www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14399750
odsłon strony

Aktualnie mamy
90 gości

PROTOKÓŁ z posiedzenia połączonych Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu oraz Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania , które odbyło się dnia 21 kwietnia 2008 roku.

 

 P R O T O K Ó Ł

 

z posiedzenia połączonych Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu  oraz

Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania , które odbyło się

dnia 21 kwietnia 2008 roku.

 

W posiedzeniu uczestniczyli:

 

- członkowie Komisji               - wg załączonej listy obecności

 

Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała                              - Burmistrz Zalewa

Irena Piechota                                     - Sekretarz Gminy

Alina Mielcarz                                    - Skarbnik Gminy

Jacek Dobrowolski                              - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Dobrzykach

Jolanta Skrzypiec                                - Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                              w Zalewie

Fryderyka Małachowska                    - Kierownik  Miejsko - Gminnego Centrum Kultury w          

                                                              Zalewie

Mirosław Stańczyk                             - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w                                                 

                                                              Zalewie

 

Proponowany porządek posiedzenia:

 

1.      Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  1. Uchwalenie porządku obrad
  2. Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na XXVI zwyczajną sesję Rady Miejskiej
    w Zalewie.
  3. Sprawy różne.
  4. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

            Posiedzenie otworzył Pan Janusz Sokołowski - Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarcze i Planowania. Powitał Pana Burmistrza, Panią Sekretarz, Panią Skarbnik, radnych oraz przybyłych gości. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 10 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.

 

Ad. 2

 Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie dostarczony porządek obrad.

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 10 członków Komisji.

 

Ad 3

Zaopiniowanie materiałów sesyjnych.

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały

 

1)      w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Zalewo za 2007 rok i udzielenia absolutorium Burmistrzowi Zalewa z tego tytułu.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że na dzień dzisiejszy nie przyszła jeszcze opinia z Regionalnej Izby Obrachunkowej, ale do sesji powinna już ona przyjść. Dodała, że bez tej opinii niemożliwe jest podjęcie w/w uchwały.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz  przeczytała projekt uchwały

 

2)      w sprawie: dokonania zmiany treści uchwały Nr XV/81/07 Rady Miejskiej
w Zalewie z dnia 29 sierpnia 2007 r. w sprawie: Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Zalewo.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła ,że w poprzednim regulaminie istniał zapis, że za stypendium uczeń mógł zakupić komputer jeżeli był w szkole o profilu informatycznym teraz natomiast każdy uczeń mógłby za pieniądze pochodzące ze stypendium taki komputer
i oprogramowanie zakupić. Dodała, że w uchwale należy tylko skreślić zapis ,,o profilu informatycznym’’.

Pan Przewodniczący powiedział, że na poprzedniej komisji projekt niniejszej uchwały był omawianym i zapytał czy są jakieś pytania odnośnie projektu tej uchwały. Z uwagi na to ,że nie było pytań Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

 

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

 

3)      w sprawie: przyjęcia Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki Nad Dzieckiem
i Rodziną.

 

Pani Sekretarz powiedziała, że każdy Radny dostał  Gminny System Profilaktyki i Opieki Nad Dzieckiem i Rodziną i jeżeli są jakieś pytania to jest Pani Jolanta Skrzypiec Kierownik MOPS i można bezpośrednio do niej kierować zapytania..

Pani Jolanta Skrzypiec powiedziała, że jest to program potrzebny do realizacji różnych zadań wynikających z zakresu opieki. Dodała, że zadaniami tymi ma się zajmować MOPS jak również Miejsko - Gminne Centrum Kultury i szkoły. Powiedziała, że jest to program głównie skierowany do rodzin i dzieci.

Pan Czyszek zapytał czy będą w tym kierunku jakieś konkretne działania czy skończy się na tym, że będzie tylko uchwalony program.

Pani Jolanta Skrzypiec powiedział, że przewidują konkretne działania a program jest potrzebny po to aby brać udział w różnego rodzaju projektach rządowych i unijnych..

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały :

 

4)      w sprawie: nadania Statutu Gimnazjum w Dobrzykach.

 

Pani Skolimowska zapytała kto jest autorem statutu.

Pan Dobrowolski - Dyrektor SP W Dobrzykach odpowiedział że to on opracował statut zgodnie z ustawami. Dodał, że 80% tego statutu są to rozporządzenia. Powiedział, że jest bardzo dużo rodzajów statutów i filozofii podejścia. Statut ma zawierać te wszystkie zadania jakie szkoła ma wypełniać.

Pani Skolimowska odczytała o zapis w statucie ,,liczba uczniów powinna wynosić nie więcej niż 32’’. Zapytała  czy w przyszłym roku będą w ogóle mieli tyle uczniów

Pan Dobrowolski powiedział, że przepisy mówią ,że nie więcej niż 36 i to jest liczba uczniów, kiedy klasy powinny być dzielone na A i B. Dodał, że poniżej liczby 36 uczniów w oddziale, musi być dokonany podział na niektórych zajęciach jak w-f, język obcy, informatyka, technika.

Pani Parzyszek zapytała ile będzie liczył pierwszy oddział.

Pan Dobrowolski odpowiedział, że w tej chwili w 2 klasach VI Szkoły Podstawowej jest 36 uczniów z tym, że jeden uczeń wyjeżdża za granicę z rodziną a drugi uczeń ma wyprowadzić się lub dojeżdżać do Iławy.

Pani Parzyszek stwierdziła ,że będą dwa oddziały.

Pan Dobrowolski powiedział ,że nie planują dwóch oddziałów ponieważ nie prowadzono jeszcze naboru z uwagi na fakt,  iż gimnazjum nie jest jeszcze formalnie wpisane do rejestru. Dodał, iż uczniów powinno być ok. 32.

Pani Skolimowska powiedział, że jej zdaniem należy zmienić jeden zapis odnośnie usprawiedliwień ,,rodzice zobowiązani są do występowania z pisemną prośbą o zwolnienie dziecka z zajęć lekcyjnych’’ Pani Skolimowska powiedziała ,że należałoby dodać z pisemną
i ustną prośbą aby ograniczyć biurokrację ,bo jeżeli rodzić przychodzi zwolnić dziecko
z zajęć to już nie musi pisać prośby.

Pan Dobrowolski powiedział, że Pani Skolimowska ma racje i w tym zapisie musiała się wkraść literówka.

Pani Parzyszek zapytała jak wyglądają przygotowania do otwarcia gimnazjum.

Pan Dobrowolski powiedział, że wszystko jest jeszcze w trakcie przygotowania, niemniej jednak szkoła pozwoliła sobie z powodu nadwyżek w budżecie z tytułu opłat ZUS na zakup pewnych przyborów do nauki biologii, geografii oraz zakup lektur obowiązkowych. Dodał, że sporo rzeczy mają po klasach ośmioletnich jakie były kiedyś, bo tok nauczania pokrywa się z gimnazjum. Dodał, że w miarę możliwości sukcesywnie będą zakupywane potrzebne materiały dydaktyczne.

Pani Skolimowska zauważyła kolejny błąd w statucie na stronie 14 § 20 punkt 5 odnośnie podręczników ,, ...oraz wysoką  jakość wykonania podręcznika umożliwiającego korzystanie przez niego kilka lat’’ Zdaniem Pani Skolimowskiej powinno być korzystanie
z niego przez kilka lat.

Pan Dobrowolski powiedział ,że to jest kolejna literówka i dobrze ,że ktoś to wychwycił. Dodał, że pod względem prawnym status ten był sprawdzany przez wizytatora Pana Targońskiego i spełnia on wszystkie wymogi.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały:

 

5)      w sprawie: określenia zasad podawania do publicznej wiadomości wykazu podatników, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.

 

Pan Przewodniczący zapytał czy są pytania do tego projektu. W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

 

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Przewodniczącą Rady Miejskiej o odczytanie projektu uchwały.

Pani Kacprzak odczytała projekt uchwały

 

6)      w sprawie:  dokonania  zmian  w   treści   załącznika   Nr  1  do   uchwały  Nr  XX/143/07 Rady  Miejskiej  w  Zalewie  z dnia 27 grudnia  2007 r.  w  sprawie  przyjęcie przez  Radę Miejska  w Zalewie przedłożonych planów pracy komisji stałych na rok 2008.

 

Pan Przewodniczący przypomniał Radnym ,że na poprzedniej komisji nastąpiła zmiana
w projekcie uchwały i zmienia się datę z kwietnia na maj.

Pani Parzyszek powiedział, że 30 kwietnia odbędzie się posiedzenie Komisji dotyczące sprawdzenia funkcjonowania ZGK natomiast kontrola sklepu w Janikach pod względem partycypacji gminy w kosztach remontu  odbędzie się w maju.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 9 radnych.

,,Przeciw’’ głosował 1 radny.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

 

7)      w sprawie: sprzedaży na własność części nieruchomości niezabudowanej  oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów jako działka Nr 34/12, położona
w miejscowości Zalewo ul. 29-go Stycznia

 

Pani Sekretarz powiedziała, że Radni na ostatniej komisji dostali mapę z wyznaczoną działką. Wyjaśniła, że jest to grunt na zakładzie Pana Brejty koło przepompowni.

Pan Czyszek zapytał, za jaką cenę ma być sprzedana ta działka i w jakiej formie.

Pan Burmistrz powiedział, że dopiero jak uchwała przejdzie to Gmina powała rzeczoznawcę, ale na pewno nie będzie niższa niż te obowiązujące w tej chwili na terenie  Zalewa. Dodał, że można zrobić przetarg na tą działkę ale dla innych osób ona nie będzie miała dojazdu. Powiedział ,że ta działka ma szerokość 2 metrów i to jest skrawek gruntu na którym nic odrębnie nie można zrobić.

Pan Czyszek zapytał jak stanowi prawo czy gmina takie grunty musi sprzedawać przetargowo czy może bez przetargu.

Pan Burmistrz powiedział, że na tą działkę na pewno będzie przetarg, ale można takie grunty sprzedawać bez przetargu. Dodał, że zakład Pana Brejty rozwija się i potrzebuje nowych gruntów. Zaznaczył, że przy sprzedaży tej działki należy wytyczyć grunt dojazdowy do przepompowni  i zaznaczone to będzie hipotecznie.

Pani Kacprzak zapytał jak wygląda sprawa rozbiórki chlewika miedzy bankiem a Wudetem.

Pan Burmistrz powiedział, że nie wie na czym stanęło ponieważ początkowo myślano, że jest to budynek gminny jednak okazało się ,że nie jest to własność gminy.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekt uchwał:

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz odczytała projekt uchwały:

 

8)      w sprawie: wyrażenia zgody na przystąpienie nowej gminy (Gminy Wiejskiej Nowe Miasto Lubawskie) do Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego ,,Czyste Środowisko’’.

 

Pan Przewodniczący zapytał czy są pytania do tego projektu. W związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.

 

„Za” przyjęciem projektu głosowało 10 radnych

 

Pan Przewodniczący powiadomił Radnych , że na wcześniejsze komisji  do planów rozwojowych wsi dołączony był projekt odnowy Jerzwałdu i ten plan także będzie podejmowany na sesji. Powiadomił  Radnych ,że plany te będą podejmowane razem i jeżeli mają jakieś uwagi to proszeni są je zgłaszać.

 

Pani Skolimowska powiedział, że jeżeli chodzi o Janiki Wielkie to tam jest literówka  ponieważ wymieniona jest  miejscowość Szymanowo a  poprawna nazwa brzmi Szymonowo. Dodała ,że  ma jeszcze pytanie odnośnie zadań tzn. budowa drogi Janiki Wielkie do granicy gminy Małdyty dokąd ta droga prowadzi.

Pan Burmistrz powiedział, że jest to droga przelotowa Janiki Wielkie- Kąty. W połowie jest to droga nasza a w połowie Gminy Małdyty.

Pani Skolimowska zauważyła ,że remontowanie drogi w połowie mija się z celem bo na dalszym odcinku ona i tak będzie nieprzejezdna także trzeba się dobrze zastanowić nad tą inwestycją. Zapytała czy nie można tego zadania zrobić w porozumieniu z gminą Małdyty
w całości.

Pan Burmistrz powiedział, że plany odnowy wsi są na lata 2008-2014 i należałoby jeszcze dopisać w nich kanalizację. Dodał ,że ma słabą wizję, aby ta droga była wykonana, ale jeżeli tak to z Panem Wójtem z Małdyt trzeba dojść do porozumienia.

Pan Sokołowski powiedział, że dołącza plan Jerzwałdu ponieważ w ramach  programu Lidera i Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski taki plan już powstał i zawiera on wszystkie dane jakie są potrzebne.

Pani Kacprzak wskazała na błędy literowe i merytoryczne jakie znalazła w planach rozwoju wsi.

Pan Sokołowski powiedział, że po ostatniej komisji te uwagi zostały już naniesione na plany.

Pani Grzywna powiedział ,że w planach jest zapis ,że lampy będą zakładane na istniejących słupach, a co wtedy gdy trzeba będzie postawić nowy słup.

Pan Burmistrz powiedział, że sam się fatyguje i jeździ w teren sprawdzać gdzie ma być doświetlenie, a gdzie nie. Dodał, że koszty związane z postawieniem nowego słupa są ogromne i tak próbują wybrnąć z sytuacji,  aby było widno, a nie było potrzeby stawiania nowych słupów.

Pani Helwak zauważyła ,że doświetlane będą miejscowości ale ,żadna w kierunku Morąga a tam też jest taka potrzeba.

Pan Burmistrz powiedział, że jasno są postawione warunki ,że w jednym roku dla jednej gminy będzie realizowany wniosek. W tym roku będą robione doświetlenia a za rok świetlice.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Sekretarz o odczytanie projektu uchwały.

Pani Sekretarz przeczytał projekty uchwał:

 

9)      w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Janiki Wielkie na lata 2008–

      2014.

10) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Wieprz na lata 2008 – 2014.

11)  w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Witoszewo na lata 2008– 2014.

12) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Sadławki na lata 2008 – 2014.

13) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Urowo na lata 2008 – 2014.

14) w sprawie: Przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Kupin na lata 2008 – 2014.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekty uchwał:

„Za” przyjęciem projektów głosowało 10 radnych.

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik przeczytała projekt uchwały:

15)  w sprawie: zaciągnięcia przez Gminę Zalewo kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy.

 

Pan Czyszek zapytał jakie jest oprocentowanie tego kredytu.

Pani Skarbnik powiedziała 2,88%c plus 1% prowizji i maksymalny czas spłaty to 3 lat , w tym jeden rok to okres karencji.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekty uchwał:

„Za” przyjęciem projektów głosowało 10 radnych.

 

 

Pan Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o odczytanie projektu uchwały.

Pani Skarbnik przeczytała projekt uchwały:

 

16)  w sprawie: zmian w budżecie Gminy

 

Pani Skarbnik zapytała czy ma czytać projekt taki jak dostali radni czy już po kolejnych zmianach ponieważ w między czasie doszło oświetlenie w Jerzwałdzie i pomoc medyczna dla strażaków. Z  uwagi na to ,że Radni poprosili o projekt po zmianach Pani Skarbnik odczytała projekt uchwały. Wyjaśniła, że po stronie dochodów dokonano zwiększenia w związku z projektem, który zostanie złożony ( kurs pierwszej pomocy dla jednostek OSP) na kwotę 44.365,00 zł, dodała ,że po stronie wydatków w dziale rolnictwo dokonano zmniejszenia  wydatków na remont studni hydroforni  w Zalewie, zwiększono wydatki inwestycyjne na kwotę 300.000 na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z budową stacji uzdatniania wody i przepompowni dla miejscowości Jerzwałd ,Likszany, Rucewo.
W programie rozwoju wsi dodano Urowo i Jerzwałd i zwiększono wydatki o 5.500,00zł.       W dziale transport i łączność dokonano zmniejszenia wydatków na budowę chodnika przy ul. Sienkiewicza. W dziale turystyka pojawił się nowy wydatek inwestycyjny , wykup gruntów pod plaże w miejscowości Zalewo.

 

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie w/w projekty uchwał:

„Za” przyjęciem projektów głosowało 10 radnych.

 

Ad.4  Sprawy różne

 

 Pan Burmistrz wyjaśnił dlaczego oświetlenie będzie zakładane na istniejących słupach. Powiedział, że wybudowanie i postawienie nowych słupów wiąże się z ogromnymi kosztami i wystarczy jak lampy będą wisiały na istniejących słupach. Dodał ,że wnioski trzeba składać w czerwcu i wtedy trzeba byłoby wykonać nową dokumentację, na którą nie ma już czasu. Dodał, że zrezygnowali z oświetlenia Bart ponieważ tam potrzebna jest nowa linia na którą Gminę nie stać. Powiedział, że rozważał jeszcze sprawę czy doświetlić Witoszewo czy Zatyki. Musieli wybrać Zatyki ponieważ Pan Biełuś nie uwzględnił w Witoszowie dawnej Remizy Strażackiej do zagospodarowania. Stwierdził ,że chciałoby się mieć jak najwięcej punktów świetlnych, ale to się wiąże z kosztami, ponieważ do zakładu energetycznego za dzierżawę 1 lampy płaci się na rok 100zł. Powiedział, że żądano przeprowadzenie ekspertyzy czy słupy istniejące poradzą sobie z ciężarem nowych lamp. Stwierdził, że było to naciąganie Gminę na dodatkowe koszty. Powiedział, że pojedzie z panem Tadeuszem Mizgier obejrzeć lampy w Jerzwałdzie i podejmą decyzją gdzie ewentualnie zawiesić lampy.

Pan Sokołowski powiedział, że rodzice z Jerzwałdu ,Dobrzyk i okolic są bardzo zadowoleni z inicjatywy powstania gimnazjum w Dobrzykach.

Pani Kacprzak powiedziała, że przeglądając plan rozwoju lokalnego zauważyła ,że w obiektach wartych obejrzenia w Zalewie jest błąd co do daty wybudowania budynku szkoły oraz wnioskowała o dopisanie do walorów wartych obejrzenia wystawę zrobioną przez Miłośników Ziemi Zalewskiej. Dodała, że chciałaby, aby to się tam znalazło ponieważ w przyszłości może być ten artykuł powielany i warto, aby ten zapis się też znalazł. Dodała, że rozdała Radnym nowe ,, Zapiski Zalewskie’’. Pani Kacprzak pokazała gazetkę, jaką dostała od Radnego Czyszka z innej Gminy, w której jest wydawana . Zaproponował aby nasza Gmina także wydawała takie gazetki, które są zrobione porządnie i są w niej ciekawe wiadomości gminne.

Pan Burmistrz powiedział, że można robić wszystko, ale to ma swoją cenę . Wcześniej robiła to firma z Morąga i miesięcznie brała 2000zł.Obecnie robiony jest informator w trochę gorszej wersji, ale jak ktoś chce zasięgnąć informacji co się w gminie dzieje to przeczyta to w takiej wersji w jakiej dostanie. Dodał, że gminie weszła w współprace z Kurierem Iławskim Dodał ,że gmina wykupiła od niego pół strony za 250zł  i co miesiąc będą dawane nasze materiały. Zaznaczył ,że jesteśmy biedną gminą i nie możemy sobie na to pozwolić.

Pan Czyszek powiedział ,że jego intencją było przedstawienie informacji z działalności gminy Chełmża, z której to gminy jest wydawana omawiana gazetka . Podkreślił, że społeczeństwo powinno być informowane co się w gminie dzieje. Powiedział, że tą gazetę nosi listonosz do każdego gospodarstwa domowego na wsi a jej budżet wynosi 30.000zł.  z tego część pieniędzy pochodzi z ogłoszeń.

Pan Burmistrz powiedział ,że jeżeli ktoś chce dotrzeć do informacji co się dzieje w gminie to do nich dotrze. Dodał, że jest przekonany ,że 60% mieszkańców to nawet nie czyta co jest napisane w tych gazetkach tylko je od razu spala.

Pani Małachowska powiedziała ,że MGCK wydaje plakaty na każdą miejscowość zawsze jak są imprezy konkursy, zabawy, ale frekwencja i zaangażowanie mieszkańców jest bardzo małe.

Pan Burmistrz powiedział, że ciężko jest dotrzeć do społeczeństwa np. organizowane są różne rozgrywki sportowe, konkursy zabawy, są wywieszane zaproszenia a społeczność i tak nie przychodzi.

Pani Małachowska powiedziała że na terenie Zalewa dewastowane są kwietniki i kosze na śmieci. Zaproponowała aby śmietniki były ruchome ponieważ Panie wybierają z tych koszy rękoma śmieci i wkładają do worka, który noszą .Zaznaczyła ,że to nieestetycznie wygląda.

Pan Mirosław Stańczyk powiedział, że  ruchome śmietniki  pokradli i dlatego wprowadzili ciężkie murowane śmietniki.

 

Ad 5.

W związku z wyczerpaniem porządku Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia posiedzenia Komisji. Podziękował wszystkim za przybycie.

 

 

 

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

 

     Protokołowała                                                                     Przewodniczący Komisji

 

  Agnieszka Leniec                                                                    /-/ Wanda Skolimowska

 

                                                                                                    /-/ Janusz Sokołowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



dodane: 2008-11-03, 643 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.