Uchwała Nr XXXVII/268/08 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2009 r. |
Uchwała Nr XXXVII/268/08
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 30 grudnia 2008 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 21.950.746 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 17.401.961 zł, dochody majątkowe w wysokości 4.548.785 zł.
§ 2
-
Wydatki budżetu gminy w wysokości 26.480.670 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 16.299.007 zł, wydatki majątkowe w wysokości 10.181.663 zł.
-
Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
-
Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 10.008.193 zł, zgodnie z załącznikiem 3 i 3a.
-
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 5.638.193 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 4.529.924 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
-
zaciąganych kredytów w kwocie - 4.529.924 zł,
-
Przychody budżetu w wysokości 5.988.144 zł, rozchody w wysokości 1.458.220 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
-
ogólną w wysokości - 30.000 zł,
-
celową w wysokości - 24.955 zł,
z przeznaczeniem na
-
wydatki jednostek pomocniczych - 22.455 zł,
b) wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego - 2.500 zł
§ 5
-
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
-
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
-
Ustala się dochody w kwocie 90.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 87.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
-
Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
-
Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
-
zakÅ‚adów budżetowych: przychody – 1.621.285 zÅ‚, wydatki – 1.621.285 zÅ‚,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
-
Plan dochodów i wydatków w Å‚Ä…cznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów wÅ‚asnych jednostek budżetowych: dochody – 122.564 zÅ‚; wydatki – 122.564 zÅ‚, zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 8.
§ 8
-
Dotacje przedmiotowe dla ZGK Zalewo
-
z tytułu dopłaty do utrzymania mieszkań komunalnych -106.492 zł,
-
z tytułu dopłaty do oczyszczania ulic i placów - 55.000 zł,
-
z tytułu dopłaty do utrzymania zieleni n terenie gminy - 43.279 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
-
Dotacje podmiotowe dla:
-
gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 507.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
-
Dotacje celowe na zadania wÅ‚asne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ – 64.100 zÅ‚, zgodnie zaÅ‚Ä…cznikiem nr 11.
§ 9
-
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
-
przychody - 20.000 zł,
-
wydatki - 28.300 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
-
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1.000.000 zł,
-
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 4.529.924 zł,
-
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 1.458.220 zł.
§ 11
Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 22.455 zł, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do:
-
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,
-
zaciągania zobowiązań:
-
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
-
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku.
-
dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
-
dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych nie powodujących zmiany zadania inwestycyjnego w ramach tego samego działu.
-
dokonywania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami w zakresie wydatków bieżących,
-
przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie,
-
udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 20.000 zł,
-
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Plik do pobrania - Budżet Gminy na 2009 rok
|