www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14398223
odsłon strony

Aktualnie mamy
123 gości

P R O T O K Ó Ł z posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług oraz Budżetu, Finansów i Aktywizacji Gospodarczej , które odbyło się dnia 27 czerwca 2007 roku.

 

P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia połączonych Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług  oraz

Budżetu, Finansów i Aktywizacji Gospodarczej , które odbyło się

dnia 27 czerwca 2007 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Alina Mielcarz                                    - Skarbnik Gminy

Iwona Głąb                                          - Podinspektor ds. obsługi rad

Katarzyna Jendernalik                        - Podinspektor ds. Ochrony Środowiska

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Uchwalenie porządku obrad

3.      Przedstawienie Sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Zalewo na lata 2004-2007.

4.      Informacja na temat przyjęcia do wiadomości przez Radę Miejską w Zalewie sprawozdania Przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania (dotyczące stanu technicznego i okoliczności towarzyszących budowie Oczyszczalni Ścieków w Półwsi Gm. Zalewo oraz analizy skutków tej inwestycji w okresie od jej powstania do chwili obecnej) oraz podjęcie uchwały w tej sprawie.

5.      Zaopiniowanie materiałów na XII zwyczajną sesję Rady Miejskiej w Zalewie.

6.      Sprawy różne.

7.      Zamknięcie obrad.

Ad. 1

Posiedzenie otworzył Pan Janusz Sokołowski - Przewodniczący  Komisji Budżetu Finansów i Aktywizacji Gospodarczej. Powitał Pana Burmistrza, Panią Sekretarz, Panią Skarbnik, radnych oraz przybyłych pracowników Urzędu Miejskiego. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 11 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

 Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 11 członków Komisji.

 

Ad 3.

Pan Przewodniczący poprosił Panią Katarzynę Jendernalik o przedstawienie Sprawozdania.

Pani Katarzyna Jendernalik przedstawiła Sprawozdanie z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Zalewo na lata 2004-2007. ( Sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

 

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały:

 

1)      w sprawie: przedłożonego Radzie Miejskiej w Zalewie sprawozdania z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Zalewo na lata 2004-2007.

 

„Za” przyjęciem projektu głosowało 11 radnych.

 

Ad 4.

 

Pan Przewodniczący przedstawił Informację na temat przyjęcia do wiadomości przez Radę Miejską w Zalewie sprawozdania Przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania (dotyczące stanu technicznego i okoliczności towarzyszących budowie Oczyszczalni Ścieków w Półwsi Gm. Zalewo oraz analizy skutków tej inwestycji w okresie od jej powstania do chwili obecnej) oraz podjęcie uchwały w tej sprawie( Informacja stanowi załącznik do protokołu). Dodał, że  w dniu wczorajszym członkowie komisji stwierdzili, że  zapisy w sprawozdaniu są nieprecyzyjne i należy je skonkretyzować. Odczytał przygotowane przez siebie pismo, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Kruklis zapytała, od którego roku liczone byłyby roszczenia?

Pan Sokołowski powiedział, że należy sprawdzić zapisy w umowie, a następnie zapisy umowy zmieniającej i kto ją zmienił.

Pani Sekretarz odczytała decyzję Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, w której mowa jest o odroczeniu terminu płatności zaległych kar do końca 2008 roku. Dodała, że Gmina zapłaciła tylko jedną karę, która później została zwrócona.

Pani Kruklis podsumowała, że de facto Gmina żadnych strat nie poniosła.

Pani Wanda Skolimowska powiedziała, że w poprzedniej kadencji kary były zawieszone. Były Burmistrz - Andrzej Dawid wystąpił do Marszałka Województwa z prośbą o zawieszenie kar, ponieważ inwestycja budowy oczyszczalni została rozpoczęta.

Pani Kruklis zapytała Pana Sokołowskiego, gdzie są te roszczenia o których mówi, skoro Gmina nie zapłaciła żadnej kary?

Pan Sokołowski powiedział, że kary są zawieszone a nie umorzone.

Pan Czyszek  zapytał jak można wyegzekwować od zakładów pobudowanie podoczyszczalni na swoim terenie (według zapisów umów)?

Pani Skolimowska zaproponowała, aby poinformować zakłady o tym, iż  z chwilą uruchomienia nowej oczyszczalni ścieków nie będą przyjmowane ścieki w stanie pierwotnym. Dodała, że zakłady mają czas do ukończenia budowy oczyszczalni, aby zacząć działać zgodnie z obowiązującymi normami.

Pani Sekretarz odpowiedziała, że w decyzjach o pozwoleniu na budowę  powinno się zaznaczyć, że musi powstać podoczyszczalnia. Dodała, ze niestety nie zostało to ujęte           w decyzji i teraz zakład odwleka jej budowę.

Pan Czyszek zapytał, czy są jakieś normy określające jakość oddawanych ścieków?

Pan Sokołowski odpowiedział, że tak.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że gdyby zakład nie miał wybudowanej podoczyszczalni i oddawał ścieki bezpośrednio do główniej oczyszczalni, to ta centralna oczyszczalni musiałaby mieć inną technologię oczyszczania.

Pan Kotyk powiedział,  że w ubiegłym roku była skarga na jeden z zakładów skierowane do Wydziału Ochrony Środowiska w Elblągu. Dodał, że jakieś konsekwencje zostały wyciągnięte wobec zakładu.

Pan Sokołowski zapytał czy zakład ma swoją podoczyszczalnię?

Pan Burmistrz odpowiedział, że rozmawiał na ten temat z Panem Ryszardem Cyplem, który powiedział, że zakład ma swoją oczyszczalnię.

Pani Kacprzak zapytała, czy ona działa?

Pan Burmistrz wyjaśnił, że zażądano od zakładu informacji nt. wielkości zrzutu ścieków na dobę, jaka jest ich jakość oraz poinformowano ich o obowiązku założenia zegara pomiarowego (z chwilą podłączenia się do nowej sieci kanalizacyjnej). Dodał, że zakład część wody pobiera z wodociągu gminnego natomiast pozostałą część z studni głębinowej, która znajduje się na terenie zakładu. W odpowiedzi przedstawili analizę badawczą oraz wyniki badań dotyczące jakości ścieków.  Dodał, że ta podoczyszczalnia na pewno jest.

Pan Czyszek zapytał, czy w drugim zakładzie też jest podoczyszczalnia?

Pan Sokołowski odpowiedział, że mniejszy zakład miał  zrobić jedynie separator tłuszczu.

Pan Sokołowski wobec powyższych informacji wycofał projekt zmian w Informacji na temat przyjęcia do wiadomości przez Radę Miejską w Zalewie sprawozdania Przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania (dotyczące stanu technicznego i okoliczności towarzyszących budowie Oczyszczalni Ścieków w Półwsi Gm. Zalewo oraz analizy skutków tej inwestycji w okresie od jej powstania do chwili obecnej).

 

Ad 5.

 

Pan Przewodniczący poprosił panią Skarbnik o przedstawienie niżej wymienionego projektu uchwały.

 

2)      w sprawie: zaciągnięcia przez Gminę Zalewo kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu gminy.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

,,Wstrzymał’’ się od głosu 1 radny.

 

3)      w sprawie: zmian w budżecie gminy.

 

Pani Skarbnik powiedziała, ze jedna zmiana dotyczy przekazania Posterunkowi Policji w Zalewie 8 tys. zł na zakup radarowego miernika prędkości. Druga zmiana związania jest z dotacją celową Wojewody na  dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

Pan Burmistrz zaproponował, by dokonać zmiany zapisu dotyczącego oświetlenia ulicznego w Wieprzu i powiedział, że za tą kwotę zrobimy dokumentację wsi Wieprz, Karpowo, Zatyki, Rudnia.

Pan Czyszek zapytał, jaka to jest kwota?

Pan Burmistrz odpowiedział, że 16.500 zł. Dodał, że w przyszłym roku będziemy mogli skorzystać z dofinansowania z Unii Europejskiej, dlatego w tym roku najlepiej będzie przygotować szczegółową dokumentację.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

„Wstrzymał” się od głosu 1 radny.

 

Pan Przewodniczący poprosił Pana Cympla o omówienie niektórych zapisów umowy dzierżawy zawartej między PUK-iem a Gminą Zalewo.

Pan Cympel powiedział, że PUK na podstawie umowy dzierżawy  przejął w administrowanie sieć wodociągową i kanalizacyjną, łącznie  z oczyszczalnią. Wyjaśnił, że § 2 umowy dzierżawy wyraźnie wskazuje co należy do obowiązków dzierżawcy (umowa dzierżawy stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

Pan Przewodniczący zapytał na jakiej zasadzie pan Brejta zwrócił Gminie karę?

Pani Skolimowska wyjaśniła, że to nie Pan Brejta zwrócił tylko Urząd Marszałkowski Gminie.

Pan Sokołowski powiedział, że już rozumie.

Pan Cympel odpowiedział, że w związku z zmianą ustawy, Gmina zwróciła się do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o zawieszenie kar na dłuższy okres i jednocześnie zwrot zapłaconych już kar. Dodał, że Gmina nie zapłaci kar, jeśli oczyszczalnia zostanie wybudowana i będą spełnione wszelkie wymogi  z tym związane. Wtedy Urząd umorzy kary.

Pan Czyszek poruszył temat uchwały w sprawie wiatraków. Zapytał co dalej w sytuacji, gdy Wojewoda uchylił uchwałę swoim rozstrzygnięciem nadzorczym?

Pan Burmistrz odpowiedział, że należy uszczegółowić mapkę do uchwały.

Pan Cympel wyjaśnił, że mapka była zbyt ogólna. Dodał, że Wojewoda oczekuje zaznaczenia na mapie konkretnych obrębów i działek.

Pan Burmistrz powiedział, że pomiary wiatrów były kiedyś robione przez Niemców, ale niestety oni nie udostępnią  nam swoich danych.

 

Pan Przewodniczący zarządził 5 minut przerwy.

Po przerwie

Pan Przewodniczący poprosił Panią Krystynę Kacprzak o omówienie projektu uchwały

 

4)      w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Zalewa Pana Bogdana Hardybały.

 

Pani Wanda Skolimowska stwierdziła, że należy uzasadnić ten projekt uchwały.

Pani Krystyna Kacprzak zauważyła, że minęła wystarczająca ilość czasu, aby ocenić pracę Pana Burmistrza pozytywnie. 

Pani Wanda Skolimowska powiedziała, że dla niej to nie jest żadne uzasadnienie. Chodzi o to, żeby podać konkretne rzeczy jakie Pan Burmistrz już zrobił. Dodała, że najlepiej byłoby rozpatrywać tą sprawę po otrzymaniu półrocznego sprawozdania z wykonania budżetu. Powiedziała, że zdaje sobie sprawę z tego, że nigdy pierwsze półrocze nie jest wykonane w 50 %. Dodała, że prace finalizowane są z reguły w drugim półroczu.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 7 radnych.

,,Przeciwko” przyjęcia projektu głosował 1 radny

,,Wstrzymało” się od głosu 2 radnych.

 

1 radny był nieobecny na głosowaniu.

 

Ad 6.

Sprawy różne

Pani Wanda Skolimowska zwróciła uwagę na hałas przy bloku nauczycielskim, związany  z zaopatrzeniem sklepu Pana Taraszkiewicza. Powiedziała, że mieszkańcy bardzo często się na to skarżą. Ponadto wjeżdżające tam samochody dostawcze tarasują wjazd mieszkańcom.

Pan Burmistrz powiedział, że jeszcze za jego pierwszej kadencji ludzie również skarżyli się na ten hałas. Dodał, że zarządził postawić tam znak zakazu wjazdu, ale on był stale przestawiany i teraz już praktycznie go nie widać. Pan Burmistrz stwierdził, że jeśli pan Taraszkiewicz wybudował tam sklep, zatrudnia tam ludzi, płaci podatki to nie możliwe jest, żeby samochody dostawcze zatrzymywały się przy fontannie i stamtąd miałby być noszony towar do sklepu. Pan Burmistrz powiedział, że niestety nieraz musimy zaakceptować otoczenie w jakim mieszkamy, bo w innym razie każdy mieszkaniec mógłby narzekać np. na przejeżdżające koło domu samochody. Dodał, że mieszkając w mieście, niestety nie da się uniknąć hałasu. Pan Burmistrz stwierdził, że Pan Taraszkiewicz inwestuje w mieście, jest naszym lokalnym przedsiębiorcą i powinniśmy to uszanować.

Pani Wanda Skolimowska powiedziała, ze chciała jedynie zasygnalizować sprawę. Zapytała czy wjazd nie mógłby być zrobiony z innej strony.

Pan Burmistrz odpowiedział, że to jest droga wojewódzka i trzeba pokonać wiele trudności, aby zrobić nowy wjazd.

Pani Kruklis powiedziała, że właściciel sklepu może wystąpić z wnioskiem o wjazd z drogi wojewódzkiej, więc niech się o to postara.

Pan Małachowski zapytał, czy w Urowie, Dobrzykach, Karpowie i Mazankach zostało uzupełnione pojedyncze oświetlenie uliczne?

Pan Burmistrz odpowiedział, że na wiosnę była wykonana naprawa oświetlenia.

Pan Czyszek powiedział, że w Urowie miało być dokonane przewieszenie lamp. Zapytał, czy to zostało wykonane.

Pani Grzywna zauważyła, ze część wsi Urowo od strony Boreczna też nie ma oświetlenia.

Pan Mizgier odpowiedział, że to zadanie jeszcze nie zostało wykonane. Dodał, ze niestety w budżecie ma tylko 16 tys. zł na ten cel i nie wystarczy na wszystko. Powiedział, ze kompleksowe oświetlenie zostanie wykonane w miejscowościach: Rudnia, Wieprz, Zatyki,  Witoszewo, Karpowo.

Pani Grzywna powiedziała, ze 16 tys. było na Wieprz i 16 tys. na Rudnię i zapytała czy Rudnia została zrobiona?

Pan Mizgier odpowiedział, że jest tylko jeden raz 16 tys. i Rudnia nie została jeszcze zrobiona. Dodał, że Gmina będzie się starała o dofinansowanie z UE.

Pani Skolimowska zauważyła, że w budżecie raz jest 16,500 zł a raz 16 tys. zł.

Pani Grzywna zapytała co z lampą w Urowie, która miała być przeniesiona z pola w okolice przystanku autobusowego?

Pan Mizgier odpowiedział, że z tym wiążą są spore koszty.

Pan Burmistrz podsumował, że lampy mają być stawiane w miejscach, gdzie mieszkańcom należy zapewnić bezpieczeństwo publiczne, a nie w miejscach, gdzie będą oświetlały prywatne posesje.

 

Ad 7.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

 

  Iwona Głąb                                                                                       /-/ Wanda Skolimowska

 

                                                                                                            /-/ Janusz Sokołowski

 

 

 



dodane: 2007-08-08, 987 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.