www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14397957
odsłon strony

Aktualnie mamy
122 gości

P R O T O K Ó Ł z posiedzenia Komisji Budżetu Finansów i Aktywizacji Gospodarczej , które odbyło się dnia 10 września 2007 roku.

 

P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia Komisji Budżetu Finansów i Aktywizacji Gospodarczej , które odbyło się

dnia 10 września 2007 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Alina Błażewicz                                  - Skarbnik Gminy

Iwona Głąb                                          - Podinspektor ds. obsługi Rady

 

 

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

2.      Uchwalenie porządku obrad

3.      Analiza wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2007 r.

4.      Analiza działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie.

5.      Sprawy różne.

   6.   Zamknięcie obrad.

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan Janusz Sokołowski - Przewodniczący  Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania. Powitał radnych, Pana Burmistrza – Bogdana Hardybałę oraz Kierownika ZGK – Pana Mirosława Stańczyka. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 7 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad 2.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 7 członków komisji.

 

Ad. 3.

Pani Skolimowska poprosiła o omówienie podstawy na jakiej umorzono zaległości. Z czego wynikają zaległości w płaceniu podatków?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że podstawą do umorzenia zaległości był ważny interes podatnika. Wyjaśniła, że zapewne chodzi o złą sytuację materialna podatnika.

Pani Sekretarz wyjaśniła, ze jeden podatnik z Jaśkowa ma umarzany podatek z tego względu, że udostępnia salę dla Przedszkola.

Pani Helwak zapytała, jak wysoka kwota jest umarzana?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że musi to sprowadzić.

Pani Skolimowska powiedziała, że może wynajem byłby tańszy niż umarzanie podatku. Zapytała komu umorzono?

Pani Sekretarz powiedziała, że umorzono podatek od nieruchomości mieszalni pasz HaGe Polska w wysokości 65.304 zł. oraz Przedsiębiorstwu Raf-Gos w wysokości 8.424 zł.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że umorzenie jest możliwe wtedy, gdy Zakład tworzy nowe miejsca pracy. Dodał, że w poprzednim roku umorzono mieszalni pasz 60 %, a w tym roku 40 %. Powiedział, ze nowa firma z Lubawy, która robi piece CO została zwolniona z podatku w 100%.

Pani Skolimowska poprosiła o odniesienie się do umorzeń w sprawie podatku rolnego.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że miało być tak, że ci rolnicy, którzy wykonali płyty gnojowe i zbiorniki na gnojówkę z mocy ustawy należy im się ulga inwestycyjna. Dodał, że w sierpniu wpłynęło pismo z Ministerstwa Rolnictwa, że beneficjenci, którzy korzystają z programów PROW nie mogą dwa razy korzystać z ulgi. Dlatego powinni dokonać wyboru, czy korzystają z ulgi w podatku, czy z refundacji unijnej. Dodał, że teraz wpływają od rolników podania o wycofanie ulgi w podatku. Wyjaśnił, że znacznie korzystniejsze jest wybranie opcji refundacji, gdyż Agencja pokrywa 100 % wydatków, jeśli inwestycja nie przekracza           100 tys. zł.

Pani Skolmowska zapytała z czego wynikają zaległości w użytkowaniu wieczystym?

Pan Burmistrz wyjaśnił, że niektórzy nie regulują opłat. Dodał, że w poprzednim tygodniu podpisał umowę z firmą windykacyjną, która w imieniu Gminy będzie ściągać należności. Wyjaśnił, że firma będzie pobierała 20 % z wyegzekwowanej kwoty. Komornik od razu nalicza koszty bez względu na to czy ściągnie jakąkolwiek kwotę. Poinformował, że również taka umowę podpisał ZGK odnośnie ściągalności opłat za ogrzewanie w blokach komunalnych. Wyjaśnił, ze Gmina chce przejść na inny sposób rozliczania opłat za ogrzewanie. Dodał, że problemem ściągalności będzie się zajmowała Wspólnota Mieszkaniowa,  a Gmina będzie się rozliczała ze Wspólnotą. Wyjaśnił, że na każdym bloku zamontowane są mirniki ciepła i należy je w końcu wykorzystać.

Pani Helwak powiedziała, że jeśli nie będzie możliwości ściągnięcia to wtedy można odciąć dopływ ciepła.

Pan Stańczyk odpowiedział, że ZGK nie ma takiej możliwości.

Pan Czyszek zapytał o postęp prac na oczyszczalni ścieków.

Pan Burmistrz odpowiedział, że termin oddania oczyszczalni do użytku został przesunięty na koniec listopada. Dodał, że nie widzi dużych postępów prac i już w tej sprawie interweniował u głównego wykonawcy. Dodał, że wykonawca uszczelniał zbiorniki, gdyż nie nadawały się do użytku i to wstrzymywało pozostałe prace. Poinformował, że wiele płatności związanych jest z wyposażeniem budynku socjalnego.

Pan Piechotka zapytał z czego wynika opieszałość pracowników firmy?

Pan Burmistrz wyjaśnił, że ta firma wykonuje podobne inwestycje w innych miejscowościach (np. w Bytowie). Firma nie ma swojego potencjału wykonawczego tylko funkcjonuje na zasadzie zatrudniania różnych podwykonawców. Dodał, że kierownik budowy nie przebywa nono stop na budowie. Często wyjeżdża i pracownicy nie poczuwają się do obowiązku pracy. Podkreślił, że bardzo solidną firmą jest przedsiębiorstwo ze Skierniewic, które uszczelniało zbiornik, ale niestety jest to dość droga firma.

Pan Czyszek zapytał czy jest możliwość zwiększenia środków na tę inwestycję?

Pan Burmistrz odpowiedział, że musielibyśmy dołożyć ze swojego budżetu. Dodał, że za roboty dodatkowe, które zatwierdzi inspektor Gmina zapłaci, ale muszą to być roboty głęboko uzasadnione. Wyjaśnił, że umowa z firmą „EKOKLAR” jest umowa ryczałtową. Powiedział, że pilną rzeczą jest naprawa przepustów na rowach melioracyjnych, które są w bardzo złym stanie. Koszt naprawy wyniesie około 100 tys. zł. Nie była zaplanowana również jedna elektroniczna tablica rozdzielcza, która trzeba zamontować (koszt około 100 tys. zł.). Dodał, że roboty dodatkowe zostaną rozliczone na koniec realizacji inwestycji. Poinformował, że od 1 października ZGK przejmie ścieki i wodę od PUK Zalewo.  Dodał, że teraz powinno rozpocząć się namnażanie bakterii, dlatego najdalej do 15 października na oczyszczalni muszą być ścieki. Podkreślił, że wkrótce zostanie podpisane porozumienie z Panem Brejtą odnośnie m.in. przejęcia pracowników pracujących na oczyszczalni i przy wodociągach oraz jednej osoby z administracji. Dodał, że jest dobrej myśli i uda się przejąć oczyszczalnię do 30 listopada.   

Pan Przewodniczący zapytał czy rozpoczęto już prace nad realizacją inwestycji w sprawie budowy wodociągu do Jerzwałdu i okolic?

Pan Burmistrz odpowiedział, że jest projekt który można jedynie odświeżyć i złożyć wniosek o refundację, ale inwestor zastępczy poradził, że korzystniej będzie przystąpić do realizacji budowy wodociągu wraz z budową kanalizacji. Dodał, że jest bardzo duże prawdopodobieństwo otrzymania środków unijnych, ale  z drugiej strony będzie to bardzo kosztowna inwestycja (około 16 mln zł). Podkreślił, ze w przyszłym roku będzie przedstawiany taki projekt pod budżet. Dodał, że w tym roku zostanie jeszcze ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji. Poinformował, że bardzo dziwna sytuacje wyszła z Bartami, bo połowa wsi ma kanalizację a połowa nie. Dlatego w przyszłym roku planowana jest budowa kanalizacji w Bartach i Pozortach. Dodał, że w przypadku miejscowości bardziej rozproszonych, czy kolonijnych gospodarstw jest możliwość pozyskania środków na przydomowe oczyszczalnie ścieków.  Gmina składa projekt na i jest możliwość pozyskania do 4 mln zł na ten cel, przy czym udział własny (gminy) stanowi 20 %.  Pan Burmistrz wyjaśnił, ze teraz refundacja będzie opierała się na innych zasadach. Najpierw będzie trzeba wyłożyć całą kwotę pieniędzy i wykonać inwestycje, a następnie starać się o zwrot.

Pani Skolimowska poprosiła Pana Burmistrza o omówienie poszczególnych inwestycji.

Pan Burmistrz odpowiedział:

-         w sprawie Boreczna – sprawa jest praktycznie zakończona, ale należy jeszcze dopracować parametry wody.

-         w sprawie budowy chodnika na ul. Sienkiewicza – budowa jest na ukończeniu.

-         w sprawie remontu drogi Bary – Girgajny – zakończony remont.

-         remont mostu w Mozgowie zakończony.

-         wiaty autobusowe zakupione.

-         zakup komputerów wykonany.

-         budowa remizy OSP w Wielowsi jest na ukończeniu. Uroczyste oddanie do użytku nastąpi w następnym roku.

-         zakup samochodu strażackiego - wykonane zadanie.

-         remont remizy OSP w Borecznie zakończony.

-         remont Szkoły w Borecznie – wszystko stoi w miejscu, z uwagi na brak zgody Konserwatora na rozbiórkę budynku. W Ministerstwie Kultury tą sprawę dla nas pilotuje poseł Stanisław Gorczyca. Dodał, ze raczej w tym roku już nic nie uda się zrobić.

-         Budowa kanalizacji przy ul. Tartacznej została zakończona.

Pan Czyszek zapytał gdzie staną pomosty?

Pan Burmistrz odpowiedział, ze pomosty stałe będą zlokalizowanie w Matytach, w Wieprzu    w Jerzwałdzie oraz w Dobrzykach, natomiast w Zalewie będzie zbudowany pomost w ramach budowy  eko-marin.

Pan Czyszek zapytał ile kosztował remont drogi Barty – Girgajny i jakiej długości odcinek wykonano?

Pan Burmistrz odpowiedział, ze wykonano odcinek o długości  1,3 km. Inwestycja zamknęła się w planowanej kwocie 300 tys. zł.

Pan Czyszek zapytał o wartość i parametry zakupionego samochodu strażackiego.

Pan Burmistrz odpowiedział, że samochód kosztował 107 tys. zł.  Dodał, że 30 tys. było środków  własnych, 60 tys. z WFOŚ, pozostałą kwotę, czyli 15 tys. pochodziło z darowizny. Mercedes, rocznik 1980 albo 1981. Pojemność  5 tys. litrów, zbiornik z pianą.

-         świetlica wiejska w Girgajnach – przetarg rozstrzygnięty i inwestycja jest realizowana.

Pani Helwak zapytała kto realizuje zadanie?

Pan Burmistrz odpowiedział, że Pan Krzysztof Małetka.

-         dokumentacja związana z oświetleniem miejscowości jest w trakcie realizacji. Pan Burmistrz dodał, że będzie składany wniosek na oświetlenie miejscowości Zatyki.

-         Budowa chodnika przy ul. Morąskiej – robiona jest dokumentacja.

-         przebudowa drogi Matyty – to nie ruszy bez środków pomocowych z Unii.

-         plac zabaw już jest.

Pan Piechotka zapytał z czym są największe problemy?

Pan Burmistrz odpowiedział, że z oczyszczalnią i z szkołą w Borecznie. Dodał, że z drogą do Matyt chyba się wstrzymamy dopóki nie będzie wykonany wodociąg i kanalizacji.

Pan Czyszek powiedział, ze ma być poszerzana droga Zalewo – Boreczno – Iława.

Pan Burmistrz potwierdził i dodał, że są plany, aby ta doga została przejęta przez województwo. W zamian za to powiat skupiłby się na drodze do Iławy, ale przez Siemiany.

 

Pan Przewodniczący zarządził 5 minut przerwy.

 

Ad 4.

Pan Stańczyk przedstawił informację nt. działalności ZGK (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Pan Stańczyk zwrócił się z prośbą do radnych o udzielenie pomocy ZGK w utrzymaniu cmentarzy. Wyjaśnił, że w innych miejscowościach jest tak, że dochody jakie otrzymuje Zakład za zarządzanie cmentarzem są przekazywane do budżetu gminy             i w razie zbyt małych środków na utrzymanie cmentarza gmina dopłaca z własnego budżetu. Dodał, że w naszej Gminie polega to na tym, że ZGK utrzymuje cmentarz z tego co zarobi. Za sprzedaż miejsca na cmentarzu ZGK pobiera opłatę w wysokości 128,40 zł brutto,              a śmieci z cmentarza trzeba wywieźć 2 razy w miesiącu, co pochłania kwotę około 600 zł. Wyjaśnił, że nie może być tak, że ZGK ma wyłączność na kopanie grobów na cmentarzu. Dodał, ze teraz również tą usługę wykonuje PUK Zalewo, co wiąże się z mniejszymi dochodami Zakładu.

Pan Piechotka zapytał jakie Pan Stańczyk ma propozycje?

Pan Stańczyk zapytał, czy w następnym roku budżetowym można zaplanować dotację do utrzymania cmentarzy?

Pan Piechotka zaproponował, aby Pan Stańczyk przygotował plan wpływów i wydatków ZGK i to będzie podstawą do przyznania odpowiedniej dotacji.

Pani Kacprzak powiedziała, ze podobna sytuacja jest z miejskim szaletem. Nie przynosi żadnych dochodów, a na dodatek trzeba jeszcze do niego dokładać.

Pani Helwak powiedziała, ze monitoring, o którym mówił Pan Burmistrz, nie rozwiąże wszystkich problemów, ponieważ nikt nie zamontuje kamery wewnątrz pomieszczenia. 

Pan Stańczyk powiedział, ze teraz trzeba zamontować nowy samozamykacz, który kosztuje około 200 zł.

Pani Skolimowska podkreśliła, że taki szalet jest potrzebny. Zapytała ile kosztuje wynajęcie kaplicy?

Pan Stańczyk powiedział, że 53,50 zł brutto.

Pani Skolimowska zaproponowała, aby podnieść opłatę.

Pan Stańczyk powiedział, że w innych gminach jest tak, że płaci się za każdy wjazd na cmentarz np. w celu postawienia pomnika. Dodał, zę jest również tak, że obca firma pogrzebowa również płaci za wejście na cmentarz. Podkreślił, że w tym przypadku ZGK musiałby też podnieść swoje opłaty pobierane za usługi pogrzebowe.

Pan Czyszek powiedział, że należy skupić się na tym, gdzie można zarobić i z tych pieniędzy pokryć deficyt.

Pan Przewodniczący powiedział, że teraz ZGK będzie osiągał dochody z wody i ścieków.

Pani Skolimowska zapytała czy Ci co pochowali swoich bliskich ponad 20 lat temu odnowili opłatę?

Pan Stańczyk powiedział, że ZGK nie wysyła upomnień, gdyż nie ma aktualnych adresów. Wyjaśnił, ze w tamtym roku zostały sporządzone ogłoszenia o konieczności dokonania ponownych opłat. Dodał, że większość opłat została odnowiona.

Pani Skolimowska powiedziała, że trzeba rozpowszechnić  informację o konieczności odnowienia opłaty po 20 latach od pochówku , bo w przeciwnym razie grób zostanie zlikwidowany.

Pan Stańczyk powiedział, że najlepiej takie ogłoszenie wywieszać przed 1 listopada. Dodał, że wiele by pomogło, gdyby została wprowadzona opłata za wjazd karawanem na teren cmentarza. Ta decyzja jest w gestii Rady.

Pani Skolimowska powiedziała, że należy postawić więcej koszy.

Pani Kacprzak podkreśliła, że nie należy zapomnieć o  cmentarzu żydowskim.

Pan Stańczyk podkreślił, że bardzo dużo pomogłaby nowa koparka, gdyż stara do niczego się już nie nadaje.

Pani Skolimowska zapytała ile kosztuje taka koparka?

Pan Stańczyk powiedział, że koparka firmy JCB z 2004 r. kosztuje około 200 tys. zł. Dodał, że wolałby kupić nową koparkę, która kosztuje około 400 tys. zł. Powiedział, że ZGK nie może wziąć sprzętu w leasing, o tym może decydować jedynie Rada.

Pani Skolimowska powiedziała, iż jej zdaniem koparka na pewno szybko by się zwróciła.

Pan Czyszek zaproponował, aby Pan Stańczyk przygotował taki mały biznesplan i zrobił zestawienie zakupu sprzętu nowego i używanego.

Pan Kotyk powiedział, że wszyscy są zachwyceni przejęciem gospodarki wodnej i ściekowej a nikt nie jest zorientowany ile gminy do tych interesów dokładają.

Pani Sekretarz powiedziała, że do przejęcie wody i ścieków zobowiązuje nas umowa zawarta z Wojewodą, w której zapisano, że z chwilą oddania oczyszczalni do użytku nasz zakład przejmuje wodę i ścieki..

Pani Skolimowska podkreśliła, że pracownicy powinni mieć dokładnie wyznaczone co należy do ich obowiązków, aby na oczyszczalni panował ład i porządek.

Pan Czyszek zapytał, czy ścieki z szamb prywatnych będą wożone jak do tej pory?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że tak.

Pan Piechotka zapytał Pana Stańczyka, czy zakład też będzie świadczył takie usługi?

Pan Stańczyk odpowiedział, że tak.

Pan Piechotka powiedział, że należy się zastanowić nad powrotem do planu prywatyzacji ZGK. Trzeba przeanalizować wszystkie za i przeciw.

Pan Czyszek zapytał co z sprzątaniem wsi i koszeniem poboczy dróg gminnych?

Pani Skolimowska powiedziała, że w Regulaminie utrzymania czystości i porządku jest zapis, że właściciele posesji odpowiadają również za chodnik i drogę przy swojej posesji.

Pan Stańczyk powiedział, że ma podpisaną umowę i dostaje pieniądze jedynie za sprzątanie terenu miasta, podobnie jest z koszeniem trawy.

Pan Stańczyk powiedział, ze zakład ma kilku pracowników z Urzędu Pracy do przygotowania zawodowego, którzy wykonują prace interwencyjne.

Pan Piechotka zapytał, czy są również pracownicy, którzy poprzez pracę wykonują swój wyrok?

Pan Stańczyk odpowiedział, że są takie osoby. One pracują w czynie społecznym. Najczęściej osoby ukarane są przydzielone do swojego miejsca zamieszkania i tam pracują    w czynie społecznym.

Pan Czyszek zapytał czy ZGK posiada kosiarkę rotacyjną?

Pan Stańczyk powiedział, że tak. Dodał, że wcześniej koszoną nią płytę boiska, ale w tej chwili zarząd się na to nie zgadza. Powiedział, że w tym roku udało mu się zakupić ciągniczek do koszenia (koszt około 6.900 zł). Głównie używa się go do koszenia trawy na cmentarzu.

Pan Czyszek zapytał co trzeba zrobić, żeby ZGK kosiło też drogi gminne?

Pan Stańczyk powiedział, że trzeba zawrzeć kolejną umowę z Burmistrzem.

Pani Grzywna zapytała, czy te 18 ludzi pracujących w Zakładzie ma co robić codziennie?

Pan Stańczyk powiedział, że tak. Teraz 6 ludzi pracuje przy budowie chodnika na ul. Sienkiewicza, kolejne 3 remontują pomieszczenie po kotłowni w Zakładzie, następne 4 osoby wożą piach, 1 osoba sprząta budynek stadionu.

Pan Piechotka  zapytał czy Zakład uzyskuje jakiś dochód?

Pan Stańczyk odpowiedział, ze w marcu, kiedy wypłacane są trzynastki, Zakład wychodzi   na 0. Dodał, że najgorsze jest to, że ZGK nie otrzymuje żadnej dotacji z budżetu gminy na własne utrzymanie. Powiedział, że nadwyżka na koniec roku jest wpłacana do budżetu gminy.

 

Ad 4.

Sprawy różne.

Brak.

 

Ad 5.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji

 

  Iwona Głąb                                                                                      /-/ Janusz Sokołowski

 

 

 

 

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 



dodane: 2007-10-25, 1170 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.