Uchwała Nr L/370/09 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie: uchwalenia budżetu gminy Zalewo na 2010 r. |
Uchwała Nr L/370/09
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 22 grudnia 2009 r.
w sprawie: uchwalenia budżetu gminy Zalewo na 2010 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w zwiÄ…zku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzajÄ…ce ustawÄ™ o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241)
Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 23.852.250 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 16.928.825 zł, dochody majątkowe w wysokości 6.923.425 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 28.295.625 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 16.858.448 zł, wydatki majątkowe w wysokości 11.437.177 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010‑2012, zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 11.051.624 zł, zgodnie z załącznikiem 2, 3 i 3a.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 7.754.444 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
5. Dochody i wydatki zwiÄ…zane z realizacjÄ…:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 4.443.375 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 4.273.750 zł,
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 169.625 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 5.909.893 zł, rozchody w wysokości 1.466.518 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na:
1) finansowanie przejÅ›ciowego deficytu budżetu w kwocie – 1.000.000 zÅ‚,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 4.273.750 zÅ‚,
3) spÅ‚atÄ™ wczeÅ›niej zaciÄ…gniÄ™tych zobowiÄ…zaÅ„ z tytuÅ‚u emisji papierów wartoÅ›ciowych oraz zaciÄ…gniÄ™tych pożyczek i kredytów w kwocie – 1.466.518 zÅ‚.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 98.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 93.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Wydatki budżetu na 2010 obejmujÄ… zadania jednostek pomocniczych gminy na Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ – 227.194 zÅ‚, w tym ze Å›rodków funduszu soÅ‚eckiego - na Å‚Ä…cznÄ… kwotÄ™ 227.194 zÅ‚ – zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 8.
§ 8
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
- dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych nie powodujących zmiany zadania inwestycyjnego w ramach tego samego działu.
- dokonywania zmian w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska polegających na przenoszeniu wydatków między paragrafami w zakresie wydatków bieżących,
2) przekazywania Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w zakresie przeniesień pomiędzy paragrafami z wyłączeniem przeniesień pomiędzy działami oraz wynagrodzeń i pochodnych,
3) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych (2011 r.), jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 10
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
1) zakÅ‚adów budżetowych: przychody – 2.398.538 zÅ‚, koszty – 2.383.538 zÅ‚,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Plan dochodów i wydatków w Å‚Ä…cznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów wÅ‚asnych jednostek budżetowych: dochody – 254.210 zÅ‚, wydatki – 254.210 zÅ‚, zgodnie z zaÅ‚Ä…cznikiem nr 10.
§ 11
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 56.000 zł,
2) wydatki - 56.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 12
1. Rezerwa ogólna wynosi 30.000 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi:
- 2.500 zÅ‚ – z przeznaczeniem na wydatki z zakresu zarzÄ…dzania kryzysowego.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12 i nr 12 a.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
UchwaÅ‚a wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogÅ‚oszeniu w Dzienniku UrzÄ™dowym Województwa WarmiÅ„sko – Mazurskiego.
Budżet Gminy na 2010 rok - plik do pobrania
|