www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14398283
odsłon strony

Aktualnie mamy
125 gości

P R O T O K Ó Ł posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Usług i Handlu oraz Bezpieczeństwa Ochrony P.Poż. i Ochrony Środowiska , które odbyło się dnia 29 maja 2007 roku.

 

P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Usług i Handlu oraz Bezpieczeństwa Ochrony P.Poż. i Ochrony Środowiska , które odbyło się

dnia 29 maja 2007 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Maria Szlaz                                         - Skarbnik Gminy

Ryszard Cympel                                 -

Iwona Głąb                                          - Podinspektor ds. obsługi rad

 

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Uchwalenie porządku obrad

3.      Zaopiniowanie materiałów na XI zwyczajną sesję Rady Miejskiej w Zalewie.

4.      Sprawy różne.

   5.   Zamknięcie obrad.

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan Andrzej Małachowski, Przewodniczący  Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług. Powitał Pana Burmistrza, Panią Sekretarz, Panią Skarbnik, radnych oraz Pana Ryszarda Cympla. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 11 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

 Pan Przewodniczący  zwrócił się z pytaniem do członków obu Komisji, czy przyjmują dostarczony porządek obrad?

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 11 członków Komisji.

 

Ad 3.

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o omówienie projektu uchwały:

 

1) w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębów geodezyjnych wsi Bajdy, Barty, Boreczno, Dobrzyki, Janiki Małe, Janiki Wielkie, Kupin, Mazanki, Pozorty, Surbajny, Śliwa i Zalewo, Gmina Zalewo.,

               

Pan Cympel powiedział, że uchwała została spowodowana koniecznością przystąpienia Gminy Zalewo do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego celem rozpoczęcia realizacji budowy elektrowni wiatrowych. W uchwale wymieniono obręby, w których mają być zlokalizowane wiatraki. Zainteresowani rolnicy podpisali już wstępne umowy z inwestorem. Plan zagospodarowania jest podstawą do rozpoczęcia realizacji inwestycji.

Pan Sokołowski zwrócił uwagę na fakt, iż w uchwale nie ma wskazanego celu w jakim podejmuje się uchwałę. W poprzedniej kadencji Rada podejmowała bardziej szczegółowe uchwały w przedmiocie sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, które zawierały m.in. mapki. Dodał, że zmiany w planie nie są nanoszone na bieżąco na mapy, co stanowi sporą przeszkodę w prawidłowym odczytywaniu zapisów na mapie.

Pan Cympel powiedział, że materiały dotyczące zmiany planu są dostępne w Urzędzie. Dodał, że Gmina nie ma całościowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Posiada jedynie indywidualne plany dla poszczególnych obrębów.

Pan Sokołowski zapytał ile kosztuje sporządzenie planu dla całej Gminy?

Pan Cympel powiedział, że jest to koszt od 800 tys. zł do 1 mln zł. Zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Gmina powinna przystąpić do sporządzenia planu. Jednak ze względu na ograniczone środki w budżecie sporządzono jedynie studium uwarunkowań i na tym etapie procedura się zatrzymała. Dodał, że jeśli ktoś kupił hektar ziemi i chce tam wybudować dom to najpierw musi wystąpić indywidualnie o zmianę miejscowego planu. Wtedy podpisuje umowę z firmą, która się tym zajmuje i to właściciel pokrywa koszty zmiany planu, a nie Gmina.

Pan Czyszek sprecyzował, że to chodzi o nazwy obrębów geodezyjnych. Dodał, że rolnik może mieć pola np. w trzech obrębach geodezyjnych. Podpisując umowę dzierżawy z inwestorem, rolnik daje mu do dyspozycji teren, na którym będzie robiony pomiar siły wiatrów. Dopiero po wykonaniu pomiarów będzie można dokładnie zlokalizować wiatrak. Powiedział, że pod każdą elektrownię wiatrową musi być wydzielona działka i prowadząca do niej droga. Każda działka, na której stanie wiatrak zostanie przekształcona na działkę pod inwestycje.

Pan Sokołowski powiedział, że Wojewoda może uchylić uchwałę ze względu na to, że nie zawiera szczegółowych mapek i działek na których mają stanąć wiatraki, tylko wszystko jest wskazane zbyt ogólnie. Zgłosił wniosek, aby uszczegółowić uchwałę o zapis, że jest ona podejmowana w celu realizacji budowy elektrowni wiatrowych.

Pan Burmistrz powiedział, że projekt uchwały przekazali przedstawiciele inwestora i podobne uchwały będą podejmowane w innych Gminach. Dodał, że w obrębach geodezyjnych,  o których mowa w projekcie uchwały mają być również zlokalizowane inne inwestycje, np. budowa boisk sportowych. Na dzień dzisiejszy nie jest możliwe określenie lokalizacji elektrowni wiatrowych z uwagi na brak pomiarów siły wiatrów.

Pan Sokołowski powiedział, że ma mieszane uczucia co do losów uchwały.

Pan Burmistrz powiedział, że w piątek (25 maja) był na spotkaniu w Olsztynie z prezesem ANR, na którym poruszony został temat bezpłatnego przekazania przez Agencję gruntów pod boiska. Agencja postawiła warunek, że teren na którym planowane jest utworzenie boiska musi mieć takie przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania. Dodał, że rozważał możliwość włączenia tych miejscowości do omawianego projektu uchwały. Również rozważał włączenie do projektu terenów rekreacyjnych (np. Matyty, Pozorty czy Skitławki). Pan Burmistrz poinformował członków Komisji, że przed chwilą wrócił z spotkania, na którym omawiano budowę marin m.in. na jeziorze Ewingi. Powiedział, że koszt budowy takiej mariny to ok. 2,4 mln zł, z czego Gmina ma dołożyć 400 tys, zł. Dodał, że przy marinie będzie można zlokalizować jakąś szkółkę np. żeglarską, wioślarską czy surfingową. To wszystko będzie trzeba ująć w miejscowym planie. Na spotkaniu padło stwierdzenie, że w pierwszej kolejności mają przystąpić do budowy marin w Zalewie, Siemianach i Iławie, w sumie zostanie wybudowanych 12 marin (większość na Wielkich Jeziorach Mazurskich).

Pan Truszkowski zapytał, czy to tylko dla miejscowości zaznaczonych na mapie bdą sporządzane plany?

Pan Cympel powiedział, że nie tylko dla miejscowości, gdyż tutaj chodzi o obręby geodezyjne, a taki obręb ma czasami nawet 1000 m²

Pan Kotyk powiedział, że w uchwale trzeba ująć również Półwieś, gdyż tam są grunty nad jeziorem przeznaczone na kąpielisko.

Pan Burmistrz powiedział, że to są prywatne grunty.

Pan Kotyk odpowiedział, że one zostały przekazane w poprzedniej kadencji.

Pan Burmistrz powiedział, że Pan Dawid nie dokończył sprawy, gdyż grunty miały być przekazane od Agencji, ale transakcja nie została sfinalizowana.

Pan Kotyk twierdził, że to są grunty samorządowe.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 11 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o omówienie projektu uchwały:

 

2) w sprawie: zmian w budżecie,

 

(zmiany stanowią załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu)

Pani Skarbnik powiedziała, że na remont świetlicy w Girgajnach planowano 120 tys. zł z programu „Odnowa wsi”. Wniosek przeszedł. Dodała, że dokumentacja musi być zmieniona, gdyż była robiona ponad rok temu i jest już nieaktualna jeśli idzie o koszt modernizacji. Dlatego zwiększamy wydatki o 10 tys. zł. W przypadku kanalizacji sanitarnej na ul. Tartacznej zmniejszamy wydatki o kwotę 13.500 zł, gdyż po wyliczeniach okazało się, że ta kwota pozostanie niewykorzystana. Dodała również, że następuje zwiększenie wydatków na MGCK, gdyż przeszedł wniosek na kwotę około 94 tys. zł, a zatem Gmina musi zaplanować wydatki w budżecie. Z tych pieniędzy zostanie zakupiony sprzęt muzyczny do MGCK oraz zostanie wykonana modernizacja estrady, jak równię zakupione zostaną stroje ludowe i wiele innych drobniejszych rzeczy. Pani Skarbnik dodała, że z tej kwoty 80 % wydatków zostanie zwróconych, ale dopiero w przyszłym roku. Podsumowała, że deficyt nie uległ zmianie.

Pan Burmistrz dodał, że w budżecie będzie trzeba zabezpieczyć kwotę 50 tys. zł na rozpoczęcie realizacji budowy mariny. Do 11 czerwca ma dojść do podpisania umowy między Gminą a Stowarzyszeniem.

Pani Kacprzak zapytała co to za Stowarzyszenie i czy Gmina do niego należy?

Pan Burmistrz odpowiedział, że Gmina nie należy do Stowarzyszenia, ale wspólnie z nim będzie realizować budowę mariny. Wyjaśnił, że to Stowarzyszenie będzie głównym beneficjentem i to ono będzie składać wniosek. W ciągu 5 lat od zakończenia inwestycji (od daty płatności) nadzór nad mariną będzie miało Stowarzyszenie i dopiero po upływie tego czasu zostanie przekazana marina dla samorządu. Dodał, że Stowarzyszenie będzie się starało, aby przy każdej takiej marinie było zlokalizowane centrum informacji żeglarskiej, centrum internetowe, centrum współpracy z tzw. trudną młodzieżą, ale nie tylko. Dodał, że w ramach funduszy miękkich będzie możliwość przeszkolenia instruktorów żeglarstwa czy surfingu. Iława idzie w kierunku wioślarstwa.

Pani Skarbnik powiedziała, że najpierw powinna być uchwała Rady o dopiero potem podpisanie umowy z Stowarzyszeniem.

Pan Czyszek zapytał ile procent pieniędzy wróci do budżetu z modernizacji świetlicy w Girgajnach?

Pani Skarbnik powiedziała, że wróci 80 % z 120 tys. zł.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 11 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Burmistrza o omówienie projektu uchwały

 

          3) w sprawie: odwołania Skarbnika Gminy Zalewo.

 

Pan Burmistrz powiedział, że Pani Skarbnik złożyła rezygnację z funkcji Skarbnika i rezygnacja została przyjęta przez Burmistrza. Dodał, że został ogłoszony konkurs na stanowisko Skarbnika Gminy, który wygrała Pani Alina Mielcarz.

Pani Kacprzak zapała, jak długo Pani Skarbnik pozostanie w Urzędzie?  

Pani Skarbnik powiedziała, że jeszcze 2 tygodnie, albo dłużej jeśli Burmistrz wyrazi taką chęć, celem przyuczenia nowego pracownika.

Pan Kotyk powiedział, że podjęcie decyzji przez Radę o odwołaniu Skarbnika spowoduje wiele protestów ze strony mieszkańców i on nie chce przyłożyć do tego ręki.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że w statucie jest mowa o tym, że Rada powołuje i odwołuje Skarbnika Gminy i innego zapisu w uchwale być nie może.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

„Wstrzymało” się od głosu 2 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Burmistrza o omówienie projektu uchwały

 

         4) w sprawie: powołania Skarbnika Gminy Zalewo

 

Pan Burmistrz powiedział, że Pani Alina Mielcarz przedstawi się na sesji przed podjęciem uchwały. Został ogłoszony konkurs na stanowisko Skarbnika, Pani Alina spełniła wszystkie wymogi formalne. Jest to młoda osoba, która ma doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym, mieszka w Zalewie.

 

 Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

„Wstrzymał” się od głosu 1 radny.

 

Pan Burmistrz przedłożył radnym projekt uchwały

 

           6) w sprawie: sprzedaży na własność lokalu mieszkalnego 37 A w budynku mieszkalnym wraz  z udziałem w działce gruntu położonego w miejscowości Janiki Wielkie.

 

Pan Burmistrz wyjaśnił, że składa projekt uchwały w tak krótkim terminie przed sesją z uwagi n naciski mieszkańców w sprawie sprzedaży w/w lokalu. Pan Burmistrz dodał, że jest parę osób zainteresowanych nabyciem lokalu. Sprzedaż nastąpi w drodze przetargu nieograniczonego. Wyjaśnił, że jedna część domu jest już sprzedana.

Pan Czyszek zapytał, czy wiadomo już jaka będzie cena nieruchomości?

Pan Cympel wyjaśnił, że wycena nastąpi dopiero po podjęciu przez Radę uchwały.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 11 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Przewodniczącą Rady o omówienie projektu uchwały

 

           5) w sprawie: rozpatrzenia skargi wniesionej na działalność Burmistrza Zalewa przez                  

                             Panią Irenę Barbarę Wielk.

 

Pani Przewodnicząca powiedziała, że Pani Wielk była u niej niedawno i pytała dlaczego Pan Burmistrz nie wzywa jej do podpisania aktu notarialnego w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego. Pani Przewodnicząca dodała, że poinformowała ją o zbliżającej się sesji, na której Rada podejmie uchwałę w sprawie skargi.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 11 radnych.

 

Ad 4.

Sprawy różne

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Przewodniczącą Rady o omówienie projektu uchwały

 

            7) w sprawie: ustalenie wynagrodzenia Burmistrza Zalewa Pana Bogdana Hardybały.

 

Pani Przewodnicząca wyjaśniła, że Rada wspólnie podjęła decyzję o przystąpieniu do zmiany wynagrodzenie Burmistrza w miesiącu czerwcu, po upływie półrocznego okresu pełnienie swojej funkcji. Pani Przewodnicząca dodała, że jest propozycja, aby zasadnicze wynagrodzenie podnieść o 400 zł (brutto).

Pan Czyszek zaproponował, aby wyliczyć dokładnie pozostałe składniki wynagrodzenia.

Pan Józefowicz powiedział, że Rada już wcześniej dyskutowała nad stawką wynagrodzenia dla Burmistrza. Wtedy warunkiem podwyższenia wynagrodzenia było uzyskanie przez Burmistrza absolutorium za wykonanie budżetu. Dodał, że Rada powinna powrócić do wyższych stawek.

Pani Przewodnicząca powiedziała, aby zobowiązać Burmistrza do wyznaczenia jednego dnia w tygodniu, kiedy będzie całkowicie dostępny dla mieszkańców Zalewa. Dodała, że to jest bardzo potrzebne mieszkańcom, gdyż mają do Pana Burmistrza wiele spraw.

Pan Truszkowski powiedział, że należy również dokładnie określić godziny urzędowania Radcy Prawnego.

Pan Maria Szlaz wyjaśniła, że Radca Prawny przyjeżdża do Urzędu 2 razy w tygodniu./ Dodała, że czasami wypadną jakieś sprawy w sądzie i wtedy go nie ma, ale to należy zrozumieć.

Pani Przewodnicząca powiedziała, że ostatecznie podwyżka byłaby o 480 zł.

Pan Janusz Sokołowski powiedział, że należałoby zastanowić się na większą podwyżką, aby za trzy miesiące znowu nie powracać do tej samej uchwały.

Pan Czyszek powiedział, że zgadza się z zdaniem Pana Janusza.

Pan Janusz Sokołowski powiedział, że Pan Burmistrz zarabia najmniej w całym naszym województwie.

Pan Czyszek zaproponował, aby zrobić podwyżkę o 600 zł.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych.

 

Pan Kotyk zapytał Pan Burmistrza, czy jest możliwość, aby w jakikolwiek sposób pomóc osobom poszkodowanym w dwóch ostatnich pożarach w Półwsi?

Pan Małachowski powiedział, że budynki gospodarcze ( stodoła i obora) u obydwu gospodarzy spłonęły w stu procentach. Dodał, że u Pana Głozaka popaliła się część trzody.

Pan Burmistrz powiedział, że każdy powinien mieć ubezpieczone budynki inwentarskie, tak jak mieszkalne. Dodał, że zgodnie z wolą Rady zapyta w opiece, czy znajdzie się jakakolwiek pomoc dla pogorzelców. Powiedział, że na pewno tym gospodarzom zostaną umorzone podatki od nieruchomości.

Pan Kotyk powiedział, że na sesji zwróci się do sołtysów i przewodniczących osiedli o pomoc dla pogorzelców w ramach solidarności.

Pan Czyszek zaprosił Komisję Bezpieczeństwa do Zatyk, aby sprawdzili wydajność i działanie hydrantu. Wyjaśnił, że w hydrancie jest zbyt małe ciśnienie wody.

Pan Kotyk wyjaśnił, że nie są to hydranty na bezpośrednim połączeniu z ujęciem wody, wszystko idzie przez hydrofornię. Dodał, że po trasie jest wielu odbiorców wody i to powoduje spadek ciśnienia. Jedynym rozwiązaniem są dodatkowe hydrofornię, które spiętrzałyby wodę i podnosiły ciśnienie.

Pan Burmistrz powiedział, że nie ma możliwości zwiększenie ciśnienia w rurach z uwagi na słaba jakość materiałów, z których wykonana jest hydrofornia w Międzychodzie.

 

Pani Przewodnicząca poinformowała, że do Rady wpłynęło 27 kwietnia pismo od Pana Kotyka w sprawie wykreślenie z treści Uchwały Nr X/64/07 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 25 kwietnia 2007 r.  punktu 3 (zasiłki celowe).

Pani Przewodnicząca poprosiła Pana Kotyka o szersze uzasadnienie.

Pan Kotyk powiedział, że już w piśmie uzasadnił i nic więcej nie ma do powiedzenia.

Pani Przewodnicząca powiedziała, że lepiej będzie gdy ten temat pozostanie, a Pan Kotyk powinien zastanowić się nad wycofaniem wniosku.

Pan Kotyk powiedział, że nie wycofa wniosku.

 

Ad 5.

 

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia połączonych Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

 

  Iwona Głąb                                                                                       /-/ Andrzej Małachowski

 

 

                                                                                                            /-/ Tadeusz Józefowicz

 

 

 

 

 

 

 

 



dodane: 2007-07-02, 1687 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.