Zarządzenie Nr 12/ 06 Burmistrza Zalewa z dnia 29 maja 2006r.w sprawie: przyjęcia informacji obejmującej wykonanie budżetu Gminy Zalewo w 2005 roku (w tym kwotę deficytu/ nadwyżki budżetowej oraz pozostałe informacje wymienione w art. 14 pkt 2) ustawy o finansach publicznych).

 

   Zarządzenie Nr 12/ 06

Burmistrza Zalewa

z dnia 29 maja 2006r.

 

 

 

w sprawie: przyjęcia informacji obejmującej wykonanie budżetu Gminy Zalewo w 2005          roku (w tym kwotę deficytu/ nadwyżki budżetowej oraz pozostałe informacje wymienione w art. 14 pkt 2) ustawy o finansach publicznych).

 

 

 

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4) ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. (Jednolity tekst: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zmianami) oraz art. 14. pkt 2) w zw. Z art. 15. ust. 2. ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zmianami)

 

 

zarządzam, co następuje:

 

 

 

§1. Przyjmuje się informację o wykonaniu budżetu Gminy Zalewo w 2005 roku (w tym kwotę deficytu oraz pozostałe informacje wymienione w art. 14. pkt 2) ustawy o finansach publicznych) w zakresie i formie będącej załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

 

§2. Informacja, o której mowa w §1., zostanie podana niezwłocznie do BIP Gminy Zalewo oraz do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

 

§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                Informacja

                         z wykonania budżetu gminy Zalewo w roku 2005

 

 

  Uchwalony budżet gminy na 2005 r. zakładał plan dochodów  w wysokości 16.868.167 a plan wydatków w kwocie 18.707.033 zł .

              W okresie sprawozdawczym plan dochodów został zmniejszony do

       kwoty  13.528.026, to jest o kwotę 3.340.141 zł.

   Zwiększenie planu dochodów wyniosło  644.444 zł  i dotyczyło:

 

 

1.       dotacji celowej z budżetu państwa na zadania własne                       286.885 zł,

2.       głównie na stypendia socjalne dla dzieci najuboższych 122.325 zł, dożywianie dzieci – 79.000 zł, na zasiłki i pomoc w naturze 79.817 zł, wyprawki szkolne dla uczniów I klasy szkoły podstawowej 5.443 zł.

3.       dotacji celowej z samorządu województwa na modernizacje  drogi Międzychód -  Surbajny 50.000 zł;

4.       dotacji celowej z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu na dofinansowanie programu „Zajęcia sportowo – rekreacyjne dla uczniów”   zawarta na podstawie porozumień 41.860zł;                                                      

5.       części oświatowej subwencji ogólnej                                                 126.627 zł;

6.       dotacji celowej z budżetu państwa na zadania realizowane w ramach Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich                                                          6.016 zł;

7.       środki z Urzędu Pracy na wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych                                                                 7.092 zł;

8.       dotacji z budżetu państwa na współfinansowanie projektu w ramachZPORR – budowa sieci wodociągowej Kupin – Mazanki                 28.156 zł;                                                                                   

9.       dotacji celowej z budżetu państwa na zadania zlecone gminie            38.735 zł;

10.   dotacji celowej z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez j.s.t na podstawie porozumień z organami  administracji rządowej              9.365 zł                                                      

10. środki z  Wojewódzkiego Urzędu Pracy na realizację projektu

     rozwoju GCI w ramach programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów

     Pierwsza Praca                                                                                      12.870 zł;

11. środki pozyskane z ANR na przeprowadzenie seminarium dla rolników i     

      przedsiębiorców                                                                                     6.000 zł;

12. dochodów własnych                                                                             20.718 zł;

13. Otrzymane darowizny pieniężne                                                         10.120 zł; 

      

     Dokonano zmniejszenia planu dochodów o kwotę 3.984.585 zł w tym: o

    planowane  środki z funduszy strukturalnych o 3.983.035 zł.            

     Plan wydatków w okresie sprawozdawczym uległ zmniejszeniu o 4.412.907 zł i wyniósł 14.294.126 zł.

Zmian planowanych dochodów i wydatków w okresie sprawozdawczym dokonano  uchwałami Rady Miejskiej,  Zarządzeniami Burmistrza dotyczących zmian kwot dotacji celowych i przeniesień między paragrafami w obrębie działu oraz Zarządzeniami Burmistrza w sprawie rozdysponowania rezerwy ogólnej w wysokości  54.487 zł.

 

Realizacja budżetu w okresie sprawozdawczym przebiegła prawidłowo.

Dochody gminy za okres objęty realizacją zostały wykonane w kwocie 13.339.545 zł na planowane 13.528.026 zł, tj. w 98,6%. Wydatki gminy natomiast zostały wykonane w kwocie 13.702.715 zł na planowane 14.294.126 zł, co stanowi 96,%. Wobec powyższego okres sprawozdawczy zamknął się deficytem w wysokości 363.170 zł (wydatki wyższe od dochodów), a planowany deficyt na początek roku wynosił 1.838.866 zł.

Deficyt uległ zmniejszeniu z powodu korekty planu wydatków na inwestycje  które miały być realizowane w ramach środków strukturalnych a z powodu przedłużających się procedur oceny złożonych wniosków zostały przesunięte na lata 2006-2007 tj. modernizacja oczyszczalni ścieków ,budowa hali sportowej w Zalewie, modernizacja kotłowni w Zalewie, budowa sieci wodociągowej Dobrzyki-Matyty -Jerzwałd .

Źródłem pokrycia deficytu w wysokości 363.170 zł i rozchodów dotyczących spłat kredytu w wys. 508.237 zł oraz  pożyczki na prefinansowanie w wys. 203.851 zł są przychody w wysokości 1.478.188 zł  w tym: z tytułu: zaciągniętych kredytów w wysokości 1.050.000  , z tego: 500.000 zł na spłatę kredytów wcześniej zaciągniętych, 450.000 zł na modernizację budynku na biura Urzędu Miejskiego, 100.000 zł na budowę sieci wodociągowej  Kupin –Mazanki, zaciągniętej pożyczki z budżetu państwa na prefinansowanie budowy sieci wodociągowej Kupin –Mazanki w wys. 203.851 zł  oraz wolne środki z tytułu rozliczenia kredytów z lat ubiegłych w kwocie 224.337 zł.

Osiągnięte przychody są wyższe od deficytu, spłat kredytu i pożyczki o 402.930 zł i stanowić będą źródło pokrycia deficytu w budżecie gminy na 2006r. 

Zobowiązania gminy na koniec okresu z tytułu zaciągniętych kredytów wynoszą 2.142.310 zł, co stanowi 16,1% wykonanych  dochodów za 2005 r. zobowiązania z tytułu udzielonych poręczeń wynoszą 37.500 zł.

     Zobowiązania gminy z tytułu dostaw towarów i usług ( r-ki za energię elektryczną ,opłaty telefoniczne za m-c grudzień a wpłynęły w m-cu styczniu 2006r. z terminem płatności w 2006 r.)  oraz zobowiązania z tytułu naliczonego dodatkowego wynagrodzenia za 2005 r./trzynastka/ i pochodnych wynoszą 556.807 zł w tym: wymagalne to kwota 378 zł występują w ZGK.

Należności natomiast gminy na koniec roku wynoszą 1.670.264 zł z czego wymagalne to 1.659.994 zł, na które składają się należności z tytułu podatków i opłat 1.039.082 zł, naliczonych odsetek od zaległości podatkowych 593.924 zł oraz zaległości występujące w ZGK z tytułu dostaw towarów i usług w wysokości 26.988 zł.

Jak zaznaczono dochody ogółem wykonano w 98,6 % z tego: osiągnięte  dochody własne to kwota 4.276.993 zł  co stanowi 100,2  % planowanych i zajmują drugą pozycje w budżecie gminy 32 %, główne pozycje zasilające dochody własne to: podatek od nieruchomości 1.666.352 zł – 93,2% planowanych, podatek rolny 798.318 zł -100,5 %, udział w podatku dochodowym od osób fizycznych 792.967 zł, dochody z majątku gminy to 306.553 zł – 107,7 % w tym: ze sprzedaży mienia komunalnego 184.720 zł  , podatek leśny 87.205 zł , podatek od środków transportowych 77.900 zł. Subwencja ogólna  to kwota 5.923.484 zł i stanowi główną pozycję w budżecie gminy 44,4 % ,dotacje celowe stanowią 21,8 % wykonanych dochodów i wynoszą 2.904.915 zł. Pozyskane środki z funduszy strukturalnych to kwota 211.171 zł .

W stosunku do roku ubiegłego zaległości ogółem z tytułu podatków i opłat zwiększyły się o 198.043 zł, głównie w podatku od nieruchomości od osób prawnych o 140.308 zł

Największe zaległości wystąpiły w:

- podatku rolnym – 489.615zł, tj. 61,3%  zrealizowanych wpływów

- podatku od nieruchomości – 405.978zł, tj. 24,4% zrealizowanych wpływów

-         dochodach z majątku gminy – 33.186 zł, tj. 10,8% zrealizowanych   

        wpływów.

Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych za okres objęty analizą to  kwota 786.098 zł, w tym:

- podatek rolny 76.673 zł

- podatek od nieruchomości 651.780 zł

- podatek od środków transportowych 47.360 zł.

 Skutki udzielonych przez gminę umorzeń i zwolnień to kwota 151.976 zł. w tym: umorzenia  podatku rolnego i od nieruchomości od osób fizycznych  15.285 zł oraz zwolnienia  w podatku od nieruchomości, środków transportowych i podatku od posiadania psów zastosowanych na podstawie uchwał Rady Miejskiej to kwota 136.691 zł.

Wydatki budżetowe zrealizowano w wysokości 13.702.715 zł, co stanowi 96,% planowanych na 2005 r.

W ogólnych wydatkach mieszczą się:

- wydatki bieżące, plan 12.866.430 zł, wykonanie 12.161.941 zł – 94,5%,

- wydatki majątkowe, plan 1.567.764 zł, wykonanie 1.540.774 zł – 98,3%.Wydatki bieżące zabezpieczyły funkcjonowanie jednostek budżetowych, instytucji kultury , zakładu budżetowego.

W roku sprawozdawczym przeznaczono znacznie wyższe kwoty  w stosunku do roku ubiegłego na: infrastrukturę wodociągową wsi o 260 % , administrację publiczną o 43 %,  pomoc społeczną o 31 % ,  działalność Ośrodka  Kultury i Bibliotek o 43 % , na kulturę fizyczną i sport o 47 %.

       Inwestycje realizowane były ze środków własnych  w wysokości 666.100 zł, zaciągniętych kredytów w wysokości 550.000 zł, dotacji z samorządu województwa i budżetu państwa 79.503 zł oraz środków pochodzących z funduszy strukturalnych w kwocie 211.171 zł.

    

     Z budżetu jednostek samorządu terytorialnego otrzymano dotację w wysokości 100.210 zł w tym: z samorządu województwa 50.000 zł na modernizację drogi Międzychód –Surbajny, z powiatu 12.150 zł na utrzymanie pomieszczeń LO dla dorosłych w Zalewie oraz 38.060 zl na utrzymanie ulic powiatowych w mieście.

 

   Dotacja udzielona z budżetu gminy dla innych jednostek samorządu terytorialnego to kwota 36.182 zł : w tym dla powiatu iławskiego 29.800 zł z tego 2.440 zł na dofinansowanie do dokumentacji na rozbudowę infrastruktury szerokopasmowego dostępu do internetu na terenie gmin powiatu iławskiego , 27.360 zł na utrzymanie placówki „Słoneczko” w Zalewie, przekazano dotację dla gminy Morąg w kwocie 3.502 zł jako partycypacja w kosztach utrzymania pielęgniarki  Środowiskowej w Stacji Socjalnej Joanitów, dla samorządu miejskiego w Ostródzie przekazano 2.880 zł jako partycypacja w kosztach utrzymania schroniska dla psów.

  

   W roku 2005 nie udzielono poręczeń i gwarancji innym podmiotom.

 

 

Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w 2005 roku  w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty.

 

1.                  Krzysztof Kiszkis

2.                  Jacek Kozakiewicz

3.                  Janina Raszkowska

4.                  Andrzej Małachowski

5.                  Bogusław Gurgielewicz

6.                  Bogumiła i Piotr Sasikowie

7.                  Anna Wieromiej

8.                  Andrzej Tolksdorf

9.                  Zygmunt Kawecki

10.              Anna Bakaluk

11.              Zdzisław Gal

12.              Regina Adamska

13.              Agnieszka Życka

14.              Zofia i Adam Dmitruk

15.              Jan Jerzyk

16.              Jolanta Feliś

17.              Józef Balcerak

18.              Iwona Sulecka

19.              Andrzej Makar

20.              Teresa Borowska

21.              Benedykt Tolksdorf

22.              Bolesława Nowak

23.              Bożena Kąmpińska

24.              Mirosław Szubiak

25.              Andrzej Leniec

26.              Marek Górka

27.              Maria Miklikowska

28.              Małgorzata i Jan Fryger

29.              Lucyna Giżyńska

30.              Bronisław Sabatowski

31.              Daria Dolecka

32.              Lidia Smagała

33.              Maria Grodzka

34.              Antoni Dziedzic

35.              Eugeniusz Śmiatacz

36.              Andrzej Gałązka

37.              Zbigniew Muryn

38.              Sabina Palińska

39.              Włodzimierz Chrunik

40.              Leszek Skoczylas

41.              Andrzej Studnicki

42.              Stanisław Gołoś

43.              Józef Wyszyński

44.              Wiesława Stalewska

45.              Eugeniusz Niemiec

46.              Agnieszka Winnicka

47.              Jan Pieńkowski

48.              Albert Waluszko

49.              Jan Balcewicz

50.              Bożena Chojnacka

51.              Ewa Borowska

52.              Janusz Paluch

53.              Franciszek Banach

54.              Anna Gąsiorowska

55.              Józef Żłób

56.              Bożena Sych

57.              Ryszard Gutowski

58.              Jacek Smagała

59.              Danuta Chudzik

60.              Eugeniusz Górczyński

61.              Eugeniusz Pawłowski

62.              Dariusz Piotrowski

63.              Irena Staniszewska

64.              Stefan Lichołat

65.              Mieczysław Zambrzycki

66.              Jadwiga Morańska

67.              Bożena Bartosiewicz

68.              Andrzej Kryszczuk

69.              Artur Kozak

70.              Zenon Białkowski

71.              Robert Grodzki

72.              Małgorzata i Mirosław Czyszek

73.              Marek Pietrasik

74.              Jan Kamiński

75.              Zenon Sztokaliński




Informacja pochodzi z Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Zalewo
http://www.zalewo.f117.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.zalewo.f117.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=909