Uchwała Nr XXXIX/419/05
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 28 grudnia 2005 roku
w sprawie budżetu na rok 2006
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, art. 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r., Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1
1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 27.460.681 zł, zgodnie z zał. nr 1 i 1a.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 3.424.272 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 51.760 zł, zgodnie z zał. nr 4,
c) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości
90.000 zł.
§ 2
1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 32.661.001 zł zgodnie z zał. nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 13.914.710 zł w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6.072.370 zł
b) dotacje 604.305 zł
c) wydatki na obsługę długu gminy 134.000 zł,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 13.000 zł,
2) wydatki majątkowe w 2006 r. w wysokości 18.746.291 zł,
a) wydatki inwestycyjne na 2006 r. w wysokości 18.608.814 zł, zgodnie z zał. nr 5,
b) pozostałe wydatki majątkowe na 2006 r. w wysokości 137.477 zł, zgodnie z zał. nr 6.
3. Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2006‑2008 26.015.996 zł, zgodnie z zał. nr 6. tj: 2006r. 18.608.814.zł, 2007r. 7.407.182.zł.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności (art. 124 ust. 1 pkt. 4a ustawy o finansach publicznych), zgodnie z zał. nr 7.
5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości.3.424.272 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych:
– porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości
88.025 zł, zgodnie z zał. nr 4,
c) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 90.000 zł,
d) wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 22.641 zł, zgodnie z zał. nr 8.
§ 3
Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 5.200.320 zł są przychody pochodzące z:
a) kredytów w kwocie 5.200.320 zł,
§ 4
1. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2006 r. w wysokości 7.342.630 zł, zgodnie
z zał. nr 9.
2. Prognozuje się sytuację finansową gminy w latach spłaty długu, zgodnie z zał. nr 9 a.
3. Uchwala się przychody w wysokości 5.881.640 zł i rozchody w wysokości 681.320 zł, stanowiące zał. nr 10.
§ 5
1. Uchwala się plany przychodów i wydatków, zgodnie z zał. nr 11:
a) zakładów budżetowych: przychody w wysokości 852.221 zł; wydatki w wysokości 851.944 zł,
b) rachunku dochodów własnych: przychody w wysokości 85.100 zł; wydatki w wysokości
85.100 zł.
2. Uchwala się dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych
w wysokości 90.015 zł, zgodnie z zał. nr 12.
§ 6
Uchwala się dotacje dla:
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 432.525 zł, zgodnie z zał. nr 13,
b) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji
w wysokości 55.500 zł, zgodnie z zał. nr 14,
§ 7
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
– przychody – 25.000 zł,
– wydatki – 24.999 zł,
zgodnie z zał. nr 15.
§ 8
Tworzy się rezerwy:
1) ogólna w wysokości 51.921 zł,
2) celowe w wysokości 22.641 zł,
a) na wydatki jednostek pomocniczych 22.641 zł.
§ 9
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego oraz do spłat zobowiązań do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.
§ 10
Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 1.000.000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie
4) dokonywania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami w zakresie wydatków bieżących
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2006.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego.
Załączniki do uchwały