www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
WÅ‚adze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
ZarzÄ…dzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
GÅ‚osowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikajÄ…ce z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
UrzÄ…d Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarzÄ…dowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] UrzÄ…d Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Åšrodowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
SamorzÄ…dowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14448221
odsłon strony

Aktualnie mamy
52 gości

Do właściwości i zadań Referatu Rozwoju Lokalnego

 

Do właściwości i zadań Referatu Rozwoju Lokalnego należą działania związane z rozwojem Miastai Gminy, prowadzeniem koordynacji i współdziałania w zakresie zamówień publicznych, promocją gminy oraz przeciwdziałaniu uzależnieniom, a a szczególności:

1. W zakresie rozwoju gminy

1) inicjatywy mające na celu rozwój przedsiębiorczości na terenie Gminy,

2) opracowywanie programów gospodarczych, analizowanie i diagnozowanie zjawisk

społecznych i gospodarczych,

3) kreowanie polityki informacyjnej Gminy,

4) bieżące analizowanie zagadnień zawartych w strategii Gminy oraz jej monitorowanie

i aktualizowanie,

5) realizacja zadań związanych z przynależnością Gminy do związków gmin i stowarzyszeń,

w których gmina jest członkiem.

2. w zakresie zamówień publicznych

1) stanowisko organizuje proces zamówień publicznych i czuwa nad jego prawidłową

realizacjÄ… poprzez:

a) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przygotowania

dokumentów związanych z uruchomieniem i przeprowadzeniem procesu zamówień

publicznych,

b)informowanie pracowników Urzędu w zakresie stosowania przepisów ustawy prawo

zamówieniach publicznych,

c) prowadzenie postępowania w sprawach udzielania zamówień publicznych wraz

z opracowywaniem szczegółowych procedur w tym zakresie.

3. W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych

1) aktywne działania na rzecz pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania zadań,

odzwierciedlonych w przygotowanych dokumentach strategicznych poprzez:

a) koordynowanie i opracowywanie projektów dokumentów strategicznych dla gminy, w

tym w szczególności Strategii gminy oraz monitorowanie ich realizacji i opracowywanie

informacji w tym zakresie.

b) prowadzenie ewidencji dokumentów własnych i obcych, stanowiących o kierunkach

rozwoju gminy,

c) aktywne poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych środków na realizację zadań

gminy,

d) gromadzenie informacji o możliwościach pozyskania środków zewnętrznych, zwłaszcza

w zakresie środków z Unii Europejskiej i przygotowywanie propozycji ich wykorzystania,

e) koordynowanie prac związanych z przygotowaniem wniosków o pozyskanie środków

z funduszy krajowych i zagranicznych,

f) współpraca z instytucjami i organizacjami mogącymi wspierać działania Urzędu

w zakresie pozyskania środków,

g) nadzór nad wykorzystywaniem środków zewnętrznych i rozliczaniem środków

zewnętrznych.

4. w zakresie promocji gminy

1) prowadzeniem banku informacji o Gminie,

2) kompleksowa promocja Gminy( gospodarcza, turystyczna, inwestycyjna), w kraju i zagranica

oraz wspieranie inicjatyw gospodarczych, turystycznych i inwestycyjnych,

3) utworzeniem i prowadzeniem banku ofert inwestycyjnych,

4) opracowywaniem materiałów informacyjnych i reklamowych.

5) rozwijaniem wszechstronnej współpracy partnerskiej z miastami w kraju i za granicą,

6) organizacja kontaktów zagranicznych Burmistrza i współpraca w tym zakresie z innymi

jednostkami organizacyjnymi,

7) organizacja kontaktów zagranicznych i krajowych, w szczególności z miastami partnerskimi,

i współpraca w tym zakresie z instytucjami i organizacjami w Polsce,

8) stworzeniem i prowadzeniem wykazu podmiotów gospodarczych, instytucji kulturalnych

i oświatowych, rejestru stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji pozarządowych

działających na terenie Gminy dla potrzeb Burmistrza i Urzędu,

9) monitorowaniem potrzeb turystów,

10) merytoryczna obsługa strony internetowej Urzędu.

5. w zakresie spraw przeciwalkoholowych i współpracy z organizacjami pozarządowymi

1) działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia

dla działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych,

2)przeprowadzanie analizy problemów związanych z uzależnieniami od substancji

psychoaktywnych i przemocÄ… w rodzinie oraz stanu zasobu w dziedzinie ich rozwiÄ…zywania,

3) przygotowywanie i przedkładanie Burmistrzowi projektów gminnych programów:

a) profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

b) przeciwdziałania narkomanii,

c) współpracy z organizacjami pozarządowymi,

4) ogłaszanie i prowadzenie konkursów ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach

gminnych programów,

5) realizacja i koordynacja zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania

problemów alkoholowych,

6) wdrażanie i propagowanie na terenie Gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii

edukacyjnych,,

7) organizowanie pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

8) prowadzenie spraw oraz najszerzej rozumiana współpraca i koordynacja w zakresie

przeciwdziałania uzależnieniom od substancji psychoaktywnych,

9) wsparcie techniczne organizacji pozarzÄ…dowych,

10) realizacja innych zadań określanych corocznie w gminnych programach,

11) realizacja zadań związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie

napojów alkoholowych.

6)  realizacja, na obszarze Gminy, zadaÅ„ wynikajÄ…cych z przepisów prawnych w dziedzinie kultury, sportu i turystyki,

1)  przygotowanie projektu budżetu w części dotyczÄ…cej kultury, sportu i turystyki,

2)  udziaÅ‚ w organizacji imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych,

3)  prowadzenie dokumentacji statystycznej dotyczÄ…cej kultury, sportu i turystyki,

4)  współpraca z organizacjami pozarzÄ…dowymi w zakresie kultury, sportu i turystyki,

5)  współdziaÅ‚anie w zakresie realizacji zadaÅ„ zlecanych organizacjom pozarzÄ…dowym w ramach 
     ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,

6)   prowadzenie ewidencji instytucji kultury i obiektów turystycznych



dodane: 2013-04-02, 657 ods³on Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Referat Rozwoju Lokalnego [RL] ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.WaszeÅ›cik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - bÄ™dÄ…cej wÅ‚asnoÅ›ciÄ… spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.