www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14397376
odsłon strony

Aktualnie mamy
102 gości

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2003 rok część I - do Uchwały Nr XVIII/216 / Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 29 kwietnia 2004 roku .

 

Sprawozdanie

z wykonania

Budżetu

Gminy Zalewo

za 2003 r.

 

 

 

Zalewo, marzec 2004 r.

  1. Plan i wykonanie dochodów budżetu gminy.

Planowane dochody na 2003 r. w kwocie 9.827.481 zł w trakcie realizacji budżetu zostały zwiększone do kwoty 10.793.668 zł.

Wzrost ogólnego planu dochodów w stosunku do planu pierwotnego o 975.260 zł dotyczył zwiększenia planowanych dochodów z tytułu:

  1. dotacji celowej na zadania zlecone o 44.899 zł,

    w tym: na opiekę społeczną 28.170 zł, na przeprowadzenie referendum

    ogólnokrajowego 10.773 zł, na sfinansowanie wyprawki szkolnej dla

    uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkoły podstawowej

    5.956 zł.

  2. dotacji celowej na zadania własne o 111.758 zł

    w tym: na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów 5.372 zł, dożywianie dzieci w szkołach 106.386 zł,

  3. Środki z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na dożywianie dzieci w

    szkołach podstawowych i gimnazjum z rodzin byłych pracowników po

    pegeerowskich o 64.538 zł.

  4. Dochody własne z tytułu podatków i opłat o 187.777 zł,

  5. Środki na finansowanie inwestycji ze źródeł zagranicznych – 415.682 zł,

  6. Subwencji oświatowej o 75.336 zł

  7. Dotacji celowej z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień z administracją rządową o 17.270 zł w tym: na utworzenie świetlicy terapeutycznej 15.000 zł, na modernizację komputerów i oprogramowania 2.270 zł,

  8. Dotacji celowej z samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (na Gminne Centrum Informacji) o 58.000 zł

Dokonano zmniejszenia planowanych dochodów o 9.073 zł z tytułu:

  1. Subwencji ogólnej o 3.866 zł

  2. Dotacji na zadania własne (dodatki mieszkaniowe) o 5.207 zł

Powyższe zwiększenia i zmniejszenia dochodów i wydatków były przedmiotem posiedzeń Komisji Stałych Rady następnie zatwierdzone uchwałami Rady lub zarządzeniem Burmistrza - dotacje celowe.

Szczegółowe wykonanie dochodów w poszczególnych działach przedstawia tabela jak niżej.

Tabela Nr 1. w zł.

Dz.

Wyszczególnienie

Plan po zmianach

Wykonanie

%

010

Rolnictwo

441.682

464.378

105,1

 

w tym:

-wpływy za kolczykowanie zwierząt

i świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt

-opłaty za podłączenie do wodociągu

-środki unijne - SAPARD

 

 

8.000

18.000

415.682

 

 

2.570

45.901

415.682

 

 

32,1

255,0

100,0

020

Leśnictwo

2.400

3.802

158,4

 

-wpływy z dzierżawy terenów łowieckich

2.400

3.802

158,4

600

Transport i Łączność

38.060

38.060

100,0

 

-dotacje z Powiatu na utrzymanie ulic powiatowych w mieście realizowane na podstawie porozumień

 

38.060

 

38.060

 

100,0

700

Gospodarka mieszkaniowa

594.864

636.388

107,0

 

w tym:

- wpływy z opłat za zarząd

i użytkowanie wieczyste

nieruchomości.

- dochody z najmu i dzierżawy

- wpłaty ze sprzedaży wyrobów

i składników majątkowych

- wpływy z usług za CO

- odsetki

 

34.400

112.500

300.650

145.514

1.800

 

18.598

110.591

353.282

152.078

1.839

 

54,0

98,3

117,5

104,5

102,2

750

Administracja publiczna

154.642

158.249

102,3

 

w tym:

- dotacja celowa na realizację zadań

zleconych

- wpływy z usług i zwrot kosztów

upomnień

- dotacja celowa otrzymana od samorządu województwa na zadania bieżąc realizowane na podstawie porozumień – Gminne Centrum Informacji

 

86.612

10.030

 

 

 

58.000

 

 

86.612

13.637

 

 

 

58.000

 

 

100,0

136,0

 

 

 

100,0

751

Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej

11.837

11.837

100,0

 

- dotacja celowa na realizacje zadań zleconych (referendum i aktualizacja spisów wyborców)

 

11.837

 

11.837

 

100,0

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej

 

2.993.053

 

3.059.727

 

102,2

 

w tym:

-podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

-podatek od nieruchomości

-podatek rolny

-podatek leśny

-podatek od środków transportowych

-podatek od czynności cywilno-prawnych

-podatek od spadków i darowizn

-opłata targowa

-opłata skarbowa

-udział w podatku dochodowym od osób fizycznych

-udział w podatku dochodowym od osób prawnych

-odsetki od nieterminowych wpłat

-wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe

-podatek od posiadanych psów

 

 

11.700

1.293.873

763.000

82.077

81.961

37.000

4.000

60.000

32.550

597.842

13.900

11.050

3.300

-

 

 

10.631

1.338.046

712.834

82.664

89.199

73.385

7.208

65.235

36.878

555.339

43.298

40.843

3.840

327

 

 

90,9

103,4

93,4

100,7

108,8

198,3

180,2

108,7

113,3

92,9

311,5

369,6

116,4

-

758

Różne rozliczenia finansowe

5.200.945

5.187.862

99,7

 

w tym:

-część oświatowa subwencji ogólnej dla gmin

-część podstawowa subwencji ogólnej

-część rekompensująca subwencji ogólnej

-odsetki na rachunkach bankowych

-refundacja środków z Urzędu Pracy za 2002 r.

 

4.406.678

376.103

381.054

15.000

22.110

 

4.406.678

376.103

381.054

1.229

22.588

 

100,0

100,0

100,0

8,2

100,0

801

Oświata i wychowanie

31.347

31.231

99,6

 

w tym:

-dotacja celowa na zadania własne

-dotacja celowa na zadania zlecone

25.391

5.956

25.391

5.840

100,0

98,1

851

Ochrona Zdrowia

83.000

83.345

100,0

 

-wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

83.000

83.345

100,0

853

Opieka Społeczna

1.179.017

1.183.730

100,4

 

w tym:

-dotacja celowa na realizację zadań zleconych

-dotacja celowa na realizację zadań własnych

-wpływy z usług opiekuńczych

-środki z AWRSP na dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjum z rodzin byłych pracowników p.pgr.

-dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

 

831.810

241.179

24.220

 

 

64.538

 

 

17.270

 

831.810

241.179

28.933

 

 

64.538

 

 

17.270

 

100,0

100,0

119,5

 

 

100,0

 

 

100,0

854

Edukacyjna Opieka Wychowawcza

15.054

10.823

71,9

 

w tym:

-dotacja celowa na realizację zadań bieżących własnych

-opłata stała za korzystanie

z Przedszkola

 

1.154

13.900

 

1.154

9.669

 

100,0

69,6

900

Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

47.767

47.767

100,0

 

-dotacja celowa na realizację zadań zleconych (oświetlenie uliczne)

47.767

47.767

100,0

 

Ogółem

10.793.668

10.917.199

101,2

 

w tym:

  1. Dochody własne

  2. Subwencja ogólna

  3. Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań bieżących własnych
  4. Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie
  5. Dotacja celowa na zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego
  6. Środki pozyskane z innych źródeł
  7. Środki pozyskane ze źródeł zagranicznych

3.784.577

5.163.835

 

267.724

 

983.982

 

 

113.330

64.538

415.682

3.908.224

5.163.835

 

267.724

 

983.866

 

 

113.330

64.538

415.682

103,3

100,0

 

100,0

 

100,0

 

 

100,0

100,0

100,0

 

W roku 2003 gmina Zalewo osiągnęła dochody w wysokości 10.917.199 zł, co daje 101,2% planu rocznego po dokonanych zmianach.

Ad. 1. Dochody własne wykonano w 103,3% , wynoszą 3.908.224 zł, stanowią drugą pozycję w budżecie gminy, co daje 35,8% dochodów. Głównym źródłem zasilania dochodów własnych jest podatek od nieruchomości, którego łączne wpływy od osób fizycznych i prawnych wynoszą 1.338.046 zł na planowane 1.293.873 zł, co stanowi 103,4 %, a do wymiaru rocznego wykonanie wynosi 81,4%. Zaległość od osób prawnych 692.453 zł i zwiększyła się do 2002 r. o 160.958 zł. Zalega 7 podatników, w tym: zaległość 1 podmiotu gospodarczego wynosi 575.384 zł jest to zaległość rosnąca od 2001 r., z tego: zaległość 333.352 zł została skierowana na drogę postępowania egzekucyjnego, a do zaległości w kwocie 242.032 zł toczy się postępowanie w Kolegium Odwoławczym w Elblągu.

Zaległość 1 podmiotu w wysokości 86.732 zł została wykazana do Syndyka Masy Upadłościowej. Na zaległość w wysokości 26.082 zł wpłynęło podanie o odroczenie na 2004 r. a 2 podatników uregulowało zobowiązanie w miesiącu styczniu br.

Nadmienia się ze w 2002 r. dla 1 przedsiębiorcy udzielono zwolnienia z podatku na kwotę 27.102 zł zgodnie z programem pomocowym dla przedsiębiorców.

W związku z przejęciem do zasobów mienia komunalnego nieruchomości zabudowanej i gruntu od dwóch podmiotów dokonano kompensaty w podatku od nieruchomości w wysokości 144.876 zł.

Zaległość w podatku od nieruchomości od osób fizycznych wynosi 35.744 zł, wystawiono tytuły wykonawcze i skierowano do Działów Egzekucyjnych w wg miejsc zamieszkania podatników.

Kolejnym ważnym źródłem dochodów własnych jest podatek rolny, wpływy wynoszą 712.834 zł na planowane 763.000 zł, co stanowi 93,4%, a do wymiaru rocznego wykonanie wynosi 94,7%.

Wpływy od osób prawnych wynoszą 161.949 zł na planowane 151.024 zł. Dokonano umorzenia podatku dla 1 podatnika w wysokości 12.911 zł. Zaległość od osób prawnych wynosiła 53.619 zł od 3 podatników, w miesiącu styczniu i lutym została już uregulowana. Zostały wyegzekwowane wszystkie zaległości z lat ubiegłych

Wpływy podatku rolnego od osób fizycznych wynoszą 550.885 zł , w tym na zaległość wpłynęło 63.458 zł i wpływy bieżące do wymiaru rocznego zrealizowano w 81 %. Saldo należności pozostałe do zapłaty wynosi 412.695 zł, z tego: zaległość jednego podatnika wynosi 252.610 zł, z czego na 38.108 zł skierowano wniosek do Sądu w sprawie ujawnienia majątku dłużnika, a zaległość w wysokości 214.502 zł została odroczona do końca maja 2004 r. Zaległość wynosi 189.572 zł i stanowi to 31,5% wymiaru rocznego.

W stosunku do zaległości w wysokości 252.610 zł (1 podatnika) zostało umorzone przez Urząd Skarbowy postępowanie egzekucyjne z uwagi na bezskuteczność prowadzonej egzekucji. Wystąpiono do Sądu Rejonowego o ujawnienie majątku dłużnika: z tego zaległość w wysokości 214.502 zł została odroczona do końca maja 2004 r.

Powstałe zaległości 92.970 zł zostały skierowane na drogę postępowania egzekucyjnego do Urzędów Skarbowych. Kwota 53.759 zł została zabezpieczona hipoteką ustawową. Są także zaległości około 12 tyś. zł przypadające od podatników, którzy nie żyją, prowadzone postępowanie jest bezskuteczne z uwagi na brak unormowań prawnych w księgach wieczystych i dlatego nie można zabezpieczyć hipoteką.

Zaznacza się, że w roku podatkowym wpłynęło 364 podań, w tym: na odroczenie podatku wpłynęło 210 podań, z tego 205 zostało załatwionych pozytywnie na kwotę 657.903 zł, z tego: 214.502 zł odroczono na 2004 r.

Na umorzenie podatku rolnego wpłynęło 154 podania, z czego zostało załatwionych pozytywnie 111 podań na kwotę 9.528 zł.

Na zalegających podatników w roku 2003 wystawiono 479 tytułów wykonawczych na kwotę 122.462 zł, z tego: wpłynęło 63.458 zł.

Skutki obniżenia przez Radę Miejską górnych stawek podatku od nieruchomości i ceny żyta wynoszą 558.678 zł.

Następna znacząca pozycja w dochodach własnych to udział w podatku dochodowym od osób fizycznych – wynosi 555.339 zł na planowane 597.842 zł, co stanowi 92,9%. Informację szacunkową o planowanych dochodach w/w podatku oraz miesięczne wpływy przekazuje Ministerstwo Finansów.

Udział w podatku dochodowym od osób prawnych wynosi 43.298 zł na plan 13.900 zł, co stanowi 311% planu, podatek ten przekazują Urzędy Skarbowe od podatników posiadających również zakłady (oddziały) położone na obszarze j.s.t. innym niż jednostka samorządu terytorialnego właściwa dla siedziby podatnika.

Wpływy podatku leśnego wynoszą 82.664 zł na planowane 82.072 zł, co stanowi 100%, zaległość wynosi 2.483 zł; od osób prawnych 480 zł zostały wykazane do Syndyka Masy Upadłości;

Zaległość od osób fizycznych wynosi 2.003 zł i została skierowana na drogę postępowania egzekucyjnego.

Podatek od środków transportowych na plan 81.961 zł wpłynęło 89.199 zł – 108%, z tego: wpływy od osób prawnych wynoszą 81.667 zł do założonego planu 48.900 zł, zostały wykonane ponad plan, ponieważ uregulowano zaległości z 2002 r. wykazane do Syndyka Masy Upadłości, ponadto podatnicy nabyli nowe pojazdy podlegające opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych. Pomimo wykonania ponad plan, zalega dwóch podatników od osób prawnych na kwotę 2.657 zł, z tego: zaległość 487 zł została wykazana do Syndyka, a zaległość 2.160 zł skierowana na drogę postępowania egzekucyjnego.

Zaległość w podatku od osób fizycznych wynosi 382 zł (od 2 podatników) i są regulowane w ratach miesięcznych.

Wpływy podatku od czynności cywilno-prawnych wyniosły 73.385 zł na planowane 37.000 zł, co stanowi 198%.

Wpływy tego podatku przekazywane są na rachunek budżetu przez Urzędy Skarbowe od czynności cywilnoprawnych, których przedmiotem jest przeniesienie własności nieruchomości, prawa użytkowania wieczystego, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego ze względu na miejsce położenia nieruchomości, a od czynności cywilnoprawnych, których przedmiotem jest przeniesienie własności rzeczy ruchomych i praw majątkowych na rachunek budżetu gminy właściwej ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę nabywcy.

Wpływy z podatku od spadków i darowizn wynoszą 7.208 zł na plan 4.000 zł, wpływy podatku opłaconego w formie karty podatkowej wynoszą 10.631 zł na planowane 11.700 zł.

Wymiarem i poborem tych podatków oraz przekazaniem na konto budżetu gminy zajmują się Urzędy Skarbowe.

Poza dochodami podatkowymi gmina otrzymała dochody własne z tytułu opłat, które mają także znaczenie dla dochodów budżetu gminy.

Opłaty za podłączenie do wodociągu wyniosły 45.901 zł na planowane 18.000 zł – 255% planu rocznego. Na zwiększenie dochodów miały wpływ nieplanowane wpłaty za podłączenie w miejscowości Pozorty, Tarpno, Mazanki, Zalewo i Murawki 39.790 zł.

Zaległość opłat za podłączenie z miejscowości Dobrzyk, Boreczna, Bajd wynosi 11.968 zł, zalega 21 podatników. Część zalegających wpłaca ratalnie, na pozostałych wystawia się upomnienia, wezwania przedsądowe.

Wpływy z opłaty targowej wynoszą 65.235 zł na planowane 60.000 zł, wpływy z opłaty skarbowej osiągnięto w wysokości 36.878 zł na planowane 32.550 zł. Są to wpływy ze sprzedaży znaków skarbowych, urzędowych blankietów wekslowych z punktów sprzedaży znajdujących się na obszarze gminy oraz wpływy przekazywane przez Urzędy Skarbowe.

Osiągnięto także wpływy z opłat administracyjnych za wydane zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej 3.840 zł.

Opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu osiągnięto w wysokości 83.345 zł.

Opłaty za dostarczanie ciepła do kotłowni miejskich i budynku Poradni Lekarza Rodzinnego wpłynęły w wysokości 152.078 zł.

Od miesiąca października kotłownie na ul. Żeromskiego przejął Zakład Gospodarki Komunalnej. Zaległość za C.O. wynosi 8.092 zł, zalega 8 osób z tego: 4 osoby mają rozłożoną zaległość na raty. Do trzech osób wysłano wezwanie przedsądowe na kwotę 2.677 zł. W br. jedna osoba uregulowała zaległość.

Poza dochodami z opłat i podatków osiągnięto dochody z tytułu gospodarowania mieniem komunalnym w wysokości 482.471 zł na planowane 447.550 zł, z tego: dochody ze sprzedaży mienia komunalnego wyniosły 353.282 zł, dokonano sprzedaży 9 lokali mieszkalnych z gruntem 60.640 zł, jeden lokal użytkowy 126.008 zł, działki gruntowe 163.161 zł oraz dokonano spłata rat 2.167 zł za wykupione w latach ubiegłych mieszkania.

Zaległość z tytułu sprzedaży mieszkań komunalnych wynosi 3.246 zł. Zaległości te na wniosek osób zalegających są rozłożone na raty.

Dochód z wieczystego użytkowania gruntów osiągnięto w wysokości 18.598 zł na planowane 34.400 zł, co stanowi 54% planowanych.

Zaległość wynosi 23.631 zł. Zalega 6 podatników. Na zaległość 23.087 zł dotyczącą 3 podatników są przygotowane wnioski do Sądu w celu wyegzekwowania zaległości. Jeden podatnik w miesiącu lutym br. uregulował zaległości w wysokości 497 zł. Na pozostałych podatników wysłano upomnienia.

Dochody z tytułu dzierżawy lokali i gruntu oraz czynsz za lokale mieszkalne osiągnięto w wysokości 110.591 zł na planowane 112.500 zł.

Zaległość za dzierżawę lokali użytkowych wynosiła 5.692 zł od 3 dzierżawców i została już uregulowana . Z tytułu dzierżawy gruntów i budynków gospodarczych zaległość wynosi 972 zł. Zalegało 9 osób, w tym: 2 osoby powyżej 3 m-cy. Obecnie 5 osób uregulowało zaległość, a do 3 osób wysłano wezwania do zapłaty. Z opłaceniem czynszu za lokale mieszkalne zalegało 11 osób na kwotę 2.877 zł, w tym: 4 osoby powyżej 3 m-cy. W br. 5 osób uregulowało zaległość, do 5 wysłano uprzedzenie o zamiarze wypowiedzenia umowy najmu. W stosunku do 1 dłużnika rozłożono zaległość na raty.

Oprócz wymienionych dochodów z tytułu podatków, opłat i gospodarowania mieniem komunalnym wpłynęły dochody z tytułu: ze świadczeń opiekuńczych 28.933 zł na planowane 24.220 zł, odsetki za nieterminowe wpłaty podatków 42.682 zł, wpływy za kolczykowanie zwierząt i świadectw miejsca pochodzenia zwierząt 2.570 zł, wpływy z usług ksero i zwrot kosztów upomnień 13.637 zł, opłata stała za korzystanie dzieci z Przedszkola 9.669 zł, refundacja z Urzędu Pracy środków za roboty publiczne 2002 r. w wysokości 22.588 zł.

 

Ad. 2. Subwencja ogólna stanowi główną pozycję w budżecie naszej gminy, bo stanowi 47,3% wykonanych dochodów budżetu.

Wpłynęło 5.163.835 zł, w tym: subwencja oświatowa wynosi 4.406.678 zł, z tego: 72.936 zł wpłynęło ze środków rezerwy części oświatowej na dofinansowanie remontów placówek oświaty (wymiana okien), część podstawowa subwencji ogólnej wyniosła 376.103 zł, część rekompensująca utracone dochody w związku z częścią likwidacji podatku od środków transportowych to 195.020 zł, a część rekompensująca w zakresie dochodów utraconych z tytułu ulg i zwolnień w podatku rolnym i leśnym za II półrocze 2002 r. i I półrocze 2003 r. wyniosła 186.034 zł.

Ad.3. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących własnych wyniosły 267.724 zł i stanowią 2,5 % dochodów budżetu gminy, z tego wpłynęło na: dodatki mieszkaniowe 134.386 zł, dożywianie dzieci w szkołach 106.386 zł, na wypłatę świadczeń dla nauczycieli emerytów i rencistów 26.545 zł.

 

Ad. 4. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie wyniosły 983.866 zł i stanowią 9,0% dochodów budżetu gminy. Są to dotacje na: realizację zadań w administracji 86.612 zł na aktualizację rejestrów wyborców 10.642 zł, na zadania realizowane przez MOPS 831.810 zł, na zakup podręczników dla uczniów klas I szkoły podstawowej 5.840 zł, na oświetlenie dróg wojewódzkich i powiatowych 47.767 zł.

 

Ad. 5. Dotacje celowe na zadania realizowane na podstawie umów i porozumień to 113.330 zł, co stanowi 15 dochodów budżetu gminy, w tym: na utworzenie świetlicy terapeutycznej 15.000 zł, na modernizację komputerów i oprogramowania w opiece społecznej 2.270 zł, na utw3orzenie Gminnego Centrum Informacji 58.000 zł, na utrzymanie ulic powiatowych w mieście 38.060 zł.

 

Ad.6. Środki pozyskane z innych źródeł to kwota 64.538 zł z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i Gimnazjach z rodzin byłych pracowników po pegeerowskich.

 

 

  1. Plan i wykonanie wydatków budżetowych.

Planowane wydatki na 2003 r. w okresie sprawozdawczym zostały zwiększone do kwoty 10.934.972 zł. Wzrost ogólnego planu wydatków o 42.963 zł w stosunku do planu pierwotnego dotyczył zwiększenia środków na:

  • wydatki bieżące na zadania własne o 623.817 zł

  • wydatki bieżące na zadania zlecone o 44.783 zł

oraz zmniejszenia środków na inwestycje o 625.637 zł.

Wykonanie wydatków budżetowych w działach i rozdziałach z wyszczególnieniem wydatków majątkowych, wynagrodzeń osobowych, pochodnych od wynagrodzeń i pozostałych wydatków bieżących przedstawia



dodane: 2004-07-14, 914 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Uchwały - 2004 ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.