Uchwała Nr XVI/196/04 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 3 marca 2004 r. w sprawie budżetu na rok 2004 |
Uchwała Nr XVI/196/04
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 3 marca 2004 r.
w sprawie budżetu na rok 2004
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109 i art. 124 ustawy
z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tj. z 2003 r., Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1
- Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 10.838.447 zł, zgodnie z zał. Nr 1 i 1a.
- Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 562.532 zł, zgodnie z zał. Nr 3.
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 83.000 zł.
- dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wys. 38.060 zł, zgodnie z zał. Nr 6.
§ 2
- Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 13.005.230 zł, zgodnie z zał. Nr 2.
- Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
- wydatki bieżące kwotę 9.702.488 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.745.416 zł,
- dotacje 387.305 zł,
- wydatki na obsługę długu gminy 125.000 zł,
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 18.000 zł.
- wydatki majątkowe w 2004 r. w wysokości 3.302.742 zł,
- wydatki inwestycyjne na 2004 r. w wysokości 3.286.242 zł, zgodnie z zał. Nr 4 i 5.
- wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2005 – 2006 w wysokości 6.850.000 zł, zgodnie z zał. Nr 5.
- Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 562.532 zł, zgodnie z zał. Nr 3,
- wydatki związane z realizacja zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 39.865 zł, zgodnie z zał. Nr 6,
- wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 83.000 zł.
§ 3
Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 2.166.783 zł są przychody pochodzące z:
- kredytów w kwocie 2.008.810 zł,
- wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 141.298 zł.
c) nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych w kwocie
16.675 zł.
§ 4
- Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2004 roku w wysokości 3.266.357 zł i lata następne wynikające z planowanych i zaciągniętych zobowiązań, zgodnie z zał. Nr 7.
- Uchwala się przychody w wysokości 2.669.330 zł i rozchody w wysokości 502.547 zł stanowiące zał. Nr 8
- Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia załącznik “Sytuacja finansowa gminy”.
§ 5
- Uchwala się plany przychodów i wydatków:
- zakładów budżetowych – przychody w wysokości 336.000 zł; wydatki w wysokości 337.960 zł,
- środków specjalnych – przychody w wysokości 79.600 zł; wydatki w wysokości 94.977 zł, zgodnie z zał. Nr 9.
2.Uchwala się dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych w wys. 43.000 zł. zgodnie z
zał. Nr.10.
§ 6
Uchwala się dotacje dla:
- samorządowych instytucji kultury w wysokości 271.000 zł, zgodnie z zał. Nr 11,
- podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 71.500 zł, zgodnie z zał. Nr 12.
§ 7
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 20.000 zł,
- wydatki - 34.500 zł,
zgodnie z zał. Nr 13.
§ 8
Tworzy się rezerwy:
- ogólna w wysokości 68.097 zł.
§ 9
1. Uposażania się Burmistrza do zaciągania długu publicznego do wysokości 2.511.357 zł.
2. Upoważnia się Burmistrza do spłat zobowiązań w wysokości 502.547 zł.
§ 10
Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 800.000 zł,
- dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 12
- Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2004.
- Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
|