www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14397293
odsłon strony

Aktualnie mamy
103 gości

P R O T O K Ó Ł Nr 8/07 z posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych, które odbyło się 14 marca 2007 roku.

 

P R O T O K Ó Ł Nr 8/07

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych, które odbyło się 14 marca 2007 roku.

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

 

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Maria Szlaz                                        - Skarbnik Gminy

Iwona Głąb                                         - Referent d.s. obsługi Rady

Fryderyka Małachowska                    - Dyrektor Miejsko – Gminnego Centrum Kultury w          

                                                               Zalewie

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.
  2. Uchwalenie porządku obrad
  3. Analiza działalności Miejsko- Gminnego Centrum Kultury w Zalewie.
  4. Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na VII zwyczajną sesję Rady Miejskiej w Zalewie.
  5. Sprawy różne.
  6. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

            Posiedzenie otworzyła Pani Wanda Skolimowska, Przewodnicząca  Komisji. Powitała wszystkich przybyłych: Panią Sekretarz, Panią Skarbnik, Dyrektorkę MGCK w Zalewie, Panią Iwonę Głąb oraz radnych. Stwierdziła, że w obradach uczestniczy 6 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem wszelkie decyzje, które zapadną na posiedzeniu komisji są prawomocne.

 

Ad. 2

            Pani Przewodnicząca zwróciła się z pytaniem do członków Komisji, czy mają uwagi do dostarczonego porządku obrad? Uwag nie zgłoszono.

„Za” przyjęciem porządku głosowało 6 członków Komisji.

 

Ad. 3

Pani Przewodnicząca oddała głos Pani Fryderyce Małachowskiej.

Pani Dyrektor przedstawiła zakres działalności Miejsko – Gminnego Centrum Kultury w Zalewie ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć artystycznych dzieci z naszej gminy.

 

Szczegółowa informacja na w/w temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Jednocześnie Pani Dyrektor poinformowała, że kilku wokalistów z naszej gminy, wyłonionych w drodze eliminacji, które odbyły się 5 marca 2007 r., wystąpi na VIII Festiwalu Piosenki Polskiej Dzieci i Młodzieży w Rudziszkach na Litwie. Zanim zostało wysłane zgłoszenie do konkursu, Pani Dyrektor skontaktowała się z Burmistrzem celem przedyskutowania wszelkich kwestii związanych z wyjazdem. Omówiono m.in. koszty wycieczki, które wyniosą ok. 500 zł. Burmistrz, wyraził zgodę na wyjazd dzieci na Festiwal w Rudziszkach, który odbędzie się 21 kwietnia 2007 r. Pani Dyrektor dodała, że dzieci będą nie tylko reprezentowały Naszą Społeczność na festiwalu, ale również będą miały również możliwość zwiedzenia Rudziszek i Wilna.

Pani Skolimowska powiedziała, że dużo dobrego dzieje się w naszej gminie  i wiele zawdzięczamy Pani Dyrektor. Jednocześnie wyraziła swój szacunek i uznanie dla Pani Małachowskiej. Pani Przewodnicząca dodała, że dzieci coraz chętniej i liczniej udzielają się w życiu kulturalnym i rozrywkowym naszej Gminy. Stwierdziła, że wyjazd do Rudziczek dla najzdolniejszych dzieci jest dla nich najlepszą nagrodą za aktywność i zaangażowanie.

Pani Dyrektor powiedziała, że Litwini bardzo szczerze i chętnie Nas u siebie goszczą. Stwierdziła, że w Rudziszkach jest tak wielu Polaków, atmosfera jest tak ciepła i serdeczna, że czują się tam jak u siebie.

Pani Przewodnicząca dodał, że przy okazji wyjazdu na Festiwal w Rudziszkach, dzieci zwiedzą wiele ciekawych miejsc i poznają nowych kolegów i koleżanki, z którymi łączy ich wspólna historia.

Pani Dyrektor przedstawiła nowy pomysł aktywizacji dzieci, które nie uczęszczają jeszcze do szkoły. Powiedziała, że Jej marzeniem jest zorganizowanie zajęć kulturalno-rozrywkowych dla najmłodszych mieszkańców naszej Gminy. Pomysł zrodził się niedawno  za sprawą jednego z rodziców z Jaśkowa. Zakomunikowała, że zdaje sobie sprawę z wielu trudności, które trzeba pokonać ( m.in. dojazd dzieci do MGCK w Zalewie), ale jednocześnie stwierdziła, że jest dobrej myśli i liczy na pomoc ze strony władz Gminy i mieszkańców.

Pani Przewodnicząca poprosiła Panią Dyrektor, aby dokładnie>            W związku z wyczerpaniem porządku Pani Przewodnicząca dokonała zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękowała wszystkim za przybycie.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

            Protokołowała                                                           Przewodnicząca Komisji:

 

              Iwona Głąb                                                                  Wanda Skolimowska

 

                                                         &n przeanalizowała pomysł, a co najważniejsze aby zorientowała się ile dzieci będzie chętnych uczestniczyć w takich zajęciach. Jednocześnie dodała, że  szczególną uwagę należy zwrócić na dzieci z terenów wiejskich, trzeba dać im szanse pokazania swoich umiejętności. Tutaj pojawia się problem z dowozem dzieci na zajęcia, przecież nie każdy rodzic ma czas i pieniądze aby zapewnić dziecku uczestnictwo w zajęciach.

Pani Danuta Helwak zwróciła uwagę na fakt, iż kontakt dzieci z rówieśnikami bardzo dużo daje, szczególnie w tych pierwszych latach życia. Dzieci uczą się tolerancji, wzajemnego szacunku, stają się bardziej otwarte i towarzyskie.

Pani Dyrektor zaprosiła wszystkich zebranych na czwartkowe eliminacje w konkursie muzycznym „ W rytmie polskiej piosenki”, które odbędą się w MGCK w Zalewie. Pani Dyrektor podkreśliła, że oceniać będzie obiektywne jury, w którym zasiądzie m.in. Pan Walski, koleżanka z Małdyt Pani Dyrektor i najprawdopodobniej bezstronny ekspert z Iławy. W ten sposób uniknie się posądzenia o stronniczość któregokolwiek z członków jury.

Pani Przewodnicząca zapytała czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania?

Pani Krystyna Kacprzak pogratulowała Pani Dyrektor sukcesów zawodowych oraz złożyła podziękowania za pomoc jakiej udziela Pani Dyrektor i całe MGCK w Zalewie organizacjom pozarządowym.

Pani Iwona Parzyszek zadała pytanie Pani Dyrektor, kiedy MGCK w Zalewie organizuje „majówkę”?

Pani Dyrektor odpowiedziała, że MGCK organizuje swoją „majówkę” 3 maja, a pozostałe majówki organizowane w sołectwach i na osiedlach odbędą w terminach określonych przez samych zainteresowanych mieszkańców. Pani Dyrektor czeka na zaproszenia ze strony sołtysów i zadeklarowała swoją pomoc w organizacji majowych imprez. Dodała, że wiele zależy od chęci i zaangażowania mieszkańców.

Pani Danuta Helwak zapytała Panią Dyrektor jak przedstawia się plan remontu świetlic sołeckich w tym roku?

Pani Dyrektor odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy najważniejsze są bieżące naprawy cieknących dachów. Pani Dyrektor dodała, że prawie każdy dach świetlicy sołeckiej wymaga łatania, dlatego nie można przeprowadzać remontów wewnątrz, gdyż to nie miałoby sensu. Cieknąca  woda zniszczyłaby wszelkie naprawy. Pani Dyrektor poinformowała, iż w budżecie MGCK w Zalewie na remonty świetlic sołeckich w  roku 2007 przeznaczono 20 tys. zł. Nie jest to duża kwota, ale Pani Dyrektor ma nadzieję, że wystarczy na naprawę dachów. Pani Dyrektor dodała, ze MGCK w Zalewie we współpracy z pracownikami Urzędu Miejskiego, składa wiele wniosków o dofinansowanie inwestycji, jednak znaczna część wniosków ulega odrzuceniu.

Pani Przewodnicząca podziękowała Pani Fryderyce Małachowskiej za wyczerpujące przygotowanie sprawozdania i zarządziła 5 minut przerwy w posiedzeniu Komisji.

 

Ad 4.

Po przewie Pani Przewodnicząca zarządziła głosowanie nad projektami uchwał, które zostaną przedstawione na VII sesji zwyczajnej Rady Miejskiej w Zalewie dnia 16 marca 2007 r.

 

Pani Sekretarz przedstawił niżej wymienione projekty uchwał na sesję:

 

1)      w sprawie: nabycia przez Gminę Zalewo nieruchomości niezabudowanej położonej w miejscowości Barty, gmina Zalewo od osoby fizycznej.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

 

2)      w sprawie: nabycia przez Gminę Zalewo nieruchomości niezabudowanej położonej w miejscowości Barty, gmina Zalewo od osoby fizycznej.

 

3)      w sprawie: sprzedaży na własność część nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów jako działka nr 109 położona w obrębie Boreczno, gm. Zalewo.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła, że zostanie zorganizowany przetarg na zbycie tej działki.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

4)      w sprawie: przyjęcia na rok 2007 Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Profilaktyki Narkomani dla Gminy Zalewo.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła, że ta uchwała została przyjęta na II sesji zwyczajnej Rady Miejskiej w Zalewie, jednak Wojewoda uchylił całą uchwałę, gdyż w § 4 zamiast zapisu „Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa” powinien być zapis o następującej treści: „ Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu  głosowało 6 radnych.

 

5)      w sprawie: zamiaru przystąpienia do Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego ,, Czyste Środowisko”.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła, że sortownia śmieci będzie na terenie istniejącego w naszej gminie wysypiska śmieci.

Pani Iwona Parzyszek zapytała, jakie korzyści będzie miała gmina z przystąpienia do związku?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że ciąży na nas obowiązek wynikający z przepisów prawa Unii Europejskiej. Jak powszechnie wiadomo, Unia kładzie duży nacisk na ochronę środowiska, dlatego musimy podporządkować się wszelkim wymaganiom w tej materii, gdyż w przeciwnym razie czekają nas duże kary finansowe.

 

 

 

 

Pani Krystyna Kacprzak zapytała, czy sortownia śmieci będzie dla wszystkich gmin czy tylko dla naszej gminy?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że sortownia śmieci będzie tylko dla naszej gminy. Na miejscu będzie odbywało się sortowanie, a następnie posortowane śmieci będą wywożone do Rudna w gminie Ostróda, gdzie będzie znajdował się główny zakład utylizacji śmieci.

Pani Danuta Helwak zapytała, jak będzie wyglądało zbieranie i wywożenie śmieci?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że zbieranie śmieci będzie wyglądał tak jak teraz, a wywożenie będzie polegało na tym, że wyspecjalizowani przedsiębiorcy, będą odbierać posortowane odpady i wywozić je do Rudna.

 

Pani Parzyszek zapytała czy będzie to swego rodzaju umowa wstępna?

Pani Krystyna Kacprzak odpowiedziała, że póki co chodzi o płacenie składek. Pozostałe informacje zostaną przekazane w dalszym terminie.

Pani Skolimowska podsumowała, że musimy dbać o środowisko i przystąpienie do „Związku” jest swego rodzaju obowiązkiem, który musimy wykonać. Pani Skolimowska dodała, że nie jesteśmy w stanie sami  we własnym zakresie, jako gmina zorganizować utylizacji śmieci. Budowa ogromnych i kosztownych zakładów utylizacji opłaca się wtedy, gdy zwozi się do nich śmieci od co najmniej 150 tys. mieszkańców.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 5 radnych.

„Wstrzymał” się od głosu 1 radny.

 

Pani Skarbnik przedstawiła niżej wymienione projekty uchwał na sesję:

 

6)      w sprawie: zaciągnięcia przez Gminę Zalewo kredytu długoterminowego przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.

 

Pani Helwak zwróciła uwagę na fakt, że projekt był już wcześniej omawiany i  tego co wie to budowa drogi Barty – Girgajny ma wyglądać trochę inaczej.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że albo robimy całą drogę porządnie, albo zmniejszamy kwotę kredytu do 150 tys. i robimy tylko część drogi.

Pani Parzyszek zauważyła, że jeśli zrobimy tylko częściowo tę drogę to za rok znowu będzie wymagała naprawy.

Pan Ostrowski zaproponował, aby wyremontować drogę od mostu do gospodarstw, a pozostałą część połatać.

Pani Parzyszek powiedziała, aby wziąć 300 tys. zł. kredytu i wyremontować całą drogę i przez najbliższe kilka lat już nie wracać do tego tematu.

Pani Sekretarz podsumowała, że albo bierzemy całą kwotę kredytu, albo w ogóle go nie zaciągamy.

Pani Mickiewicz poruszyła temat kredytu w wysokości 160 tys. zł na budowę chodnika na ul. Sienkiewicza. Dodała, że według niej ważniejszy jest chodnik na ul . Morąskiej i to od niego powinniśmy zacząć.

Pan Ostrowski poparł Panią Mickiewicz i stwierdził, że na ul. Sienkiewicza jest bardzo małe natężenie ruchu, a ul. Morąska biegnie wzdłuż drogi wojewódzkiej i tam ruch samochodów jest bardzo duży, zwłaszcza ciężarowych.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 3 radnych.

„Wstrzymało” się od głosu 3 radnych.

 

7)      w sprawie: zaciągnięcia kredytu długoterminowego obrotowego na spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.

 

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt ww. uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

8)      w sprawie: zmian w budżecie gminy.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że  zwiększono m.in. środki na remont kaplicy na cmentarzu komunalnym w Zalewie o 15 tys. zł.

Pani Skolimowska powiedziała, że kaplica jest bardzo potrzebna, ponieważ nie każdy ma warunki , aby postawić trumnę w domu.

Pani Skarbnik powiedziała, że na remont kaplicy, według kosztorysu sporządzonego przez ZGK w Zalewie, potrzebne jest 25 tys. zł. Dodał, że Osiedla które nie podjęły jeszcze decyzji co do przeznaczenia środków finansowych, może przekażą je właśnie na remont kaplicy.

 

Pan Ostrowski zaproponował, aby w kaplicy położyć terakotę oraz zamontować klimatyzator.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt nr w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

Pani Krystyna Kacprzak przedstawiła niżej wymienione projekty uchwał na sesję:

 

9)      w sprawie: powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej.

 

Pani Kacprzak zaproponowała, aby ta uchwała spadła z porządku obrad na VII sesji zwyczajnej Rady Miejskiej w Zalewie. Argumentowała to tym, iż Pan Radca Prawny (Adam Czołba) ma sporo wątpliwości do Statutu Rady Młodzieży. Osoby, które zainicjowały utworzenie w/w Rady mają za dużo lat. Są to w większości osoby, które ukończyły 18 lat i mogą kandydować do Rady Gminy w wyborach powszechnych. Radca prawny wyraził pogląd, że Jego zdaniem do takiej Rady mogą należeć osoby w przedziale wiekowym od 13 do 18 lat.. Radca prawny dodał, że gdyby miała powstać Rada Młodych to mogłaby liczyć maksymalnie 15 członków, a w tej chwili chętnych jest znacznie więcej i nie moglibyśmy jednych odrzucić a drugich przyjąć. Radca prawny stwierdził, że temat jest przedwczesny.

Pani Skolimowska zaproponowała, aby ci młodzi ludzie utworzyli organizację pozarządową, która w swoim statucie miałaby zapis o współpracy z Radą Gminy, Radnymi. Rada dysponowałaby swego rodzaju głosem doradczym i opiniotwórczym.

Pani Parzyszek poparła pomysł Pani Skolimowskiej.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” odrzuceniem projektu głosowało 6 radnych.

 

10)  w sprawie: dokonania zmian w treści załącznika Nr 1 do uchwały Nr IV/18/06 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 28 grudnia 2006r.

 

Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt nr w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

Pani Sekretarz przedstawiła niżej wymieniony projekt uchwały na sesję:

 

11)  w sprawie: powołania Zastępcy Kierownika Urzędy Stanu Cywilnego w Zalewie.

 

 Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt nr w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 6 radnych.

 

 

 

 

 

 

Pani Przewodnicząca przedstawiła niżej wymieniony projekt uchwały na sesję:

 

12)  w sprawie: wynagrodzenia Burmistrza

 

Pani Skolimowska powiedział, że w chwili gdy Pan Burmistrz obejmował Urząd uzgodniono, że kwestia podwyżki wynagrodzenia zostanie poruszona po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia V kadencji.

 

 Pani Przewodnicząca poddała pod głosowanie projekt nr w/w uchwały.

„Za” wycofaniem projektu z obrad VII sesji głosowało 5 radnych.

„Wstrzymał” się od głosu 1 radny.

 

Ad. 5

Sprawy różne.

 

- Pani Parzyszek zapytała o choinkę w centrum miasta, czy można ja usunąć, żeby się nie przewróciła i nie zrobiła komuś krzywdy, ponieważ poluzowały się mocowania?

Pani Skolimowska odpowiedziała, że choinka została posadzona, ale nie wiadomo, czy się przyjmie. Choinka posadzona w tamtym roku nie przyjęła się dlatego w tym roku spróbowano ponownie.

 

- Pani Kacprzak zapytała, czy w Borecznie jest świetlica?

      Pani Skarbnik poinformowała, że świetlica w Borecznie została sprzedana osobie nie z

      naszej gminy. Pani Skarbnik dodała, że trzeba było sprzedać świetlicę, gdyż Gmina

      ponosiła zbyt duże koszty utrzymania OSP w Borecznie oraz świetlicy.

      Pani Kacprzak zapytała, czy w straży można zorganizować latem spotkanie, skoro nie 

      ma świetlicy w Borecznie.

      Pani Skarbnik odpowiedziała, że remont budynku straży jest prawie zakończony. Ze

      sprzedaży świetlicy w Borecznie uzyskaliśmy 38 tys. zł., a  do  tej pory wydaliśmy na

      remont 32 tys. zł. Pani Skarbnik dodała, że latem na pewno nie będzie problemu z

      zorganizowaniem spotkania w budynku OSP w Borecznie.

 

- Pani Kacprzak przedstawiła projekt dotyczący profilaktyki chorób kobiecych. Wniosek w sprawie dofinansowania projektu jest już przygotowany i czekamy na ogłoszenie wyników. Staramy się pozyskać kwotę 6 tys. zł. Jeśli wygramy  zorganizujemy w świetlicach sołeckich spotkania z kobietami, które będą dowożone na miejsce spotkań. Na takim spotkaniu kobiety będą miały możliwość konsultacji z specjalistami w dziedzinie chorób kobiecych. Planowane jest również wyświetlenie 2 filmów na temat raka jajnika i raka szyjki macicy w MGCK w Zalewie. Prezentacji dokona dwóch Panów z Olsztyna. Informować o spotkaniach będziemy poprzez wywieszone w każdej wiosce plakaty. Mam nadzieję, że projekt spotka się z dużym poparciem zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Liczymy na dużą frekwencję.

 

- Pani Skolimowska zapytała jak wygląda kwestia kwietniowych wyborów w świetle orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego?

       Pani Sekretarz odpowiedziała, że procedura toczy się dalej i zarządzenie w sprawie

       wyborów jest aktualne.

       Pani Skolimowska zapytała, co dzieje się z podjętą uchwałą w sprawie odwołania Pana

       Piechotki? Pani Skolimowska dodała, że w świetle orzeczenia TK radni nie tracą

       mandatów, chybże sami się ich zrzekli. Pani Skolimowska stwierdziła, że Rada popełniła 

       błąd, odwołując tak szybko Pana Piechotkę. Z tego co jest Jej wiadome Pan Piechotka

       zrzekł się jedynie pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady.

 

       Pani Kacprzak stwierdziła, że wyrok TK jest jedynie wskazówką dla Wojewódzkich

       Sądów Administracyjnych przy rozpatrywaniu spraw w tej materii. Pan Piechotka

       odwołał się do sądu i czekamy teraz na orzeczenie sądu, a zatem nic nie możemy zrobić.

 

       Pani Skolimowska stwierdziła, że Trybunał wypowiedział się jednoznacznie.

       Pani Parzyszek  poparła opinię Pani Kacprzak i stwierdziła, że należy wstrzymać się z

      podejmowaniem jakichkolwiek decyzji w kwestii pana Piechotki do czasu rozstrzygnięcia

       sądowego.

 

Ad. 6

 

     

 

 



dodane: 2007-05-17, 1237 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.