Uchwała Nr LI/397/10 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 22 lutego 2010r. w sprawie przyjęcia do realizacji rocznego planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych na 2010 rok w gminie Zalewo. |
Uchwała Nr LI/397/10
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 22 lutego 2010r.
w sprawie przyjęcia do realizacji rocznego planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych na 2010 rok w gminie Zalewo.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami), art 73a ust. 1-5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. Dz.U.z 2008r. Nr 69 poz.415 z późn. zmianami) oraz § 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005r. w sprawie trybu organizowania prac społecznie użytecznych (Dz.U. Nr 210 poz. 1745) - Rada Miejska w Zalewie
uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się do realizacji w 2010 roku roczny plan potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zalewa.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr LI/397/10
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 22 lutego 2010r.
ROCZNY PLAN POTRZEB
PRAC SPOŁECZNIE UŻYTECZNYCH NA ROK 2010
Wprowadzenie
W ramach prowadzonej przez Gminę aktywnej polityki rynku pracy, zostaną zorganizowane prace społecznie użyteczne dla bezrobotnych bez prawa do zasiłku, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Jest to grupa bezrobotnych znajdująca się w szczególnie trudnej sytuacji w zakresie dostępu do rynku pracy, z uwagi na brak lub posiadanie niskich kwalifikacji zawodowych.
W ramach prac społecznie użytecznych planujemy zaktywizować 4 osoby bezrobotne, bez prawa do zasiłku, pobierające świadczenia z pomocy społecznej.
1. Rodzaj prac społecznie użytecznych
- utrzymanie czystości i porządku wokół danej posesji (zamiatanie, grabienie liści, karczowanie krzewów, rąbanie drewna, itp.)
- czyszczenie i modernizacja rowów publicznych;
-prace gospodarcze i domowe, sporządzanie posiłków, pielęgnacja osób starszych i niepełnosprawnych;
- malowanie przystanków autobusowych, krawężników itp.;
- pomocnik przy pracach naprawczych dróg i chodników;
- wykonywanie drobnych remontów i napraw u podopiecznych MOPS i w budynkach jednostek samorządu terytorialnego.
2. Liczba bezrobotnych bez prawa do zasiłku korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej, które mogą być przyjęte do wykonywania prac społecznie użytecznych:
4 osoby w terminie od 4 maja 2010r. do 29 października 2010r. tj. przez okres 6 miesięcy
3. Liczba godzin wykonywania prac społecznie użytecznych
4 osoby x 10 godz. x 26 tygodni = 1 040 godzin
4. Efekty prac społecznie użytecznych
Realizacja prac społecznie użytecznych z pewnością umożliwi uzyskanie efektów
społecznych takich jak:
- łagodzenie negatywnych skutków bezrobocia,
- wykonanie wielu prac na rzecz społeczności lokalnej,
- szanse dla osób skierowanych na powrót na rynek pracy ( zatrudnienie),
- uzyskanie przez w/w osoby dochodów dzięki własnym umiejętnościom.
5. Budżet programu
Ogólny koszt programu prac społecznie użytecznych w okresie 6- ciu miesięcy wyniesie
7 072,00 zł, tj.:
1 040 godzin x 6,80 zł za 1 godzinę prac = 7 072,00 zł
Przyjmując, że Gmina na organizację prac społecznie użytecznych uzyska od Starosty Iławskiego maksymalną możliwą kwotę refundacji ze środków funduszu pracy tj. 60% kwoty świadczenia należnego osobom skierowanym do w/w prac, koszt jaki poniesie Gmina będzie wynosił 2 828,80 zł. Osoba bezrobotna będzie otrzymywała miesięcznie świadczenie w wysokości średnio 306,00 zł
UZASADNIENIE
Zgodnie z § 2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 października 2005r. w sprawie trybu organizowania prac społecznie użytecznych gmina zobowiązana jest sporządzić roczny plan potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych.
Prace społecznie użyteczne wykonywane są przez bezrobotnych bez prawa do zasiłku oraz korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej. Prace społecznie użyteczne są organizowane przez gminę w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, organizacjach lub instytucjach statutowo zajmujących się pomocą charytatywną lub na rzecz społeczności lokalnej.
W tym stanie prawnym konieczne jest podjęcie uchwały zatwierdzającej roczny plan potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych.
|