www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14399801
odsłon strony

Aktualnie mamy
93 gości

P R O T O K Ó Ł z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług , która odbyła się dnia 16 lipca 2007 roku.

 

P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia  Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług , która odbyła się

dnia 16 lipca 2007 roku.

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Ryszard Cympel                                 - Kierownik Referatu Gospodarki Terenowej i 

                                                              Rolnictwa

Iwona Głąb                                          - Podinspektor ds. obsługi rad

Alina Mielcarz                                    - Skarbnik Gminy

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Uchwalenie porządku obrad

3.      Zaopiniowanie materiałów na XIV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Zalewie.

4.      Sprawy różne.

5.      Zamknięcie obrad.

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan Andrzej Małachowski - Przewodniczący  Komisji Budżetu Finansów i Aktywizacji Gospodarczej. Powitał Pana Burmistrza, radnych oraz przybyłych pracowników Urzędu Miejskiego. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 5 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

 

 Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 5 członków Komisji.

 

Ad 3.

 

 Pan Przewodniczący poprosił pana Burmistrza o przedstawienie niżej wymienionego projektu uchwały.

 

 

1)      w sprawie: nabycia przez Gminę Zalewo nieruchomości niezabudowanej położonej w miejscowości Zalewo obręb 2 od osoby fizycznej.

 

Pan Burmistrz powiedział, że zachodzi konieczność kupienia tych gruntów, wytłumaczył, że sprawa jest załatwiana tak szybko ponieważ osoba, od której Gmina chce kupić nieruchomość jest poważnie chora. Procedura jest długa, dlatego trzeba szybko podjąć działania. Pan Burmistrz dodał, że te grunty położone są w bardzo dobrym miejscu i że powstanie tam pomost (w ramach Związku Gmin Jeziorak) i kąpielisko (plaża) przeznaczone na cele publiczne.  Drugi pomost powstanie w ramach budowy eko-mariny. Burmistrz poinformował, że niedługo będzie ogłoszony przetarg na budowę pomostów. Powiedział, że podejmowanie uchwały nie będzie miało sensu zanim nie zostanie podjęta uchwała  w sprawie zmian w budżecie gminy ponieważ pieniądze na wykup nieruchomości muszą być zabezpieczone w budżecie. Dodał, że był przekonany, iż samo podpisanie porozumienia z osobą fizyczną zabezpieczy środki w budżecie. Zwrócił się z prośbą do radnych, aby na sesji nadzwyczajnej wprowadzić dodatkowy punkt dotyczący zmian budżetowych o przeznaczeniu 20 tys. na wykup tego gruntu, ponieważ nie zawrzemy aktu notarialnego jeśli nie okażemy kontrasygnaty, że mamy zabezpieczone środki na ten cel. Pan Burmistrz przeprosił za to niedopatrzenie, dodał, że nie ma sensu zwoływać za tydzień sesji nadzwyczajnej i najlepiej zrobić to teraz. Powiedział, że osobiście spotka się z Panem Komarem i będzie przekonywał, aby Agencja Nieruchomości Rolnych nie skorzystała z prawa pierwokupu. Dodał, że w § 1 projektu uchwały dopisano cel na jaki Gmina zamierza przeznaczyć zakupiony grunt: z przeznaczeniem na cele publiczne związane z przeznaczeniem pod kąpielisko wraz z pasem wzdłuż jeziora z przeznaczeniem jako deptak.

Pan Truszkowski zapytał skąd wzięte zostaną pieniądze na zakup gruntu?

Pani Skarbnik powiedziała, że z planowanej sprzedaży budynku po byłym urzędzie.

Pan Małachowski zapytał czy ogłoszony jest już przetarg na sprzedaż budynku po starym urzędzie?

Pan Burmistrz odpowiedział, że jest ogłoszony w prasie i na stronie internetowej gminy.

Pan Truszkowski zapytał jakiej szerokości będzie pas gruntu wyznaczony na deptak?

Pan Burmistrz odpowiedział, że 10 metrów nad brzegiem.

Pan Małachowski zapytał czy 20 tys. wystarczy na zakup tej nieruchomości?

Pan Burmistrz odpowiedział, że powinno wystarczyć ponieważ wstępne porozumienie jest podpisane z właścicielem tego gruntu na kwotę 30 tys. za hektar a działka jest mniejsza. Dodał, iż ma nadzieję, że właściciel nie zmieni ceny a obecna  jest bardzo korzystna.

Pan Małachowski zgodził się z Panem Burmistrzem co do niskiej ceny działki i powiedział, żeby kupić ją jak najszybciej.

Pan Truszkowski zapytał czy będzie dojazd od strony stadionu?

Pan Burmistrz odpowiedział, że dojazd jest zaplanowany.

Pan Cympel wyjaśnił, że stadion będzie połączony deptakiem z amfiteatrem.

 

Ad 4.

Sprawy różne

 

Ad 5.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

 

  Iwona Głąb                                                                                       /-/ Andrzej Małachowski

 

 

                                                                                                           

 



dodane: 2007-08-08, 814 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.