www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14396789
odsłon strony

Aktualnie mamy
108 gości

PROTOKÓŁ z posiedzenia połączonych Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony P. Poż i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług, które odbyło się dnia 18 kwietnia 2008 roku.

 

P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia połączonych Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony P. Poż
i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług, które odbyło się

dnia 18 kwietnia 2008 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

- członkowie Komisji  wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Alina Błażewicz                                  - Skarbnik Gminy

 

Proponowany porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  1. Uchwalenie porządku obrad.
  2. Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na XXVI zwyczajną sesję Rady Miejskiej
    w Zalewie.
  3. Sprawy różne.
  4. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan Andrzej Małachowski – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług . Powitał Pana Burmistrza, Panią Sekretarz, Panią Skarbnik, radnych oraz przybyłych Radnych. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 10 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

 Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad.

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 10 członków Komisji.

 

Ad 3

Zaopiniowanie materiałów sesyjnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały

1)      w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Zalewo za 2007 rok i udzielenia absolutorium Burmistrzowi Zalewa z tego tytułu.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że na dzień dzisiejszy nie przyszła jeszcze opinia z Regionalnej Izby Obrachunkowej, ale do sesji powinna już ona przyjść. Dodała ,że bez tej opinii niemożliwe jest podjęcie w/w uchwały.

 Pani radna Kacprzak odczytała uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 9 kwietnia 2008r. Pismo stanowi złącznik do protokołu.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Sekretarz  przeczytała projekt uchwały

2)      w sprawie: dokonania zmiany treści uchwały Nr XV/81/07 Rady Miejskiej
w Zalewie z dnia 29 sierpnia 2007 r. w sprawie: Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zalewo.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła ,że w poprzednim regulaminie istniał zapis, że za stypendium uczeń mógł zakupić komputer, jeżeli był w szkole o profilu informatycznym teraz natomiast każdy uczeń mógłby za pieniądze pochodzące ze stypendium taki komputer
i oprogramowanie zakupić. Dodała, że w uchwale należy tylko skreślić zapis ,,o profilu informatycznym’’.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

 „Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

3)      w sprawie: przyjęcia Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki Nad Dzieckiem
i Rodziną.

 

Pani Sekretarz powiedziała, że każdy Radny dostał  Gminny System Profilaktyki i Opieki Nad Dzieckiem i Rodziną. Plan ten zawiera cele i zadania, jakie będzie realizował MOPS w stosunku do rodziców i ich dzieci.

Pan radny Sokołowski powiedział ,że jeżeli jest robiona jakaś działalność nieodpłatnie to nie ma chętnych i zaangażowania dzieci.

Pani radna Kacprzak powiedziała, że trzeba zacząć od najmłodszych lat, uczyć dzieci zaangażowania .

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały :

4)      w sprawie: nadania Statutu Gimnazjum w Dobrzykach.

 

Pan Przewodniczący zapytał czy są  pytania , uwagi do projektu uchwały. Żaden z radnych nie zabrał głosu.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały:

5)      w sprawie: określenia zasad podawania do publicznej wiadomości wykazu podatników, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.

Pani radna Kruklis zapytała czy ta uchwała była badana pod kątem ustawy  o ochronie danych osobowych.

Pan Burmistrz powiedział, że wynika to z ustawy o finansach publicznych czyli umorzenia powyżej 500 zł podaje się do publicznej wiadomości. Dodał, że tak to się odbywało do tej pory, ale nie była podjęta uchwała. Dodał, że on jako pełniący funkcję Burmistrza też musi się okazać szczegółowym oświadczeniem majątkowym.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Kacprzak odczytała projekt uchwały

6)      w sprawie:  dokonania  zmian  w   treści   załącznika   Nr  1  do   uchwały  Nr  XX/143/07 Rady  Miejskiej  w  Zalewie  z dnia 27 grudnia  2007 r.  w  sprawie  przyjęcie przez  Radę Miejska  w Zalewie przedłożonych planów pracy komisji stałych na rok 2008.

 

Pan Burmistrz powiedział ,że w kwietniu komisja nie zdąży już zrealizować tego zadania i należy zaplanować ten temat na maj.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

,,Przeciw’’ głosował 1 radny.

 

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

7)      w sprawie: sprzedaży na własność części nieruchomości niezabudowanej  oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów jako działka Nr 34/12, położona
w miejscowości Zalewo ul. 29-go Stycznia.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła, że Pan Brejta złożył podanie o wykup działki, która znajduję się koło przepompowni.

Pan Burmistrz dodał ,że Pan Brejta użytkuje ten teren i chce go teraz wykupić. Powiedział, że tam trzeba będzie wyznaczyć drogę.

Pani radna Kacprzak zapytała o jaką chodzi dokładnie działkę.

Pan Burmistrz powiedział że to jest parking naprzeciwko zakładu Pana Brejty.

Pani radna Kacprzak poprosiła o przyniesienie mapy, na której będzie zaznaczona działka.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

8)      w sprawie: wyrażenia zgody na przystąpienie nowej gminy (Gminy Wiejskiej Nowe Miasto Lubawskie) do Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego ,,Czyste Środowisko’’.

 

Pani radna Kacprzak zapytała, ile Gmin jest w Związku

Pan Burmistrz powiedział ,że ok. 19

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący zaproponował, aby niżej wymienione uchwały podejmowane były jednocześnie

9)      w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Janiki Wielkie na lata 2008–

      2014.

10) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Wieprz na lata 2008 – 2014.

11)  w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Witoszewo na lata 2008– 2014.

12) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Sadławki na lata 2008 – 2014.

13) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Urowo na lata 2008 – 2014.

14) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Kupin na lata 2008 – 2014.

 

Pani radna Kacprzak zapytała jaka była geneza powstania tych planów.

Pan Burmistrz powiedział,  że genezą powstania planów była potrzeba wykonania dokumentacji na oświetlenie. Dodał ,że na rok będzie realizowany jeden wniosek a gmina kompleksowo przygotowuje dokumentację na kilka miejscowości.

Pan radny Sokołowski powiedział ,że składa wniosek o poszerzenie planów o miejscowość Jerzwałd, ponieważ Jerzwałd miał plan odnowy sołectwa zrobiony 2 lata temu w ramach projektu ,, Łączy Nas Kanał Elbląski’’

Pan Burmistrz powiedział, że wniosek można przyjąć i należy zapewnić pieniądze na dokumentację.

Pan radny Czyszek zapytał ile łącznie jest potrzebnych lamp w Jerzwałdzie.

Pan radny Sokołowski powiedział ,że ok. 24. Dodał, że ciąg lamp kończy się przy szkole a droga na Witoszewo nie jest wcale oświetlona.

Pan Burmistrz powiedział ,że trzeba będzie zrobić przesunięcia w budżecie, aby znaleźć pieniądze na tę dokumentację.

Pani radna Kacprzak powiedziała ,że znalazła drobne błędy literowe w tych planach i należy je poprawić.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Skarbnik przeczytała projekt uchwały:

15)  w sprawie: zaciągnięcia przez Gminę Zalewo kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pani Skarbnik przeczytała projekt uchwały:

16)  w sprawie: zmian w budżecie Gminy

 

Pani Skarbnik powiedziała, że na poniedziałek przygotuje poprawki w związku z dołączeniem Planu Rozwoju Jerzwałdu. W dziale rolnictwo dokonano zmniejszenia  wydatków na remont studni hydroforni  w Zalewie, zwiększono wydatki inwestycyjne na kwotę 300.000 zł na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z budową stacji uzdatniania wody i przepompowni dla miejscowości Jerzwałd ,Likszany, Rucewo. W dziale transport i łączność dokonano zmniejszenia wydatków na budowę chodnika przy ul. Sienkiewicza. W dziale turystyka pojawił się nowy wydatek inwestycyjny , wykup gruntów pod plaże w miejscowości Zalewo.

Pan Burmistrz dodał, że zmiana wynika z tego, iż Gmina chce wykupić całość tej planowanej plaży.

Pani Skarbnik powiedziała ,że w  dziale administracja publiczna  usunięto wydatek na wydzielenie 2 pomieszczeń,  a wstawiono zakup ksero-kopiarki .   

Pani radna Kacprzak zapytała dlaczego nie będzie wydzielonych 2 pomieszczeń.

Pan Burmistrz powiedział ,że zwolniono pracownika i znalazło się pomieszczenie.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Ad.4  Sprawy różne

 

Pan radny Czyszek powiedział że w Surbajnach co 50 metrów jest 7 lamp i proponuje, aby 3 lampy  zdjąć. Dodał, że lampy te świecą się całą noc. Powiedział ,że droga powiatowa w tamtym miejscu nadal jest niedokończona.

Pan Burmistrz powiedział ,że tą drogę będzie naprawiał Pan Brejta z funduszy powiatowych.

Pan Przewodniczący powiedział ,że w Borecznie w ogóle się nie włączają lampy.

Pan Burmistrz powiedział ,że z Powiatu Gmina dostanie 15.000 zł i pewne usterki zostaną  naprawione, a przede wszystkim chodnik w Borecznie, ponieważ 3 osoby są tam niepełnosprawne.

Pani radna Mickiewicz zapytał Burmistrza kiedy będzie zrobiona droga znajdująca się w okolicy jej miejsca zamieszkania. Dodała, że dopóki nie będą tam zrobione krawężniki to wszystko ciągle będzie się rozmywało.

Pan Burmistrz powiedział, że trwają rozmowy na temat budowy przydomowych oczyszczalni ścieków są to oczyszczalnie od kilku domostw do 2000 domostw. Do takich oczyszczalni nie dodaje się detergentów. Dodał ,że obsługa jest bardzo prosta.

Pani radna Kruklis  wyraziła swoje obawy odnośnie przekonania mieszkańców do takich oczyszczalni i do komitetów, które miałyby prowadzić  oczyszczalnie. Poprosiła także o materiały na ten temat.

Pan radny Truszkowski wyraził swoje obawy odnośnie rozwiązywania umów z PUK-iem ponieważ w samych Dobrzykach już 4 osoby rozwiązały umowy na wywóz nieczystości stałych. Wynikiem tego są zanieczyszczone rowy i lasy.

Pan radny Czyszek zapytał czy Gmina będzie coś robiła z dzikimi wysypiskami śmieci.

Pan Burmistrz powiedział, że jak uruchomione zostanie wysypisko w Rudnie te wszystkie dzikie jak i również wysypisko w Półwsi trzeba będzie zlikwidować.

Pani radna Kacprzak powiedział ,że dostała od Pana Brejty płytę ze zdjęciami jak wyglądają dzikie wysypiska

Pani radna Kruklis powiedziała, że Pan Brejta powinien przedstawiać comiesięczne zestawienia wniesionych opłat.

Pan radny Józefowicz powiedział ,że strażnik miejski miałby co robić na terenie naszej Gminy.

Pan radny Czyszek stwierdził, że rezygnacja mieszkańców z usług Pana Brejty to skutek podniesienia cen .

 

Ad 5.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękowała wszystkim za przybycie.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

     Protokołowała                                                                            Przewodniczący Komisji

                                                                                                            /-/ Andrzej Małachowski

  /-/ Agnieszka Leniec                                                                              

 

                                                                                                                Tadeusz Józefowicz

                                                                

 

 

 

 

 



dodane: 2008-11-03, 792 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.