A Uchwała Nr XXI/146/08 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 10 stycznia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 r. |
Uchwała Nr XXI/146/08
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 10 stycznia 2008 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2008 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 23.494.416 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 15.456.986 zł, dochody majątkowe w wysokości 8.037.430 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 25.795.820 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 14.998.762 zł, wydatki majątkowe w wysokości 10.797.058 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008‑2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 9.785.342 zł, zgodnie z załącznikiem 3 i 3a.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 8.365.542 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2.301.404 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1.004.215 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 341.478 zł,
3) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 955.711 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 5.091.352 zł, rozchody w wysokości 2.789.948 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości & yes"> 43.279 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 459.364 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 76.600 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
- 33.000 zł,
2) celową w wysokości - 25.437 zł,
z przeznaczeniem na
a) wydatki jednostek pomocniczych - 22.455 zł,
b) wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego - 2.982 zł.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 95.500 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 89.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6.500 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 1.628.443 zł, wydatki – 1.628.443 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 258.500 zł; wydatki – 258.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla ZGK Zalewo
1) z tytułu dopłaty do utrzymania mieszkań komunalnych -113.650 zł,
2) z tytułu dopłaty do oczyszczania ulic i placów - 55.000 zł,
3) z tytułu dopłaty do utrzymania zieleni n terenie gminy -
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 20.000 zł,
2) wydatki - 20.140 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1.000.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 2.301.404 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 2.789.948 zł.
§ 11
Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 22.455 zł, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
3) dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4) dokonywania zmian w planie wydatków w zadaniach inwestycyjnych w danym dziale pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi, nie powodujących likwidacji zadań inwestycyjnych.
5) dokonywania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami w zakresie wydatków bieżących,
6) przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie,
7) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 20.000 zł,
8) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załączniki do budżet znajdują się w pod w/w uchwałą w menu UCHWAŁY
|