Uchwała Nr VI/34/07
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 30 stycznia 2007 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 27.950.819 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 33.382.936 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007‑2009,
zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a – zadania inwestycyjne w 2007 roku).
3. Wydatki inwestycyjne w 2007 roku w wysokości 18.718.830 zł.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z
funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 17.075.130 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 5.432.117 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 2.621.637 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 2.157.376 zł,
3) wolnych środków ,jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku
bieżącym budżetu gminy ,wnikających z rozliczeń kredytów
i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 653.104 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 7.141.831 zł, rozchody w wysokości 1.709.714 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 47.075 zł,
2) celową w wysokości - 22.455 zł,
z przeznaczeniem na
a) wydatki jednostek pomocniczych - 22.455 zł,
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 87.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 87.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla :
1) zakładów budżetowych: przychody -553.779 zł, wydatki – 633.779 zł
zgodnie z załącznikiem nr 8
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 73.300. zł; wydatki – 73.300 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie
1) z tytułu dopłaty do utrzymania mieszkań komunalnych - 108.860 zł
2) z tytułu dopłaty do oczyszczania ulic i placów - 51.235 zł
3) z tytułu dopłaty do utrzymania zieleni na terenie gminy - 23.958 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9
2 Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 428.900 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 58.500 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 35.280 zł,
2) wydatki - 95.718 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1.000.000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 5.432.117 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1.709.714 zł
§ 11
Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 22.455 zł, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i
projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków
zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do
wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku ,
3) dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami ,
4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych nie powodujących zmiany zadania inwestycyjnego w ramach tego samego działu,
5) dokonywania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami w zakresie wydatków bieżących,
6) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 20.000 zł,
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Szczegółowe informacjie o budżecie znajdują się w Załącznik nr 1