www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14439941
odsłon strony

Aktualnie mamy
58 gości

Uchwała Nr XLI/328/09 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 02 czerwca 2009 r. w sprawie: procedur uchwalania budżetu gminy Zalewo oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

Uchwała Nr XLI/328/09
Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 02 czerwca 2009 r.

 

 

w sprawie: procedur uchwalania budżetu gminy Zalewo oraz rodzaju i szczegółowości    materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

 

 

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym              ( Tekst Jednolity :Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami) w związku z art. 179, 180, 181, 183, 184 i 185 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zmianami) oraz art. 3 i 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r.                   o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 z późn.  zmianami)

 

Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

1. W celu opracowania projektu budżetu Burmistrz Zalewa w terminie do 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy wydaje zarządzenie w sprawie opracowania i zakresu szczegółowości materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy.

2. Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz pracownicy merytoryczni:

a) opracowują i przedkładają Skarbnikowi gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy plany rzeczowe zadań do realizacji ze środków budżetowych,

b) opracowują i przedkładają Skarbnikowi gminy projekty planów finansowych w zakresie bieżącego funkcjonowania jednostki w układzie klasyfikacji budżetowej w terminie do                   25 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

3. Podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku ubiegające się o dotacje z budżetu gminy na zadania publiczne związane z realizacją zadań własnych gminnych określonych w ustawie o samorządzie, składają wnioski według zasad i trybu postępowania o udzielenie tychże dotacji – przyjętych uchwałą Rady Miejskiej  do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 2

 

Projekty planów finansowych, o których mowa w §1 ust.2 opracowuje się na podstawie:

1)  wskazówek Rady Gminy oraz poszczególnych komisji do projektu budżetu,

2)      przewidywanego zatrudnienia w roku budżetowym,

3)      wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy,

4)      prognozowanych wskaźników wzrostu cen towarów i usług oraz przeciętnego wynagrodzenia na rok następny.

 

§ 3

 

Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, otrzymanych wniosków jak również skalkulowanych dochodów własnych gminy, informacji o dochodach z udziałów w podatkach oraz informacji o dotacjach celowych i subwencji z budżetu państwa Skarbnik Gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.

 

§ 4

1. Burmistrz na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy przygotowuje projekt budżetu w formie uchwały budżetowej, uwzględniający zasady ustawy z dnia                   30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).

2. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej w Zalewie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

3. Burmistrz umożliwia zapoznanie się z projektem uchwały budżetowej mieszkańcom, organizacjom związkowym i społecznym działającym na terenie gminy – poprzez wywieszenie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami na tablicy ogłoszeń urzędu.

4. Burmistrz w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.

5. Jednostki opracowują projekty swoich planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 4 nie później niż do dnia 22 grudnia i przekazują informacje Burmistrzowi.

 

§ 5

 

1. Przewodniczący Rady Miejskiej w Zalewie w terminie 3 dni od otrzymania projektu budżetu wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje go do zaopiniowania stałym Komisjom Rady. Stałe Komisje Rady analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny na piśmie.

2. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzania do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek wskazania przez komisję źródła jego sfinansowania na każdym etapie opiniowania projektu budżetu.

3. Stałe Komisje Rady bez zgody Burmistrza nie mogą wnioskować wprowadzenia                     w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu gminy.

4. Opinie Komisji dotyczące projektu budżetu przedkładane są Przewodniczącemu Rady Miejskiej w terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu.

5. Do 10 grudnia każdego roku Przewodniczący Rady Miejskiej przekazuje Burmistrzowi opinię Komisji Rady Gminy dotyczącą projektu budżetu.

 

§ 6

 

1. Burmistrz po zapoznaniu się z opinią, o której mowa w § 5 pkt 5  nanosi w terminie do 20 grudnia poprawki do projektu budżetu, które jego zdaniem są uzasadnione i przedkłada go Radzie Miejskiej w Zalewie celem uchwalenia budżetu oraz przedstawia Radzie Miejskiej opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej do projektu budżetu.

2. Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego,                   a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do 31 marca roku budżetowego.

3. W przypadku nie uchwalenia budżetu do 31 grudnia poprzedzającego rok budżetowy                 z przyczyn niezależnych, Burmistrz w terminie do 5 lutego roku budżetowego nanosi zmiany do przyjętego Zarządzeniem Burmistrza projektu budżetu wraz z uzasadnieniem i w terminie 5 dni przekazuje materiały Komisjom Rady Miejskiej. Komisje Rady Miejskiej w terminie do 5 marca rozpatrują propozycję Burmistrza i wyrażają opinię na temat zaproponowanych zmian do projektu budżetu.

4.  Burmistrz rozpatruje wnioski przedstawione przez Komisje Rady Miejskiej w terminie do 15 marca. Wnioski Komisji Rady Miejskiej, które zdaniem Burmistrza są uzasadnione zostają uwzględnione w projekcie budżetu. Skorygowany projekt budżetu wraz z załącznikami Burmistrz przedkłada na sesję celem uchwalenia budżetu nie później niż do 31 marca roku budżetowego.

5. Podstawą gospodarki finansowej do czasu uchwalenia budżetu jest przyjęty Zarządzeniem Burmistrza projekt budżetu.

 

§ 7

 

1. PROJEKT UCHWAŁY BUDŻETOWEJ określa:

1) prognozowane dochody budżetu według źródeł ich powstania sklasyfikowanych do działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody: bieżące            i majątkowe,

2) wydatki budżetu w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

- wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, dotacji, wydatków na obsługę długu, oraz wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielanych przez gminę,

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu,

4) przychody i rozchody budżetu gminy,

5) wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,

6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,

7) plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych oraz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

8) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy, finansowanie planowanego deficytu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,

9) upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków o których mowa w pkt 5 i 6,

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

10) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie

11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych udzielanych z budżetu,

12) zakres i kwoty dotacji podmiotowych udzielanych instytucjom kultury,

13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

14) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.

 

 

 

 

2. PROJEKT UCHWAŁY BUDŻETOWEJ może także zawierać:

1) upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występujących w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,

2) upoważnienie dla Burmistrza do przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami             w ramach działu klasyfikacji budżetowej,

3) upoważnienie dla Burmistrza do przekazywania uprawnień dla kierowników jednostek,

4) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu,

 

§ 8

 

Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza:

1) objaśnienia dotyczące planowanych dochodów i wydatków,

2) informację o stanie mienia komunalnego,

3) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej              z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

 

§ 9

 

Objaśnienia do projektu budżetu obejmują:

1) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł,

2) omówienie poszczególnych rodzajów wydatków, w tym:

3) wydatków na zadania własne,

4) wydatków na zadania z zakresu administracji rządowej,

5) wydatków na cele inwestycyjne,

6) dotacji dla jednostek organizacyjnych rozliczanych z budżetu gminy,

7) dotacji dla innych podmiotów wykonujących zadania gminy

8) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytów i pożyczek, potencjalnych spłat wynikających                     z udzielonych poręczeń a także przypadających w danym roku budżetowym wykupów papierów wartościowych emitowanych przez gminę,

9) omówienie zadań inwestycyjnych, ze wskazaniem:

a) nazwy inwestycji,

b) roku rozpoczęcia i zakończenia,

c) planowanych kosztów zadania,

d) nakładów do poniesienia w roku budżetowym.

 

§ 10

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

 

§ 11

 

Traci moc uchwała Nr XI/120/99 Rady Miejskiej w Zalewie z  dnia 12 października 1999 r.  w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy Zalewo.

 

§ 12

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 



dodane: 2009-06-30, 816 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Uchwały - 2009 ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.