www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
WÅ‚adze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
ZarzÄ…dzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
GÅ‚osowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikajÄ…ce z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
UrzÄ…d Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarzÄ…dowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] UrzÄ…d Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Åšrodowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
SamorzÄ…dowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14453158
odsłon strony

Aktualnie mamy
108 gości

Do właściwości i zadań Referatu Finansowego należą sprawy związane z gospodarką finansową

 

Do wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i zadaÅ„ Referatu Finansowego należą sprawy zwiÄ…zane z gospodarkÄ… finansowÄ…  Gminy a w szczególnoÅ›ci:

1. W zakresie księgowości budżetowej

1) księgowanie dochodów i wydatków budżetowych, funduszy celowych oraz nanoszenie zmian

budżetowych, sporządzanie komputerowych wydruków;

2) czuwanie nad nie przekroczeniem planowanych wydatków jednostki oraz podległych

jednostek organizacyjnych;

3) współpraca ze Skarbnikiem Gminy w opracowywaniu projektu budżetu i funduszy celowych;

4) czuwanie nad prawidłowością planowania budżetów jednostek podległych;

5) prowadzenie ewidencji finansowej z zakresu inwestycji;

6) sporządzanie sprawozdań budżetowych;

7) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Miejskiej;

8) rozliczanie inwentaryzacji;

9) sprawowanie nadzoru nad właściwym oznakowaniem sprzętu zgodnie z księgą inwentarzową;

10) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;

11) księgowanie dochodów i wydatków budżetowych, funduszy celowych oraz nanoszenie zmian

budżetowych (sporządzanie wydruków komputerowych);

12) czuwanie nad nie przekroczeniem planowanych wydatków budżetowych jednostki oraz

podległych jednostek budżetowych.

13) sprawozdanie sprawozdań budżetowych

 

 

2. w zakresie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz księgowości podatkowej:

1) opracowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat;

2) prowadzenie wymiaru podatków i opłat oraz prowadzenie rejestru wymiarowego;

3) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów, odroczeń, rozłożeń na raty i umorzeń;

4) aktualizowanie stanu gruntów z ewidencją gruntów przesyłanych przez geodezję;

5) prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania danych o przedmiocie

opodatkowania , w tym prowadzenie kontroli terenowych podmiotów opodatkowanych

podatkiem od nieruchomości;

6) kompletowanie dokumentów w sprawach o stosowanie ulg i zwolnień podatkowych;

7) prowadzenie rachunkowości dochodów budżetowych w zakresie podatków i opłat oraz

egzekwowanie tych należności;

8) dokonywanie okresowych analiz z wpływów podatkowych oraz opracowywanie

materiałów w tym zakresie dla potrzeb Rady;

9) prowadzenie rachunkowości dochodów budżetu z zakresu podatków i opłat osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej;

10) egzekucja należności podatkowych , w tym:

a) wystawianie upomnień na zalegających podatników;

b) wystawianie tytułów wykonawczych na zalegających podatników;

c) zabezpieczanie hipoteczne zadłużeń podatkowych;

11) rozliczanie sołtysów z zebranych podatków oraz naliczanie wynagrodzeń z tego tytułu;

12) instruowanie sołtysów o sposobie poboru w drodze inkasa zobowiązań pieniężnych;

13) wydawanie zaświadczeń:

a) o stanie majÄ…tkowym;

b) o nie zaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych;

c) o spłacie PFZ;

d) o opłacaniu składek FURS z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego;

e) o dochodowości w gospodarstwie rolnym;

f) o użytkach rolnych;

14) prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń;

15) prowadzenie aktualizacji indywidualnych gospodarstw rolnych na potrzeby GUS;

16) księgowanie podatków: rolnego, od nieruchomości, leśnego, od środków transportowych,

łącznego zobowiązania pieniężnego osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych

nie posiadających osobowości prawnej;

17) prowadzenie spraw w zakresie:

a) umorzeń zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej;

b) odroczeń terminów płatności podatku lub odroczeń zapłaty zaległości podatkowej wraz

z odsetkami za zwłokę;

c) rozłożenia na raty zapłaty podatku lub rozłożeń na raty zaległości podatkowej wraz

z odsetkami za zwłokę;

18) naliczanie opłaty prolongacyjnej;

19) przygotowywanie wniosków i opracowywanie stanowisk w sprawach stosowania przez Urzędy

Skarbowe ulg w pobieranych przez siebie podatkach, będących w całości dochodami Gminy;

20) współdziałanie z Urzędami Skarbowymi w zakresie sprawdzania i przekazywania wniosków

NIP;

21) sporządzanie obowiązujących sprawozdań;

22) księgowanie i egzekwowanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów;

 

 

3. W zakresie księgowości i płac oraz podatku od towarów i usług - VAT;

1) księgowanie wpłat: czynszu za lokale użytkowe, za dzierżawę gruntów, czynszu za lokale

mieszkalne;

2) obliczanie i pobieranie podatku VAT od działalności w Urzędzie Miejskim;

3) egzekucja w/w czynszów, w tym:

a) wystawianie upomnień;

b) wystawianie tytułów wykonawczych;

4) prowadzenie rejestru VAT;

5) sporządzanie miesięcznej deklaracji podatku od towarów i usług (VAT-7);

6) sporządzanie listy płac dla pracowników Urzędu oraz pracowników zatrudnionych w ramach

robót publicznych, prac interwencyjnych oraz umów absolwenckich i stażowych;

7) prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą zasiłków chorobowych, macierzyńskich,

opiekuńczych i wychowawczych;

8) prowadzenie kart wynagrodzeń i zasiłków pracowników;

9) pobór i rozliczanie podatku dochodowego pracowników i prowadzenie ewidencji w tym zakresie;

10) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym i zdrowotnym

pracowników;

11) sporządzanie listy wypłat diet Przewodniczącemu Rady, radnym i sołtysom;

12) prowadzenie rozliczeń z tytułu zawieranych przez Gminę umów: zleceń, o dzieło i innych umów cywilnoprawnych;

13) prowadzenie spraw związanych z grupowym ubezpieczeniem pracowników w PZU;

14) wystawianie zaświadczeń o zarobkach;

15) sporządzanie sprawozdań z funduszu płac;

16) rozliczanie oraz składanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy o refundację środków

finansowych z tytułu robót publicznych, prac interwencyjnych oraz umów absolwenckich

i stażowych.

 

4. W zakresie księgowości i obsługi kasowej;

 

1) prawidłowe prowadzenie i obsługa kasy Urzędu;

2) prowadzenie sprzedaży i uzupełnianie pogotowia znaków skarbowych;

3) przyjmowanie opłat i należności pieniężnych na poszczególne kwitariusze;

4) terminowe odprowadzanie należności do Banku na odpowiednie konta;

5) przygotowywanie przelewów za należności pieniężne;

6) prowadzenie ewidencji wpływu faktur i rachunków oraz dostarczanie ich do opisu

poszczególnym pracownikom Urzędu;

7) wydawanie za pokwitowaniem biletów opłaty targowej dla przedstawiciela administratora

targowiska i rozliczanie go z pobranych opłat targowych;

8) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;

9) sporzÄ…dzanie deklaracji podatku dochodowego PIT-4, PIT-8A i PIT-8B;

10) dokonywanie wymiaru podatku od posiadania psów oraz wystawianie upomnień i tytułów

wykonawczych i księgowanie wpłat;

11) wystawianie faktur VAT;



dodane: 2011-06-10, 766 ods³on Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Referat finansowy [FN] ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.WaszeÅ›cik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - bÄ™dÄ…cej wÅ‚asnoÅ›ciÄ… spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.