www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14398332
odsłon strony

Aktualnie mamy
134 gości

P R O T O K Ó Ł z posiedzenia połączonych Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony P.Poż. i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług, które odbyło się dnia 28 listopada 2008 roku.

 

P R O T O K Ó Ł


z posiedzenia połączonych Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony P.Poż. i Ochrony Środowiska oraz

Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług, które odbyło się
dnia 28 listopada 2008 roku.


W posiedzeniu uczestniczyli:


- członkowie Komisji - wg załączonej listy obecności


Ponadto w posiedzeniu udział wzięli:

Bogdan Hardybała - Burmistrz Zalewa

Anna Gawryś - Inspektor ds. księgowości budżetowej

Mirosław Stańczyk - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie



Proponowany porządek posiedzenia:


  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Uchwalenie porządku obrad.

  3. Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na XXXV zwyczajną sesję Rady Miejskiej
    w Zalewie.

  4. Sprawy różne.

  5. Zamknięcie obrad.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.


Posiedzenie otworzył Pan – Andrzej Małachowski - Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Handlu i Usług. Powitała Pana Burmistrza, Panią Inspektor ds. księgowości budżetowej, Pana Kierownika ZGK oraz radnych.

Stwierdziła, że w obradach uczestniczy 10 członków Komisji, jest wymagane quorum, a zatem obrady są prawomocne.


Ad. 2

Uchwalenie porządku obrad.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski przedstawił porządek obrad i zapytał czy ktoś chciałby wnieść coś do tego porządku.

Kierownik ZGK Pan Mirosław Stańczyk poinformował, że był poproszony o przedstawienie nowych stawek na usługi cmentarne.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski spytał, kto jest za przyjęciem porządku obrad i poddała go pod głosowanie.

„Za” przyjęciem porządku obrad głosowało 10 członków Komisji.


Ad. 3

Zaopiniowanie materiałów sesyjnych na XXXV zwyczajną sesję Rady Miejskiej
w Zalewie.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił o odczytanie projektu uchwały numer1.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś przedstawiła projekt uchwały


  1. w sprawie: obniżenia średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego na terenie Gminy Zalewo.



Podczas odczytywania projektu uchwały przez Panią Annę Gawryś na posiedzenie komisji przybyła Radna Pani Iwona Mickiewicz.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski powiedział, że proponowane obniżenie średniej ceny skupu żyta do 45 złotych za 1q jest niewystarczające przy obecnej koniunkturze, która panuje na rynku rolnym (spadające ceny skupu zboża, żywca, mleka).

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że podczas posiedzenia komisji w poprzednim dniu, padła propozycja 38 złotych za kwintal żyta i została ona przegłosowana.

Radny Pan Tadeusz Józefowicz zapytał, czy Radni proponując stawkę 38 złotych zastanawiali się jak będzie wyglądał przyszłoroczny budżet (co straci, co zyska), co zyskają, a co stracą rolnicy.

Radny Pan Janusz Sokołowski powiedział, że według niego minimalna stawka do przyjęcia to 40 złotych. W sąsiedniej Gminie- Małdytach, radni również uchwalili stawkę 40 złotych. Jako przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów, Aktywizacji Gospodarczej i Planowania może się zgodzić na 40 złotych.

Radna Pani Ewa Kruklis zapytała, jaką różnice w dochodzie daje dwuzłotowa różnica.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że Radny Pan Mirosław Czyszek już w dniu poprzednim mówił, iż dwa lata temu stawka podatku wynosiła 32 złote, ale kwota bazowa (kwota podawane przez GUS) była niższa niż obowiązująca w tym roku (55,80 złotych).

Dodał, że różnica pomiędzy stawką 45 złotych, a 38 złotych wynosi: w osobach prawnych 47 tysięcy złotych, a osobach fizycznych 124 tysiące złotych- w sumie przychody pomniejszone by zostały o 171 tysięcy złotych.

Pan Burmistrz poinformował, ze kwotą bazową przy ustalaniu podatku była kwota 35,52 złote i zmniejszona została do 32 złotych, czyli różnica wyniosła 3,52 złote. Obecnie stawka podana przez GUS wynosi 55,80 złotych, a proponowane jest 38 złote, czyli różnica sięgnęłaby ponad 17 złotych.

Dodał, iż należy pamiętać, że Gmina obniżając stawki podatku traci na subwencji ogólnej z Ministerstwa Finansów. Ministerstwo stosując odpowiednie przeliczniki zmniejsza subwencję, gdy obniżana jest stawka bazowa podana przez GUS.

Pan Burmistrz powiedział, że gmina podejmuje wiele działań na rzecz wsi. Obecnie wykonywany jest duży projekt na oświetlenie wsi, powstaje dokumentacja na kanalizację miejscowości Jerzwałd, Likszany, Rucewo, w przyszłości należy myśleć o skanalizowaniu Matyt i Dobrzyk. Został złożony wniosek o dofinansowanie budowy drogi asfaltowej do Matyt (projekt wartości około 3 milionów złotych). W budżecie na przyszły rok ujęto projekt dokumentacji na drogę asfaltowa do miejscowości Murawki. Planowana jest budowa kanalizacji do Bądek. Planowane jest w ramach Związku Gmin „Jeziorak” wykonanie plaż (zaopatrzonych w przebieralnie, sanitariaty) w miejscowościach w Matyty, Murawki, Zalewo.

Zbyt duże obniżenie stawki podatku rolnego spowoduje konieczność usunięcia, z projektu budżetu na przyszły rok, części planowanych działań.

Podczas komisji w dniu poprzednim padła propozycja, aby zrezygnować z zakupu wozu strażackiego. Nie popiera takiego rozwiązania, gdyż zakup wozu strażackiego wiąże się z poprawą bezpieczeństwa w Gminie.

W budżecie gminy na przyszły rok zwiększono kwotę na remonty dróg gruntowych.. Zdaje sobie sprawę, że jest to koniecznie, gdyż brak remontów może spowodować, że nie będą w stanie dotrzeć do niektórych rolników chociażby samochody odbierające mleko z gospodarstw, a tym samym rolnicy zostaną pozbawieni części dochodów.

Pan Burmistrz powiedział, że rozumie potrzebę obniżenia stawki podatku, ale jednocześnie prosi o zachowanie rozsądku w tej kwestii. Dodał, że niepowodzeń w rolnictwie nie można przenieść na cała gminę. Warto pamiętać, że kryzys dotyka również zakłady pracy.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski powiedział, że roku 2006 i 2007 nie można porównywać do roku 2008, bo dochody rolników w ubiegłych latach były znacznie wyższe niż w roku bieżącym, a stale spadają. W programie telewizyjnym poświęconym rolnictwu słyszał prognozy zakładające, że ceny skupu mleka spadną do 40 groszy za litr, a ceny zbóż i żywca utrzymają się na aktualnym poziomie. Rolnicy mogą mieć problemy z opłaceniem podatku.

Radna Pani Ewa Kruklis zapytała, czy przeprowadzano analizę nieściągalności podatku rolnego.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś powiedziała, że na dzień 28 listopada 2008r. dzierżawcy pół zalegają z opłatą podatku w wysokości 83.273 złote, rolnicy 184.067 złotych. Do rolników wysłane zostały upomnienia i na pewno część z nich ureguluje zaległy podatek.

Radna Pani Ewa Kruklis stwierdziła, że jest to spora kwota.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że obraz kwotowy nie rzutuje na ilość rolników, którzy nie regulują podatku. Różne są przyczyny niepłacenia podatku przez rolników.

Radna Pani Ewa Kruklis stwierdziła, że część rolników nie płaciłaby podatku niezależnie od ustalonej stawki.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała potwierdził. Dodał, że wskazane zaległości nie są zaległościami tylko tegorocznymi, ale pochodzą również z lat wcześniejszych.

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że planowano w tym roku wykonanie różnych inwestycji, które z przyczyn niezależnych nie zostały zrealizowane z powodu nieruchomienia środków w ramach programów unijnych. Uważa, że w związku z powyższym powinny zostać oszczędności z podatku, które można zagospodarować w roku przyszłym.

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że Główny Urząd Statystyczny ustala średnią cenę skupu żyta w oparciu o pierwsze trzy kwartały roku, co nieodzwierciedla rzeczywistości. Proponuje ustalenie podatku na poziomie 38 złotych.


Posiedzenie Komisji opuścił Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zalewie Pan Mirosław Stańczyk.


Radny Pan Mirosław Czyszek dodał, że w tym roku część upraw została zniszczona w wyniku suszy. MOPS wypłacał odszkodowania, ale trzeba było mieś straty oszacowane na ponad 30% by móc je otrzymać.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że środki Gminy w znacznej mierze wystarczają na działalność bieżąca. Dodał, że susza spowodowała straty w plonach, ale faktem jest, że nie we wszystkich.

Rozumie, że może 45 złotych jest kwotą przywysoką, ale prosi, aby pod uwagę przy obniżaniu ceny skupu żyta radni wzięli kwotę powyżej 40 złotych.

Radny Pan Janusz Sokołowski powiedział, iż zastanawia go, że nie najbiedniejsi rolnicy proszą o obniżenie podatku, ale jeden z większych i dobrze prosperujących. Uważa, że jest to próba przełożenia swoich niepowodzeń na innych. Uważa, że podjęcie uchwały wymaga odrobiny dystansu i obiektywizmu. Stwierdził, że ustalenie stawki na poziomie 40 złotych jest minimum na jakie może się zgodzić.

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że mówiąc o budżecie miał na myśli pieniądze, które idą na utrzymanie, spłatę pożyczek, a nie nowe inwestycje.

Radny Pan Tadeusz Józefowicz przypomniał, że nie tak dawno radni podejmowali uchwały w sprawie podwyższenia podatku od środków transportu, nieruchomości, i wówczas radni nie ubiegali się o to by stawki podatku zostawić na ubiegłorocznym poziomie- minimalnie, ale zostały one podniesione. Natomiast stawki średniej ceny skupu żyta są corocznie obniżane. Uważa, że ustalenie stawki poziomie 40 złotych jest właściwe.

Radna Pani Jolanta Grzywna powiedziała, że nie zgadza się z wypowiedzą Radnego Pana Janusza Sokołowskiego. Uważa, że reprezentuje interesy biednych rolników.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski dodał, że sytuacja rolników jest zła. Straty odnoszą hodowcy bydła.

Radny Pan Marek Ostrowski powiedział, że w innych branżach niezwiązanych z rolnictwem sytuacja też nie jest dobra. W branży spawalniczej, którą się zajmuje, ubiegłe lata były zdecydowanie lepsze od sytuacji obecnej. Spadek koniunktury dotyka każdą branżę.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała dodał, że skoro radni myślą o tak dużej obniżce podatku dla rolników, to niech obniżą podatki od nieruchomości dla osób fizycznych, dla firm np. sklepikarzom podniesiono podatek od lokalu, ale wcale to nie oznacza, że sprzedają oni więcej produktów.

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że przedsiębiorcy mają możliwość odliczenia podatku.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że można obciążać gminy tym, iż niektórzy rolnicy nie radzą sobie z prowadzeniem gospodarstw.

Radna Pani Iwona Mickiewicz powiedziała, że proponuje stawkę 40 złotych.

Radny Pan Tadeusz Józefowicz zauważył, że debata nad projektem uchwały trwa długo i z pewnością będzie kontynuowana podczas sesji.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski powiedział, że padły dwie propozycje 38 złotych za kwintal żyta i 40 złotych.

Poddał pod głosowanie projekt uchwały zakładający średnią stawkę skupu żyta w wysokości 40 złotych.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 5 radnych.

„Przeciw” przyjęciu projektu uchwały głosowało 3 radnych.

„Wstrzymało się” od głosu 3 radnych.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Panią Annę Gawryś o odczytania projektu uchwały.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś przedstawiła projekt uchwały


  1. w sprawie: zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego.


Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś dodała, że punkt 3 projektu uchwały wzbudził w dniu poprzednim emocje, chciałaby w związku z tym sprostować, że w punkcie tym chodzi o starą oczyszczalnię ścieków, która jest na stanie gminy, a nie ZGK. Zwolnienia dotyczą gruntów i nieruchomości będących własnością gminy.

Radna Pani Ewa Kruklis zapytała, jak wygląda sytuacja, gdy budynek gminny jest dzierżawiony.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś odparła, że wówczas są naliczane podatki z tytułu dzierżawy.

Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, ZGK opłaca podatek.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś poinformowała, że ZGK opłaca podatek za urządzenia przejęte przez Zakład. Punkt 3 projektu uchwały zostanie przeredagowany.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 11 radnych.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski powiedział, że w projekcie uchwały numer 1 został poddany pod głosowanie projekt uchwały zakładający średnią stawkę skupu żyta w wysokości 40 złotych. Obecnie podda pod głosowanie projekt uchwały numer 1 zakładający średnią stawkę ceny skupu żyta w wysokości 38 złotych.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 5 radnych.

„Przeciw” przyjęciu projektu uchwały głosowało 5 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Sekretarz Gminy Panią Irenę Piechotę o odczytanie projektów uchwał.

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota poinformowała, że proboszcz parafii w Dobrzykach wystąpił z winsokiem o przejęcie przez Gminę cmentarza w Dobrzykach i Jerzwałdzie. Odczytała projekty uchwał:


  1. w sprawie: wyrażenia zgody przez Radę Miejską w Zalewie na nieodpłatne przejęcie przez Gminę Zalewo od Rzymskokatolickiej Parafii Św. Piotra i Pawła w Dobrzykach cmentarza parafialnego położonego w miejscowości Dobrzyki.



  1. w sprawie: wyrażenia zgody przez Radę Miejską w Zalewie na nieodpłatne przejęcie przez Gminę Zalewo od Rzymskokatolickiej Parafii Św. Piotra i Pawła w Dobrzykach cmentarza parafialnego położonego w miejscowości Jerzwałd.



Radna Pani Jolanta Grzywna zapytała, jakie koszty wiążą się z podłączeniem wody do cmentarzy.

Radny Pan Grzegorz Głozak powiedział, że pewnie trudno je oszacować w chwili obecnej, gdyż, ceny materiałów i usług zmieniają się, cięgle rosną.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały numer 3 i 4 .

„Za” przyjęciem projektu uchwały numer 3 głosowało 10 radnych.

„Przeciw” przyjęciu projektu uchwały numer 3 głosował 1 radny.


„Za” przyjęciem projektu uchwały numer 4 głosowało 10 radnych.

„Przeciw” przyjęciu projektu uchwały numer 4 głosował 1 radny.


Posiedzenie Komisji opuścił Radny Mirosław Czyszek.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Radną Panią Krystyną Kacprzak o odczytanie projektu uchwały.

Radna Pani Krystyna Kacprzak odczytała projekt uchwały


  1. w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Zalewa wniesionej przez Pana Jana Wielka zam. w Zalewie.


Radna Pani Krystyna Kacprzak dodała, że otrzymała pismo od Pani Ireny Wielk, w którym informuje o powodach nie wpuszczeniu komisji do mieszkania.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.


Na posiedzenie Komisji powrócił Radny Pan Mirosław Czyszek.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Sekretarz Gminy Panią Irenę Piechotę o odczytanie projektu uchwały.

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota odczytała projekt uchwały


  1. w sprawie: sprzedaży wydzielonej części nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka nr 30/5, położona w obrębie 1 Zalewo.


Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota dodała, że jest to działka mieszcząca się na Osiedlu 40- lecia.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 9 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.

Radna Pani Iwona Mickiewicz jako strona zainteresowana nie głosowała.



Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Sekretarz Gminy Panią Irenę Piechotę o odczytanie projektu uchwały.

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota poinformowała, że działka znajduje się w pobliżu sklepu w Urowie. Projekt kolejnej uchwały (numer 8) dotyczy działki przylegającej do tej wskazanej w projekcie uchwały numer 7.


  1. w sprawie: sprzedaży nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka nr 136/2, położona w obrębie Urowo.



  1. w sprawie: sprzedaży nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka nr 136/3, położona w obrębie Urowo.



Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, czy Rada Miejska ma prawo ustalić cenę sprzedaży nieruchomości..

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota powiedziała, wyceny nieruchomości dokonuje rzeczoznawca.

Radna Pani Ewa Kruklis zapytała, czy obecnie, kiedy ceny nieruchomości spadają warto sprzedawać działki.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały numer 7 i 8.

„Za” przyjęciem projektu uchwały numer 7 głosowało 9 radnych.

„Wstrzymało się” przyjęciu projektu uchwały numer 7 głosowało 2 radnych.


„Za” przyjęciem projektu uchwały numer 8 głosowało 9 radnych.

„Wstrzymało się” przyjęciu projektu uchwały numer 8 głosowało 2 radnych.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Sekretarz Gminy Panią Irenę Piechotę o odczytanie projektu uchwały.

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota odczytała projekt uchwały


  1. w sprawie: sprzedaży nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka nr 298/5, położona w obrębie 2 Zalewo.


Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota dodała, że jest to działka znajdująca się przy ulicy Traugutta. Graniczy z działkami należącymi do Pana Radki i Pana Rudasia oraz działką, na której stoi budynek zlewni. W dniu poprzednim Radni zadecydowali, że przed podjęciem projektu uchwały chcą zobaczyć nieruchomość wyznaczoną do sprzedaży.

Radny Pan Mirosław Czyszek powiedział, że cześć działki przylegająca do drogi wojewódzkiej jest działką budowlaną, pozostała część jest działką rolną, rośnie na nim trawa i krzaki. Przez środek działki oznaczonej jako budowlana biegnie linia niskiego napięcia. Jeżeli ktoś tą działkę kupi, a przewody z prądem puści pod ziemią zyska ładną działkę budowlaną.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że aby zlikwidować słupy z linią energetyczna to zgodę musi wyrazić zakład energetyczny.

Radny Pan Grzegorz Głozak dodał, że jest to bardzo kosztowny zabieg.

Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, czy nie lepiej podzielić omawiana działkę na dwie- jedną budowlaną i druga rolną.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że podział działki związany jest z poniesieniem kosztów związanych z podziałem działki, a osoba chętna jeżeli zechce to nabędzie obydwie działki. Ponadto lokalizacja działki nie jest na tyle atrakcyjna by wzbudzić szczególne zainteresowanie osób chcących postawić dom.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Sekretarz Gminy Panią Irenę Piechotę o odczytanie projektu uchwały.

Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota odczytała projekt uchwały


  1. w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10-ciu lat nieruchomości niezabudowanej oznaczonej numerem ewidencyjnym gruntów, jako działka nr 121, położona w obrębie 1 Zalewo.


Sekretarz Gminy Pani Irena Piechota dodała, że jest to działka znajdująca się przy zakładzie „Lech Drób”. Zainteresowana jej wydzierżawieniem jest osoba, której brakuje kawałka działki, by mieć wymagany hektar ziemi i móc uchodzić za rolnika.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski zapytał, kto jest zainteresowany wydzierżawieniem działki.

Radna Pni Krystyna Kacprzak powiedziała, że Pani Irena Truszkowska z Półwsi.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.


Przerwa.


Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poprosił Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś o odczytanie projektu uchwały.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś odczytała projekt uchwały


  1. w sprawie: zmian w budżecie gminy.


Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś odczytując projekt uchwały udzielała wyjaśnień dotyczących poszczególnych przeniesień w pozycjach budżetu.


Radna Pani Ewa Kruklis zapytała, czym spowodowane są oszczędności w wynagrodzeniach i pochodnych od nich w oświacie.

Inspektor ds. Księgowości Budżetowej Pani Anna Gawryś wyjaśniła, że niektórzy pracownicy oświat planowali w tym roku przejść na emeryturę, należało zabezpieczysz środki np. na odprawy. W związku z tym, że zrezygnowali z przejścia na emeryturę zostały oszczędności.

Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, czy remont przepompowni na ul. 29-go Stycznia rozpocznie się jeszcze w tym roku i, czy jest konieczny. Zapytał, czy będzie ogłoszony przetarg na wykonanie tego zadania.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że przepompowania wymaga pilnego kapitalnego remontu, jej stan obecny jest fatalny. Płatność po części zostanie uregulowana w tym roku, pozostała część w przyszłym. Dodał, że nie będzie ogłaszany przetarg na wykonanie zadania- zostanie ono zlecone firmie, która wykonywała już taki remont na terenie Zalewa. Dodatkową zaletą jest to, iż firma wykonuje remont podczas eksploatacji przepompowni.

Radny Pan Mirosław Czyszek wyraził zdziwienie, że na remont planuje się 100.000 złotych- 50.000 złotych w tym roku i 50.000 złotych w roku przyszłym.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała wyjaśnił, że wszystkie elementy przepompowni nie były poddawane gruntownym remontom od początku istnienia przepompowni, a jest to główna przepompownia odbierająca ścieki z terenu całego miasta. Sama wymiana silników to koszt 60.000 złotych. Studnia zostanie wyposażona w monitoring dzięki czemu na bieżąca będzie wiadomo ile nieczystości spływa, czy działa jedna pompa czy dwie.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski poddał pod głosowanie projekt uchwały.

„Za” przyjęciem projektu uchwały głosowało 10 radnych.

„Wstrzymał się” od głosu 1 radny.



Ad. 4

Sprawy różne.


Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, na czym ma polegać planowana na przyszły rok budowa drogi do Matyt.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że remont drogi obejmuje odcinek około 2 km., wykonanie podbudowy drogi, w miejscach gdzie zajdzie konieczność poszerzenie jej, położenie dwóch warstw bitumicznych. Projekt techniczny wskazuje dane, jakie należ zachować przy budowie drogi.

Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, czy projekt dostał dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odpowiedział, że do 5 grudnia 2008r. złożone projekty będą rozpatrywane i dopiero wówczas ogłoszona zostanie lista rankingowa.

Radny Pan Mirosław Czyszek zapytał, czy Pan Burmistrz rozmawiał na temat remontu drogi do Zatyk z Panem Billem.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że inwestycja związana z budową elektrowni wiatrowych nie znajduje się na takim etapie, by rozmawiać o ewentualnym wkładzie firmy w budowę drogi. Obecnie firma wykonuje pomiary wiatru, dokonuje liczenia przelotów ptactwa. Ponadto jeszcze nie wiadomo, czy elektrownie zostaną zlokalizowane w pobliżu Zatyk.

Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski zapytał, jakie decyzje zapadły w sprawie rozbiórki starej szkoły w Borecznie.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała odparł, że żadne decyzje w tej kwestii nie zapadły. W dniu wczorajszym ponownie obiekt był oglądany przez konserwatora zabytków. Sprawa uzyskania zgody na rozbiórkę obiektu trwa już 12 lat i ciągle napotyka na problemy.

Radna Pani Krystyna Kacprzak zapytała, jak wygląda sprawa remontu mostu w Dobrzykach.

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że remont prowadzony jest już w górnej warstwie mostu.. Zostało nałożenie warstwy asfaltowej.

Radna Pani Krystyna Kacprzak poinformowała, że do rady wpłynęło pismo od Państwa Kur dotyczące budowy wodociągu w Karpowie. Państwo Kur przedstawiają własne wyliczenia dotyczące podłączenia ich gospodarstwa do budowanego wodociągu. (pismo stanowi załącznik na 1 do protokołu).

Burmistrz Zalewa Pan Bogdan Hardybała powiedział, że rozmawiał z Panem Kur. Zaproponował, aby koszty podłączenia wodociągu podzielić na pół po 15.000 złotych. Będzie rozmawiał także z kierownikiem ZGK o ewentualnej możliwości położenia do tego gospodarstwa cieńszych rur, co zmniejszyło by koszty.


Ad. 5

Zamknięcie obrad.


W związku z wyczerpaniem porządku obrad Komisji Przewodniczący Pan Andrzej Małachowski dokonała zamknięcia posiedzenia. Podziękował wszystkim za przybycie.




Na tym protokół zakończono i podpisano.



Protokołowała Przewodniczący Komisji


Ewa Warcaba Andrzej Małachowski


Tadeusz Józefowicz



dodane: 2008-12-23, 677 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Protokoł z Komisji przy Radzie Miejskiej ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.