Uchwała Nr VI/27/11
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 25 lutego 2011 r.
w sprawie:uchwalenia budżetu gminy Zalewo na 2011r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.)
Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 21.306.140 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 17.534.198 zł,
dochody majątkowe w wysokości 3.771.942 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 22.181.444 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 18.103.190 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 4.078.254 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 3.849.264 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.922.899 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 875.304 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 843.456 zł,
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 31.848 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 3.362.265 zł, rozchody w wysokości 2.486.961 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.000.000 zł,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 1.491.726 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 100.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 95.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 , poz. 150 z późn. zm.):
1. dochody w wysokości 35.000 zł
2. wydatki w wysokości 57.434 zł
§ 8
Wydatki budżetu na 2011 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 242.300 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 242.300 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 10
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla:
1) Samorządowych zakładów budżetowych: przychody –2.807.215 zł, koszty – 2.802.215 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 258.000 zł, wydatki – 258.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10a.
§ 11
Określa się łączną kwotę pożyczek udzielanych w roku budżetowym 2011 w wysokości 44.145 zł.
§ 12
1. Rezerwa ogólna wynosi 28.000 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi:
- 45.400 zł – z przeznaczeniem na wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 13
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5, na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
- dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych nie powodujących zmiany zadania inwestycyjnego w ramach tego samego działu.
2) przekazywania Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w zakresie przeniesień pomiędzy paragrafami z wyłączeniem przeniesień pomiędzy działami oraz wynagrodzeń i pochodnych,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała obowiązuje od 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Pełna treść budżetu
Uvhwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłozonym przez BurmistrzaZalewa projekcie uchwały budzetowej na 2011 rok - strona 1
Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Burmistrza Zalewa projekcie uchwały budzetowej na 2011 rok - strona 2
Uchwała RIO w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Gminy Zalewo projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zalewo na lata 2011-2018 - strona 1
Uchwała RIO w sprawie opinii o przedłozonym przez Burmistrza Gminy Zalewo projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zalewo na lata 2011-2018 - strona 2
Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Zalewo