www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
WÅ‚adze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
ZarzÄ…dzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
GÅ‚osowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikajÄ…ce z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
UrzÄ…d Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarzÄ…dowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] UrzÄ…d Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Åšrodowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
SamorzÄ…dowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14440021
odsłon strony

Aktualnie mamy
62 gości

Uchwała Nr XI/148/03 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 30 października 2003r. w sprawie: ustalania szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zalewo .

 

Uchwała Nr XI/148/03

Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 30 października 2003r.

 

w sprawie: ustalania szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie

Gminy Zalewo

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzÄ…dzie gminnym (Jednolity tekst: Dz.U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art. 3 , art. 4 i 6 ustawy z dnia 13 wrzeÅ›nia 1996r. o utrzymaniu czystoÅ›ci i porzÄ…dku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn.zm.) – Rada Miejska uchwala, co nastÄ™puje:

§ 1.

Ustala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zalewo stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.

Naruszenie przepisów niniejszej Uchwały podlega karom przewidzianym w Kodeksie Wykroczeń.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zalewa.

§ 4.

Traci moc uchwała Nr XXIX/42/97 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 9 lipca 1997r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zalewo.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

                                                                             ZaÅ‚Ä…cznik do UchwaÅ‚y Nr XI/148/03

                                                                                   Rady Miejskiej w Zalewie

                                                                                z dnia 30 października 2003r.

 

Szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zalewo

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1.

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. wÅ‚aÅ›cicielu nieruchomoÅ›ci – należy przez to rozumieć także współwÅ‚aÅ›cicieli, użytkowników oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadajÄ…ce nieruchomoÅ›ci w zarzÄ…dzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty wÅ‚adajÄ…ce nieruchomoÅ›ciami;
  2. odpadach komunalnych – należy przez to rozumieć staÅ‚e i ciekÅ‚e odpady powstajÄ…ce w gospodarstwach domowych, w obiektach użytecznoÅ›ci publicznej i obsÅ‚ugi ludnoÅ›ci, w tym nieczystoÅ›ci gromadzone w zbiornikach bezodpÅ‚ywowych, porzucone wraki pojazdów mechanicznych oraz odpady uliczne z wyjÄ…tkiem odpadów niebezpiecznych z zakÅ‚adów opieki zdrowotnej i zakÅ‚adów weterynaryjnych;
  3. ustawie – należy przez to rozumieć ustawÄ™ z dnia 13 wrzeÅ›nia 1996r. o utrzymaniu czystoÅ›ci i porzÄ…dku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn.zm.);
  4. o zwierzÄ™tach gospodarskich i hodowlanych – należy przez to rozumieć zwierzÄ™ta wymienione w ustawie z dnia 20 sierpnia 1997r. o organizacji hodowli i rozrodzie zwierzÄ…t gospodarskich (Dz.U. Nr 123, 774 z późn.zm.).

 

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2.

  1. Właściciele nieruchomości w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości w granicach administracyjnych Gminy Zalewo zobowiązani są do:
  1. dbania o estetyczny wygląd nieruchomości oraz pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku mieszkańców z zanieczyszczeń i nieprzydatnych przedmiotów;
  2. dbania o odpowiedni stan techniczny i estetyczny obiektów małej architektury oraz urządzeń placów zabaw zlokalizowanych na terenie nieruchomości;
  3. dokonywania regularnej wymiany piasku w piaskownicach zlokalizowanych na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku (nie rzadziej niż dwa razy w roku);
  4. regularnego strzyżenia i grabienia trawników, przycinania drzew i krzewów, estetycznego utrzymania klombów i zieleńców;
  5. niezwłocznego podłączenia nieruchomości do kanalizacji sanitarnej;
  6. wyposażenia nieruchomości w szczelny zbiornik bezodpływowy (szambo) na terenie pozbawionym sieci sanitarnej.
  1. Właściciele nieruchomości nie skanalizowanych, usytuowanych na terenie wyposażonym w sieć kanalizacji sanitarnej są zobowiązani w terminie 1 roku od ogłoszenia uchwały do dokonania przyłączenia do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej na własny koszt.
  2. Obowiązek oczyszczania ze śniegu i lodu winien być zrealizowany w ciągu dwóch godzin po ustaniu opadów śniegu przez odgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów i podjęcie działań usuwających lub ograniczających śliskość chodnika i pasa ruchu.

Piasek użyty do tych celów właściciel nieruchomości we własnym zakresie usuwa z chodnika niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zastosowania.

 

§ 3.

  1. Pojemniki na odpady komunalne na terenie swojej nieruchomości muszą być ustawione w miejscach na ten cel wyznaczonych, zaś zwłaszcza muszą odpowiadać zasadom rozmieszczenia urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomości określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.) lub w innych dozwolonych miejscach uzgodnionych z właścicielem nieruchomości.
  2. Pojemniki winny spełniać techniczne wymogi bezpieczeństwa i higieny, ochrony środowiska i sanitarne a w szczególności wyposażone w szczelną pokrywę, okresowo czyszczone lub odkażane a także winny być odpowiedni zabezpieczone przed przywróceniem lub przemieszczeniem.
  3. Pojemniki nie mogą tarasować drogi dojazdowej, dostępu do hydrantu, zaworów bezpieczeństwa.

§ 4.

Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do:

  1. zapewnienia dostępu do urządzeń służących do gromadzenia odpadów oraz ustawienia swoich pojemników na równej i utwardzonej powierzchni;
  2. ustawienia przy wejściu do lokali handlowych koszy na odpady komunalne;
  3. ustalenia z podmiotem uprawnionym do wywozu odpadów komunalnych sposobu usuwania odpadów wielkogabarytowych, gruzu budowlanego;
  4. ustawienia koszy na odpady uliczne (komunalne) z uwzględnieniem natężenia ruchu pieszych oraz ich systematycznego opróżniania;
  5. wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę urządzeń do gromadzenia odpadów dostosowanych do systemu wywozu odpadów oraz do utrzymania ich w należytym stanie technicznym i sanitarnym (jeżeli stanowią one ich własność) oraz do systematycznej dezynfekcji w okresie letnim;
  6. utrzymywania porządku i czystości wokół pojemników na odpady komunalne;
  7. składania lub zgniatania opakowań tekturowych (kartonów) i opakowań po towarach przed wrzuceniem ich do pojemników na odpady komunalne.

§ 5.

Zabrania się wrzucania do urządzeń służących do gromadzenia odpadów komunalnych gorącego żużlu, popiołu, substancji żrących, wybuchowych oraz śniegu, lodu i gruzu budowlanego.

Rozdział III

Rodzaje urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych i zasady ich rozmieszczenia

 

 

§ 6.

Urządzeniami do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości są:

  1. stałych odpadów komunalnych:
  1. przy budynkach mieszkalnych – kontenery i pojemniki typowe, powszechnie stosowane przeznaczone do tego celu, zaopatrzone w klapy zamykajÄ…ce, przystosowane do mechanicznego wyÅ‚adunku lub specjalne worki foliowe;
  2. na drogach publicznych i przy wejÅ›ciach do sklepów – kosze uliczne;
  3. na przystankach komunikacyjnych – kosze;
  1. płynnych odpadów komunalnych:
  1. szamba bezodpływowe;
  2. oczyszczalnie ścieków;
  3. przydomowe oczyszczalnie ścieków.

 

§ 7.

  1. Wielkość urządzenia do gromadzenia odpadów, o których mowa w ust. 1, musi być dostosowana do ilości opadów powstających na danej nieruchomości i częstotliwości wywozów, zapewniającej utrzymanie czystości i porządku na nieruchomości.
  2. Właściciele nieruchomości prowadzący gospodarstwa agroturystyczne są zobowiązani do zakupienia i ustawienia na terenie zabudowy zagrodowej koszy na odpady komunalne, w ilości proporcjonalnej do liczby wynajmowanych turystom pokoi gościnnych, a mianowicie:
  1. do 5 pokoi – 1 kosz na odpady;
  2. od 6 do 10 pokoi – 2 kosze na odpady;
  3. powyżej 10 pokoi – 3 kosze na odpady.

§ 8.

Kosze uliczne poÅ‚ożone w Zalewie wzdÅ‚uż ulic: Kolejowej, 29-Stycznia, Å»eromskiego i Traugutta winny być ustawiane z czÄ™stotliwoÅ›ciÄ… odpowiadajÄ…cÄ… nasileniu ruchu pieszego, przy czym ich minimalne umiejscowienie nie może przekraczać 200 m. 

 

Rozdział IV

Częstotliwość i zasady oraz sposób usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 9.

  1. Odpady komunalne winny być usuwane z częstotliwością zapewniającą utrzymanie porządku i czystości.
  1. Ustala się minimalną częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z terenów nieruchomości:
  1. dla zabudowy jednorodzinnej – 1 raz w tygodniu;
  2. dla zabudowy wielorodzinnej – 2 razy w tygodniu;
  3. z lokali użytkowych, z zakÅ‚adów, przedsiÄ™biorstw, z urzÄ™dów administracyjnych – 1 raz w tygodniu;
  1. Z innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
  1. z ulic – 1 raz dziennie lub 1 raz na dwa dni w zależnoÅ›ci od natężenia ruchu pieszych;
  2. z przystanków – 2 razy w tygodniu.
  1. Odpady komunalne płynne usuwane są w miarę potrzeb nie dopuszczając do przelania zbiornika po dokonaniu sprawdzenia jego szczelności.

§ 10.

Usuwanie odpadów komunalnych winno odbywać się w sposób mechaniczny przy zastosowaniu specjalistycznego sprzętu zapewniającego warunki sanitarne przy opróżnianiu urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych i transporcie ich do miejsca unieszkodliwiania i tak:

  1. usuwanie staÅ‚ych odpadów komunalnych – w Å›mieciarkach bezpylnych oraz samowyÅ‚adowawczych do przewozu kontenerów wielkogabarytowych lub innych pojazdów przystosowanych do tego celu;
  2. usuwanie pÅ‚ynnych odpadów komunalnych – w samochodach asenizacyjnych.

§ 11.

Wywóz i unieszkodliwianie odpadów komunalnych może być dokonywany tylko przez podmioty uprawnione.

§ 12.

  1. Właściciele nieruchomości na żądanie upoważnionego przedstawiciela Burmistrza Zalewa zobowiązani są do okazania dowodów dokonywania wywozu odpadów komunalnych przez uprawniony podmiot tj. umowy i dowodów płacenia za usługę lub do okazania dowodu płacenia za składowanie odpadów na składowisku odpadów komunalnych i wskazania podmiotu wywożącego odpady komunalne z nieruchomości.
  2. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie udokumentuje korzystania z usług podmiotów posiadających zezwolenie na usuwanie, unieszkodliwianie odpadów komunalnych, obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przejmie gmina, obciążając właściciela nieruchomości wg. ustalonej opłaty w wysokości 30 zł/m3.
  3. Właściciel nieruchomości ma obowiązek umożliwić wywóz odpadów komunalnych podmiotowi realizującemu zlecenie przez gminę.

 

Rozdział V

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 13.

W celu ochrony przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi, osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do:

  1. Terminowego przeprowadzania szczepień ochronnych przeciwko wściekliźnie i innym chorobom zakaźnym.
  2. Wyprowadzania psów na smyczy, a jeżeli uzasadnia to wielkość lub agresywność psa, na smyczy i w kagańcu.
  3. Nie wprowadzania psów na place zabaw, boiska szkolne, plaże, kąpieliska, do sklepów i lokali gastronomicznych.
  4. Nie pozostawiania psów bez opieki w miejscach, gdzie istnieje prawdopodobieństwo spowodowania zagrożenia bezpieczeństwa lub uciążliwości dla ludzi np. przed wejściem do sklepu.
  5. Usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez psa lub kota na klatkach schodowych i innych terenach służących do wspólnego użytku.
  6. Nie wprowadzania psów do lokali i obiektów (innych niż wymienione w pkt 3), o ile właściciel wprowadzi taki zakaz.
  7. Zapewnienie takich warunków bytowania zwierząt, które nie powodują uciążliwości dla otoczenia, wydzielania przykrych zapachów.

§ 14.

Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone jedynie w miejscach maÅ‚o uczÄ™szczanych przez ludzi i tylko w wypadku, gdy pies ma naÅ‚ożony kaganiec, a osoba utrzymujÄ…ca zwierzÄ™ ma możliwość sprawowania bezpoÅ›redniej kontroli nad jego zachowaniem. 

 

Rozdział VI

Zasady utrzymywania i hodowli zwierzÄ…t gospodarskich

§ 15.

Hodowla zwierząt gospodarskich winna być usytuowana i prowadzona w taki sposób, aby nie pogarszała warunków zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych otoczenia , nie powodowała zanieczyszczeń powietrza, gleby i wody oraz innych uciążliwości dla ludzi przebywających w obiektach przeznaczonych na ich stały pobyt (dotyczy również gospodarzy ośrodków wczasowych) lub w bezpośredniej bliskości tych pomieszczeń, a ponadto powinna odpowiadać warunkom szczególnym określonym w niniejszych zasadach.

 

 

§ 16.

Zabrania się zanieczyszczania podwórzy, obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności, ulic i innych miejsc publicznych wydalinami zwierząt, karmą dla nich przeznaczona, ściółką lub innymi nieczystościami pochodzącymi z hodowli.

§ 17.

  1. Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, teren hodowli i bezpośrednie jej otoczenie winno być utrzymane w należytej czystości. Pomieszczenia te przynajmniej raz w roku powinny być bielone i w razie konieczności odszczurzane. W przypadku, gdy z w/w pomieszczeń gnojowica nie może być usuwana za pomocą odpowiednich urządzeń kanalizacyjnych, powinna być krytymi rowkami ściekowymi odprowadzana do studzienek lub dołów kloacznych, urządzonych w taki sposób, aby odprowadzana i gromadzona gnojowica nie zanieczyszczała wód gruntowych i gleby.
  2. Wydaliny zwierząt, obornik, odpady i inne nieczystości pochodzące z hodowli , gromadzone poza pomieszczeniami dla zwierząt, powinny być składowane w miejscach o nieprzepuszczalnym podłożu, przy czym w/w miejsca składowania winny być usytuowane w na tyle dużej odległości od skupisk ludzkich i granic posesji, aby nie powodowało to uciążliwości dla otoczenia.
  3. Wybiegi dla zwierząt gospodarskich muszą być ogrodzone siatką drucianą lub w inny sposób umożliwiający wydostanie się zwierząt poza obręb wybiegu.

§ 18.

Zabrania siÄ™ utrzymywania zwierzÄ…t gospodarskich, w tym także drobiu na niektórych nieruchomoÅ›ciach poÅ‚ożonych w granicach administracyjnych miasta Zalewa tj. w obrÄ™bie “Starego Miasta” obejmujÄ…cego ulicÄ™: Å»eromskiego, ÅšlusarskÄ…, KrakowskÄ…, CzÄ™stochowskÄ…, KoÅ›cielnÄ… – w promieniu 50 metrów od budynków wielorodzinnych, obiektów użytecznoÅ›ci publicznej (urzÄ™dów i instytucji lokalnych), szkół i placówek w rozumieniu przepisów o systemie oÅ›wiaty, placówek kulturalno-oÅ›wiatowych, zakÅ‚adów opieki zdrowotnej.

§ 19.

Na terenach nie wymienionych w § 18. dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

  1. wszelkie ptactwo, zwierzęta gospodarskie utrzymywane na nieruchomości musi zostać zabezpieczone przed opuszczeniem tej nieruchomości;
  2. właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło ulicę bądź chodnik obowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczenia.

 

 

Rozdział VII

ObowiÄ…zki w zakresie deratyzacji

§ 20.

Właściciele domów wielomieszkaniowych, szkół, przedszkoli oraz gospodarstw rolnych obowiązani przeprowadzać deratyzację nieruchomości co najmniej jeden raz w roku.

 

 

 

§ 21.

Właściciele nieruchomości nie wymienieni w § 20. przeprowadzają deratyzację stosownie do potrzeb.

§ 22.

Niezależnie od obowiązków wynikających z § 20. i § 21. właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzenia deratyzacji w terminach wskazanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i zgodnie z jego uprawnieniami wynikającymi z odrębnych przepisów.

 

 

 

Rozdział VIII

Zadania Burmistrza

§ 23.

Burmistrz obowiązany jest stwarzać formalno-prawne warunki dla selektywnej zbiórki odpadów i wspierać selektywną zbiórkę odpadów organizowaną przez inne podmioty.

§ 24.

Burmistrz zobowiązany jest do dokonywania przeglądu stanu czystości i porządku w nieruchomościach przynajmniej raz w roku oraz wzywania właścicieli nieruchomości do usuwania zaniedbań i uchybień.



dodane: 2004-06-29, 1351 ods³on Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Uchwały - 2003 ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.WaszeÅ›cik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - bÄ™dÄ…cej wÅ‚asnoÅ›ciÄ… spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.