www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
WÅ‚adze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
ZarzÄ…dzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
GÅ‚osowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikajÄ…ce z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
UrzÄ…d Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarzÄ…dowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] UrzÄ…d Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Åšrodowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
SamorzÄ…dowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14468846
odsłon strony

Aktualnie mamy
42 gości

Do właściwości i zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

Do właściwości i zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy całość spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym Miasta i Gminy, polityką ekologiczną oraz rolnictwem, a w szczególności:

1. W zakresie gospodarki przestrzennej

1) analizowanie stanu zagospodarowania przestrzennego Gminy, uzbrojenia terenu oraz

stanu i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i kulturowego,

2) realizowanie zadań związanych z gospodarką przestrzenną zgodnie z ustawą o planowaniu

i zagospodarowaniu przestrzennym (przygotowywanie projektów decyzji o warunkach

zabudowy i lokalizacji celu publicznego)

3) opracowywanie koncepcji zagospodarowania nieruchomości wymagających wydzielenia

dróg publicznych o ile ich rozgraniczenie nie wynika z ustaleń miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego,

4) wydawanie wyrysów i wypisów z planu zagospodarowania przestrzennego,

5) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego

nieruchomości,

6) opiniowanie terenów i obiektów przeznaczonych do sprzedaży lub wydzierżawienia,

7) realizowanie zadań związanych z ochroną zabytków,

8) opiniowanie projektów podziałów nieruchomości,

9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy,

10) naliczanie opłaty planistycznej,

11) opiniowanie umieszczania w miejscach publicznych i wpływających na wygląd obiektów

budowlanych reklam, szyldów itp. oraz wydawanie zgody na ich realizacje na terenach

komunalnych,

12) prowadzenie procedury dotyczącej sporządzania miejscowych planów zagospodarowania

przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków.

 

2. W zakresie ochrony środowiska:

1) nadzór nad realizacja polityki ekologicznej Gminy, w tym:

a) nadzór nad realizacja Programu Ochrony Środowiska,

b) przygotowanie i aktualizacja regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie

miasta i gminy Zalewo,

2) prowadzenie zadań w zakresie edukacji ekologicznej i koordynacja akcji proekologicznych

zwiÄ…zanych ze SprzÄ…taniem Åšwiata,

3) prowadzenie zadań w zakresie gospodarki odpadami, w szczególności:

a) opracowywanie, aktualizacja i wdrażanie wieloletniego planu gospodarki odpadami

komunalnymi oraz nadzór nad kształtowaniem gospodarki odpadami,

b) wydawanie opinii w zakresie gospodarowania odpadami,

c) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od

właścicieli nieruchomości,

4) opiniowanie prac geologicznych,

5) prowadzenie opłat za korzystanie ze środowiska,

6) prowadzenie i nadzór nad realizacja zadań finansowanych i dofinansowywanych z Ochrony

Środowiska , w tym: opracowywanie rocznych planów przychodów i wydatków oraz

rocznych sprawozdań z wykonania planów w zakresie Ochrony Środowiska,

7) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje przedsięwzięcia,

8) prowadzenie i aktualizacja publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach

zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,

9) podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu danych w wykazie

o środowisku i jego ochronie oraz udostępnianie publicznie dostępnych wykazów danych

o środowisku i jego ochronie,

10) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:

a) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

c) prowadzenia spraw związanych z bezdomnymi zwierzętami, a także grzebowiskiem

i spalaniem zwłok zwierzęcych i ich części,

11) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących usuwania drzew i krzewów, wymierzania

kar pieniężnych za usuniecie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia

12) wyrażanie zgody na usuwanie drzew z terenu gminy,

14) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodnej, w tym nadzór nad jakością wód w kąpieliskach,

15) realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej na terenach nieskanalizowanych, w tym:

a) przeprowadzanie kontroli nieskanalizowanych rejonów Gminy i egzekwowanie

czynności eliminujących wprowadzanie nieczyszczonych ścieków do wód i ziemi,

b) nadzór nad realizacja przez właścicieli obowiązku podłączania budynków do nowo

wybudowanych sieci sanitarnych,

c) ewidencjonowanie zbiorników bezodpływowych na ścieki i przydomowych

oczyszczalni ścieków,

17) nadzór nad jakością wody pitnej i strefami ochronnymi ujęć wody, współpraca z organami

administracji sanitarnej nad jakością wody przeznaczonej do spożycia, informowanie

konsumentów o jakości wody do spożycia,

18) wykonywanie obowiązków zgodnie z ustawa o ochronie zwierząt:

a) ustalanie zasad wyłapywania bezdomnych zwierząt oraz rozstrzyganie o dalszym

postępowaniu z nimi,

b) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywna,

c) organizowanie zbiórki padliny,

19) wydawanie decyzji w sprawie odebrania zwierzęcia właścicielowi w przypadku, rażącego

zaniedbywania zwierzęcia,

19) przygotowywanie do zatwierdzania taryf oraz zatwierdzanie regulaminu dostarczania wody,

20) zapewnienie oczyszczania miasta (kosze uliczne, przystanki autobusowe, cmentarze)

3. W zakresie rolnictwa

1) wydawanie zaświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego,

2) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów do zalesiania,

3) przygotowywanie oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,

4) prowadzenie spraw związanych ze scalaniem gruntów



dodane: 2011-06-10, 1263 ods³on Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa [GP] ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.WaszeÅ›cik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - bÄ™dÄ…cej wÅ‚asnoÅ›ciÄ… spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.