www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
WÅ‚adze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
ZarzÄ…dzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
GÅ‚osowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikajÄ…ce z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
UrzÄ…d Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarzÄ…dowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] UrzÄ…d Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Åšrodowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
SamorzÄ…dowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14399985
odsłon strony

Aktualnie mamy
131 gości

Uchwała Nr LVII/445/10 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Zalewo.

 

                                                                                 

 

Uchwała Nr LVII/445/10

Rady Miejskiej w Zalewie

z dnia 30 czerwca 2010 r.

 

w sprawie: trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Zalewo.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzÄ…dzie gminnym (Jednolity tekst Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

 

Rada Miejska w Zalewie uchwala, co następuje:

 

§ 1

Uchwała określa tryb prac nad projektem uchwały budżetowej, a w szczególności wymaganą szczegółowość projektu budżetu Gminy Zalewo, terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu oraz wymogi dotyczące uzasadnienia i materiały informacyjne, które Burmistrz przedłoży Radzie Miejskiej wraz z projektem uchwały budżetowej.

 

§ 2

  1. Burmistrz w terminie do dnia 10 września każdego roku poda do publicznej wiadomości informacje o przyjmowaniu wniosków do projektu budżetu na rok następny od radnych, przedstawicieli jednostek pomocniczych, mieszkańców oraz reprezentantów organizacji społecznych działających na terenie gminy. Podanie do publicznej wiadomości nastąpi przez wywieszenie ogłoszeń w sołectwach, na terenie miasta oraz w Biuletynie Informacyjnym Urzędu.
  2. W terminie do dnia 20 wrzeÅ›nia każdego roku Burmistrz wyda zarzÄ…dzenie okreÅ›lajÄ…ce podstawowe parametry przyjÄ™te do prac nad budżetem (procentowe wskaźniki wzrostu dochodów, wydatków, wynagrodzeÅ„) i stosowne zarzÄ…dzenie  przeÅ›le do kierowników jednostek podlegÅ‚ych i organizacyjnych oraz Radnych Rady Miejskiej.
  3. Kierownicy gminnych jednostek podległych i organizacyjnych (dyrektorzy szkół, instytucji kultury, kierownik MOPS, kierownik ZGK) opracowują i przedkładają Burmistrzowi w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy, projekty planów finansowych na rok budżetowy.
  4. Kierownicy referatów oraz pracownicy zatrudnieni na stanowiskach samodzielnych przedstawiają propozycje do budżetu w zakresie realizowanych zadań w terminie określonym w ust. 3
  5. Komisje Rady w terminie do dnia 15 października przedstawiają wnioski do projektu budżetu.

§ 3

 

  1. Burmistrz opracowuje projekt uchwały budżetowej.
  2. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza uzasadnienie i materiały informacyjne.
  3. Uzasadnienie do projektu budżetu winno zawierać następujące elementy:

1)      główne zaÅ‚ożenia na rok budżetowy, w oparciu o które przyjÄ™to w projekcie budżetu wielkoÅ›ci dochodów i wydatków,

2)      omówienie projektowanych ważniejszych źródeÅ‚ dochodów z podaniem informacji o ksztaÅ‚towaniu siÄ™ stawek i opÅ‚at,

3)      szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków                                  z uwzglÄ™dnieniem grupowania wydatków na bieżące i majÄ…tkowe,

4)      informacjÄ™ o rachunkach dochodów prowadzonych przez samorzÄ…dowe jednostki budżetowe prowadzÄ…ce dziaÅ‚alność okreÅ›lonÄ… w ustawie o systemie oÅ›wiaty,  a w szczególnoÅ›ci kwotÄ™ planowanych dochodów i wydatków,

5)      przychody zwiÄ…zane z finansowaniem planowanego deficytu budżetowego oraz rozchody zwiÄ…zane ze spÅ‚atami dÅ‚ugoterminowych kredytów i pożyczek lub przeznaczenie wystÄ™pujÄ…cej nadwyżki,

6)      kwotÄ™ planowanego dÅ‚ugu na koniec roku budżetowego,

7)      zakres i kwoty dotacji udzielonych z budżetu,

8)      zadania gminy zlecone do realizacji przez podmioty spoza sektora finansów publicznych,

9)      dochody i wydatki zwiÄ…zane z realizacjÄ… zadaÅ„ z  zakresu administracji rzÄ…dowej   i innych zadaÅ„ zleconych gminie,

10)  przewidywane wykonanie budżetu za rok poprzedzajÄ…cy rok, którego projekt dotyczy.

  1. Materiały informacyjne do projektu budżetu obejmują:

1)      plany finansowe dziaÅ‚ajÄ…cych na terenie gminy instytucji kultury .

  1. Projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w przepisach ustawy o finansach publicznych, z tym że:

1)      dochody budżetu gminy  z okreÅ›leniem działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

2)      wydatki gminy z okreÅ›leniem działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej.

  1. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi Burmistrz przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§ 4

 

  1. Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie, maksymalnie w terminie 5 dni od dnia otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady Miejskiej.
  2. Komisje Rady Miejskiej na posiedzeniach formuÅ‚ujÄ… pisemne opinie o projekcie budżetu i przekazujÄ… je do Komisji Budżetu i Finansów w terminie do dnia                      30 listopada roku poprzedzajÄ…cego rok budżetowy.
  3. W przypadku propozycji zgłoszenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku już przewidzianego istnieje konieczność wskazania przez komisje źródła jego sfinansowania.
  4. Komisja proponując zmiany powodujące zmniejszenie dochodów zobowiązana jest wskazać, które wydatki mają ulec zmniejszeniu.
  5. Opinie poszczególnych komisji sÄ… podstawÄ… do sformuÅ‚owania w terminie do dnia                       5 grudnia przez KomisjÄ™ Budżetu i Finansów ostatecznej opinii o projekcie budżetu.

 

 

 

 

 

§ 5

 

1.       Pisemna opinia komisji Budżetu i Finansów o projekcie uchwaÅ‚y budżetowej przekazywana jest wraz z opiniami pozostaÅ‚ych komisji PrzewodniczÄ…cemu Rady                i Burmistrzowi w terminie do dnia 10 grudnia.

2.       Bez zgody Burmistrza nie mogÄ… być dokonane zmiany powodujÄ…ce zwiÄ™kszenie wydatków nie znajdujÄ…cych pokrycia w dochodach lub zwiÄ™kszenia planowanych dochodów bez jednoznacznego ustanowienia ich źródeÅ‚.

3.       Burmistrz na podstawie ustaleÅ„ z posiedzenia może wnieść stosowne autopoprawki            w projekcie uchwaÅ‚y budżetowej.

4.       Projekt uchwaÅ‚y budżetowej wraz z proponowanymi autopoprawkami Burmistrz przedkÅ‚ada Radzie Miejskiej w terminie 7 dni  przed wyznaczonym terminem sesji            w sprawie uchwalenia budżetu.

5.       PrzewodniczÄ…cy Rady Miejskiej zwoÅ‚uje sesjÄ™ budżetowÄ… przed koÅ„cem roku poprzedzajÄ…cego rok budżetowy, w  uzasadnionych przypadkach nie później niż do  31 stycznia roku budżetowego.

 

§ 6

 

Porządek obrad sesji budżetowej w punkcie dotyczącym uchwalania budżetu powinien uwzględniać:

1)      wystÄ…pienie Burmistrza w sprawie projektu budżetu i przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwaÅ‚y budżetowej ,

2)      odczytanie opinii komisji staÅ‚ych Rady Miejskiej,

3)      odczytanie wniosków komisji, które zostaÅ‚y uwzglÄ™dnione przez Burmistrza                       w projekcie uchwaÅ‚y budżetowej,

4)      odczytanie wniosków komisji nie uwzglÄ™dnionych przez Burmistrza w projekcie uchwaÅ‚y budżetowej,

5)      dyskusja nad projektem uchwaÅ‚y budżetowej,

6)      gÅ‚osowanie uchwaÅ‚y budżetowej.

 

 

 

 

§ 7

 

Traci moc uchwaÅ‚a Nr XLI/328/09 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 02 czerwca 2009 r.  w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowoÅ›ci materiałów informacyjnych towarzyszÄ…cych projektowi budżetu.

 

§ 8

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

 

 

 



dodane: 2010-07-01, 535 ods³on Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Uchwały - 2010 ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.WaszeÅ›cik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - bÄ™dÄ…cej wÅ‚asnoÅ›ciÄ… spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.