługi opiekuńcze – 30.200 zł, opłata stała za korzystanie dzieci z przedszkola – 13.580 zł, odsetki od nieterminowych wpłat  podatków – 30.000 zł, opłaty za zarząd i wieczyste użytkowanie gruntu 39.500 zł, odsetki na rachunkach bankowych 10.000 zł, wpływy z usług w GCI 9.000 zł

 

Ad. II. Subwencja ogólna stanowi 34,4 % dochodów i wynosi 5.796.857 zł, a otrzymana subwencja ogólna  w 2004 r. wyniosła 5.937.775 zł i jest wyższa od planowanej o 140.918 zł.

Część oświatowa subwencji ogólnej wynosi 4.297.257 zł i jest wyższa                  od przekazanej w 2004 roku o 68.156 zł. Podstawą naliczenia subwencji oświatowej były sprawozdania składane do Ministerstwa Edukacji przez poszczególne szkoły o liczbie uczniów, liczbie nauczycieli, poszczególnych stopni awansu zawodowego oraz danych statystycznych zawartych                         w sprawozdaniach GUS w odniesieniu do pozostałych elementów naliczania subwencji.

Subwencja wyrównawcza wynosi 1.292.375 zł i jest niższa od 2004 r. o 32.779 zł z tego: kwota podstawowa wynosi 605.886 zł; otrzymują gminy, w których dochód na 1 mieszkańca jest niższy od 92 % średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca w kraju, kwota uzupełniająca wynosi 686.489 zł i jest uzależniona od gęstości zaludnienia w gminie w relacji do średniej gęstości zaludnienia w kraju i dochodu gminy na 1 mieszkańca (w 2003 r. średnia gęstość zaludnienia   w kraju wynosiła 122 os/ km², a w gminie 28 os/km²).

Część równoważąca subwencji ogólnej wynosi 207.225 zł.

 

Ad. III. Dotacje celowe z budżetu państwa planuje się w wysokości      2.631.200 zł, co stanowi 18,3 % planowanych dochodów.

Dotacja celowa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie 2.372.440 zł w tym: na pokrycie kosztów funkcjonowania Urzędu Miejskiego –  92.000 zł, na aktualizację rejestrów wyborców – 1.140 zł, na wypłatę zasiłków i świadczeń przez MOPS – 2.279.000 zł.

Dotacja celowa na zadania własne wynosi 207.000 zł, z tego na częściowe pokrycie kosztów funkcjonowania MOPS-u 138.000 zł, na zasiłki 69.000 zł.

Dotacja celowa na zadania realizowane na podstawie porozumień z powiatem planowana jest w wysokości 51.760 zł, z tego 38.060 zł na utrzymanie dróg powiatowych w mieście oraz 13.700 zł na dofinansowanie kosztów utrzymania pomieszczeń przeznaczonych na Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych.

 

Ad IV. Środki na finansowanie programów pochodzących ze źródeł zagranicznych przyjęto po stronie dochodów i wydatków w wysokości 4.194.206 zł na budowę wodociągu Kupin – Mazanki II etap 433.556 zł , na budowę sali sportowej w Zalewie – 800.000 zł,   na rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w m. Półwieś 335.650 zł. oraz na modernizację kotłowni węglowej na opalaną biomasą 2.625.000 zł.

B. WYDATKI

Planowane wydatki na 2005 r. wynoszą 18.707.033 zł, co stanowi 153,9 % przewidywanego wykonania za2004 rok.

Z ogólnej kwoty wydatków przypada na: zadania własne – 16.334.593 zł, a na zadania zlecone – 2.372.440 zł.

Niezależnie od w/w podziału zadań, wydatki budżetu dzielą się na wydatki bieżące i wydatki majątkowe.

 

I. Wydatki bieżące – planuje się w wysokości 12.104.351 zł, co stanowi 111,6 % przewidywanych wydatków bieżących za 2004 rok.

Planowane wydatki bieżące w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:

Ø     W dziale Rolnictwo - planuje się 18.300 zł z tego głównie na: wpłatę na rzecz Izby Rolniczej 16.000 zł - 2%   od wpływów podatku rolnego, ubezpieczenie budynków hydroforni w gminie – 2.000 zł.

Ø     W dziale Transport i Łączność – planowane wydatki bieżące wynoszą         142.060 zł, na utrzymanie dróg powiatowych w mieście przyjęto 38.060 zł (na poziomie roku ubiegłego) na remont dróg gminnych – 100.000 zł oraz      na remont przystanków autobusowych – 4.000 zł.

Ø     W dziale Gospodarka Mieszkaniowa – na wydatki bieżące planuje się 140.209 zł z tego: wydatki związane z gospodarką nieruchomościami – sprzedaż, wykup  – 43.000 zł, na utrzymanie Domu Usług – 28.471 zł (zakup opału, energia elektryczna, remonty, ubezpieczenie budynku),  na utrzymanie kotłowni w budynku przy ul. Częstochowskiej – 43.229 zł (zakup opału, palacz, energia elektryczna), na utrzymanie mieszkań komunalnych planuje się dotację dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w wysokości 25.509 zł przyjmując 8,71 zł na 1 m2 mieszkań.

Ø     W dziale Działalność Usługowa – planuje się 24.000 zł na wydatki bieżące, z tego: 11.000 zł na wydatki związane ze zmianami planu zagospodarowania przestrzennego gminy, opracowanie strategii rozwoju gminy 5.000 zł, utrzymanie cmentarzy 8.000 zł (remont schodów zewnętrznych do kaplicy).

Ø     W dziale Administracja publiczna – wydatki bieżące stanowią kwotę 1.417.144 zł, z której realizowane są zadania własne  w wysokości    1.325.144 zł i zadania zlecone gminie 92.000 zł. 

Z planowanych wydatków na realizacje zadań własnych przeznacza się na Radę Miejską - 109.000 zł, na funkcjonowanie Urzędu Miejskiego 1.069.857 zł, w tym: wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń 21 ¾  etatów     839.296 zł (zakłada się wzrost wynagrodzeń o 3%), z pozostałej kwoty 237.561 zł planuje się zakup opału, materiałów biurowych, środków czystości, oprogramowanie – kwota 51.400 zł, zakup energii 7.000 zł, remonty bieżące 6.000 zł, pozostałe usługi jak przesyłki listowe, rozmowy telefoniczne, prenumerata czasopism i aktów prawnych, usługi Lex, monitoring, bhp, informatyk, szkolenia, usługi komunalne – 103.260 zł, podróże służbowe krajowe i ryczałty samochodowe pracowników 27.000 zł, ubezpieczenie mienia 5.000 zł, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 17.565 zł.

Z zadań zleconych finansowane są 2 ¼  etatów osób zatrudnionych w Urzędzie Miejskim.

W pozostałej działalności w tym dziale planowane wydatki bieżące to 146.287 zł,  w tym: promocja gminy – 54.700 zł, współpraca z państwami partnerskimi – 10.000 zł, diety i koszty podróży sołtysów 7.000 zł, składki członkowskie 11.762 zł w związku z przynależnością gminy do Związku Gmin Jeziorak, Związku Gmin Warmińsko – Mazurskich, Związku Gmin Bałtyk oraz Lokalna Organizacja Turystyczna.

Na utrzymanie Gminnego Centrum Informacji planuje się 62.825 zł w tym: płace i pochodne 2 etaty – 37.042 zł, ubezpieczenie sprzętu 500 zł, podróże służbowe, odpis na fundusz świadczeń socjalnych 1.960 zł, zakup materiałów, szkolenia, opłaty telefoniczne, zakup nagród na konkursy 21.363 zł

Ø     W dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa planuje się 113.475 zł na utrzymaniu 8 jednostek OSP. Głównie przeznacza się na zakup paliwa, sprzętu – 37.400 zł,  remonty remiz i sprzętu –6.500 zł, ryczałt za udział w pożarach i szkoleniach 10.000 zł, umowy zlecenia kierowców i Gminnego Komendanta OSP – 35.575 zł, energia elektryczna 8.000 zł,  ubezpieczenie pojazdów i strażaków – 10.000 zł, opłaty komunalne, telefony 6.000 zł.

Ø     W dziale Dochody od osób prawnych i fizycznych oraz wydatki związane      z ich poborem – planuje się w wysokości 91.000 zł, z tego: wynagrodzenie prowizyjne za inkaso podatków i opłat 70.000 zł, opłaty komornicze i koszty egzekucyjne 5.000 zł, usługi pocztowe 15.000 zł, zakup materiałów biurowych 1.000 zł.

Ø     W dziale Obsługa długu publicznego – planuje się 157.000 zł, z tego: na spłatę odsetek od zaciągniętych kredytów 49.310 zł i planowanych do zaciągnięcia 90.690 zł oraz na spłatę udzielonego poręczenia dla OSP Zalewo – 17.000 zł (jeśli stanie się wymagalne)

Ø     W dziale Oświata i wychowanie planowane wydatki bieżące wynoszą 5.481.684 zł i stanowią 45,3 % wydatków bieżących ogółem,  przy planowaniu budżetu na 2004 r. wskaźnik ten wynosił 58% a przewidywane wydatki do wydatków bieżących za 2004 r. wynoszą 52%. Subwencja oświatowa wynosi 4.297.257 zł i zabezpiecza wydatki bieżące ogółem na oświatę w 75%, a wydatki na szkoły podstawowe, gimnazjum i dowożenie uczniów do szkół w 88%.W dziale Oświata finansowane są                                                                                szkoły podstawowe, gimnazja, wyłączone ze szkół podstawowych klasy O, przedszkole miejskie, dowożenie uczniów do szkół, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli.

W dziale tym założono wzrost wynagrodzeń w stosunku do roku ubiegłego o 3% dla pracowników obsługi i nauczycieli.

Na finansowanie szkół podstawowych (bez klasy O) planuje się 3.173.740 zł. Na wynagrodzenia osobowe i wydatki pochodne planuje się 2.564.420 zł             (59,5 etetów nauczycieli i 21 obsługi), na zakup opału, środków czystości, materiałów biurowych wyposażenie 166.080 zł, zakup pomocy naukowych – 8.500 zł, zakup energii –34.500 zł, usługi remontowe  – 28.000 zł, usługi pocztowe, telefoniczne, komunalne – 89.400 zł, odpis na fundusz świadczeń socjalnych – 100.620 zł, dodatki wiejskie, zdrowotne, mieszkaniowe – 162.720 zł.

Na finansowanie przedszkoli (klasy O) przy szkole w Zalewie, Borecznie, Dobrzykach i Bartach przeznacza się 223.200 zł, głównie są to płace i pochodne 5 nauczycieli i 1 pracownika obsługi.

Na przedszkole miejskie w Zalewie planuje się 323.540 zł. Do Przedszkola uczęszczają dzieci w wieku 3-4 lat – 15 osób oraz 5-6 latki – 17 osób.

Zatrudnienie wynosi 3 nauczycieli i 4 pracowników obsługi. Wydatki na płace i pochodne wynoszą 216.370 zł, odpis na fundusz świadczeń socjalnych 8.030 zł, dodatki mieszkaniowe, wiejskie, zdrowotne, ekwiwalenty 11.340 zł oraz wydatki rzeczowe na utrzymanie budynku 87.800 zł, w tym remont kuchni 41.500 zł

Na gimnazja przy Zespole Szkół w Zalewie i Borecznie planuje się 1.396.200 zł. Wskaźnik do przewidywanego wykonania 2004 r. wynosi 93 % . Planowane zatrudnienie to 26,5 etatów nauczycieli i 8,5 obsługi.

 Wydatki na wynagrodzenia i pochodne  wynoszą 1.162.830 zł,  na fundusz świadczeń socjalnych 46.880 zł, dodatki mieszkaniowe, dodatki wiejskie, pomoc zdrowotna 71.590 zł oraz wydatki rzeczowe – zakupy materiałów, usługi remontowe 114.900 zł.

Na dowożenie uczniów do szkół zakłada się, że wydatki wyniosą 304.464 zł, z tego: usługi transportowe na terenie gminy 277.464 zł, zwrot za bilety uczniów dojeżdżających z naszej gminy do szkół specjalnych oraz bilety miesięczne uczniów dojeżdżających z Siemian do szkoły w Dobrzykach 20.000 zł, ubezpieczenie pojazdów 7.000 zł.

Na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli przeznacza się 24.880 zł                 (1 % planowanego funduszu płac) oraz odpis  na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli będących emerytami i rencistami – 32.860 zł

Ø     W dziale Ochrona Zdrowia planowane wydatki bieżące wynoszą 83.000 zł i są to wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi. Powyższa kwota jest przyjęta po stronie dochodów z tytułu opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

Ø     W dziale Pomoc Społeczna na finansowanie wydatków bieżących przeznacza się 3.387.764 zł, co stanowi 28 % wydatków bieżących ogółem, w tym na finansowanie zadań własnych przeznacza się 1.108.764 zł, co stanowi 9,2 % wydatków bieżących budżetu, a finansowanie zadań zleconych z otrzymanej dotacji wynosi 2.279.000 zł, co stanowi 18,8 % wydatków bieżących ogółem. Z otrzymanej dotacji na zadania zlecone finansowane są świadczenia rodzinne 1.951.000 zł, składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 20.000 zł, zasiłki stałe i celowe oraz składki na ubezpieczenie społeczne 308.000 zł.

Finansowane zadania własne to dotacja dla powiatu na utrzymanie placówki opiekuńczo – wychowawczej 28.180 zł, odpłatność za pobyt osób w domu pomocy społecznej (średnio rocznie – 2 osoby) – 33.600 zł, zasiłki okresowe i celowe 201.580 zł, wypłatę dodatków mieszkaniowych 250.000 zł, na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej 325.362 zł (w tym po stronie dochodów planuje się dotację na zadania własne w wysokości 138.000 zł), planowane zatrudnienie w Jednostce wynosi 8 etatów, płace i pochodne wynoszą 254.400 zł oraz pozostałe wydatki związane z funkcjonowaniem biura 70.962 zł.

W dziale Pomoc Społeczna planuje się 129.152 zł na usługi opiekuńcze, w tym: 3.502 zł jako dotacje dla Gminy Morąg na partycypację w kosztach utrzymania pielęgniarki zatrudnionej w MOPS–ie w Morągu a oddelegowanej do pracy na terenie Stacji Socjalnej Joanitów. W usługach opiekuńczych zabezpiecza się środki na wynagrodzenia 2 opiekunek zatrudnionych na stałe i 7 na umowę zlecenie.

Na dożywianie dzieci w szkołach zabezpiecza się wydatki na I półrocze w wysokości 40.000 zł.

Na utrzymanie świetlicy terapeutycznej planuje się 91.890 zł, z tego: wynagrodzenie kierowcy, asystentki osób niepełnosprawnych oraz opiekunki do  przewozu osób 39.300 zł, zakup paliwa 11.400 zł, produktów żywnościowych 11.000 zł, wynajem sali na świetlicę terapeutyczną 8.000 zł oraz pozostałe wydatki związane z funkcjonowaniem danej świetlicy (materiały biurowe, środki czystości, ubezpieczenie samochodu, ekwiwalent ubraniowy).

W dziale tym przeznacza się dotację 2.000 zł na realizację zadania „organizacja szkoleń z zakresu I pomocy przedmedycznej dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum z terenu gminy Zalewo”.

Ø     W dziale Edukacyjna opieka wychowawcza planuje się 275.420 zł na finansowanie świetlic szkolnych przy szkole w Dobrzykach, Zalewie i Bartach, z tego: na wynagrodzenie i pochodne 4 nauczycieli i 6 pracowników obsługi – 250.050 zł oraz wydatki na ekwiwalenty, dodatki wiejskie, mieszkaniowe, odpis na fundusz świadczeń socjalnych – 25.370 zł.

Ø     W dziale Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska wydatki bieżące to 250.550 zł, co stanowi 2,1 % wydatków bieżących ogółem.

Z planowanych wydatków przeznacza się na oczyszczanie miasta i wsi                   52.000 zł, w tym dotacja dla ZGK 40.000, utrzymanie zieleni 14.000, w tym dotacja dla ZGK 12.000 zł, dotacja dla gminy wiejskiej Ostróda na utrzymanie schroniska dla zwierząt – 2.400 zł , na oświetlenie ulic i placów  128.900 zł, w tym energia elektryczna 86.600 zł, dotacja na zakupy inwestycyjne dla ZGK wynosi 20.000 zł, za emisje substancji zanieczyszczających powietrze 13.800 zł, na wywóz padliny – 8.000 zł, na utrzymanie szaletów miejskich 1.450 zł, na remont urządzeń komunalnych (melioracyjnych i kanalizacyjnych) 10.000 zł.

Ø     W dziale Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego planuje się dotacje ogółem 385.160 zł, co stanowi 3,2 % wydatków bieżących budżetu. Z powyższej kwoty dotacja dla  Miejsko – Gminnego Centrum Kultury i Sportu wynosi 271.558 zł. W ramach tej dotacji oprócz wydatków związanych z organizacją corocznych imprez kulturalnych przeznacza się 80.000 zł na organizację 700-lecia „Dni Zalewa”, na bieżące remonty świetlic przeznacza się 5.000 zł, na zakupy materiałów (opał i wyposażenia 51.800 zł, na remont podłogi w sali widowiskowej i wymianę okien 12.250 zł. Na utrzymanie bibliotek planuje się dotację w wysokości 113.602 zł, w tym zakup książek 9.000 zł.

Ø     W dziale Kultura fizyczna i Sport planuje się na wydatki bieżące 84.750 zł, z tego: na utrzymanie budynku socjalnego na stadionie miejskim i płyty boiska 27.750 zł, dotacje podmiotowe dla jednostek nie zaliczonych do sektora finansów publicznych na zadania: promocja kultury fizycznej w zakresie piłki nożnej 40.000 zł, promocja kultury fizycznej w zakresie sportów walki 7.000 zł, promocja kultury fizycznej w zakresie żeglarstwa 5.000 zł.

 

II. Wydatki majątkowe – inwestycyjne

 

W  budżecie planuje się przeznaczyć na inwestycje 6.582.682 zł, co stanowi 35,2 %  planowanych wydatków ogółem. Środki własne wynoszą 549.610 zł i stanowią 2,9 % wydatków ogółem, kredyty i pożyczki do zaciągnięcia – 1.838.866 i stanowią 9,8 % wydatków ogółem, środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  planuje się po stronie dochodów i wydatków w wysokości 4.194.206 zł, co stanowi 22,4 % wydatków ogólnych budżetu.

Wydatki  związane  z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych przedstawia załącznik Nr 5 do projektu uchwały budżetowej.

 

  Realizowane inwestycje to:

 

-         budowa wodociągu Kupin – Mazanki II etap – 771.482 zł, w tym środki strukturalne Unii Europejskiej 433.556 zł, realizowana będzie sieć główna i przyłącza,

-         budowa sieci wodociągowej Dobrzyki-Matyty-Likszany-Jerzwałd-Rucewo przeznacza się w 2005 r. 50.000 zł, a okres realizacji do 2007r.

-         budowa chodnika przy ul. Tartacznej, planuje się 30.000 zł, realizacja inwestycji będzie w porozumieniu z Zarządem Dróg  Wojewódzkich w Olsztynie, który jest głównym inwestorem,

-         rozbudowa cmentarza przy ul. Ogrodowej – przeznacza się 30.000 zł,

- &n



Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=579