www.bip.gov.pl   
   Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zalewo www.zalewo.pl
Ogłoszenia
Burmistrza
Inne
Darmowa Pomoc Prawna
Władze Gminy
Burmistrz Zalewa
Informacje
Sprawozdanie z działalności Burmistrza
Decyzje Burmistrza
Zarządzenia Burmistrza
Rada Miejska
Uchwały Rady Miejskiej Skład Rady
Komisje
Plan pracy
Dyżury
Terminy sesji
Protokoły z Sesji
Interpelacje i zapytania radnych
Głosowania Radnych na Sesjach
Oświadcz. majątkowe
Sesje Rady
Prawo lokalne
Statut Gminy
Finanse
Budżet
Wieloletnia prognoza finansowa
Opinie RIO
Informacje wynikające z art. 37 ustawy o finansach publicznych
Mienie komunalne
Podatki i opłaty lokalne
Stawki podatkowe
Zwolnienia podatkowe
Informacje różne
Deklaracje podatkowe
Pomoc publiczna ulgi
Zamówienia publiczne
Przetargi Nieruchomości
Urząd Miejski
Kierownictwo
Referaty Numery telefonów
Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Skargi i wnioski
Oświadczenia majątkowe
Dostęp do informacji publicznej
Petycje
Umowy cywilno-prawne
Ochrona Danych Osobowych
Ochrona środowiska
Zawiadomienia /Obwieszczenia
Decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych
Gospodarka odpadami komunalnymi
Azbest
Przydomowe oczyszczalnie ścieków
Zagospodarowanie przestrzenne
Kontrole zewnętrzne
Programy strategiczne gminy
Organizacje pozarządowe
Otwarte konkursy ofert - rozstrzygnięcia
Oferty pozakonkursowe
Program współpracy
Przydatne pliki do pobrania
Rejestr kultury
Procedury załatwienia spraw
[OR] Referat Organizacyjny
[USC] Urząd Stanu Cywilnego
[RF] Referat Finansowy
[IK] Referat Inwestycji, Gospodarki Mieniem Komunalnym
[GP] Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
[RL] Referat Rozwoju Lokalnego
[RP] Radca Prawny
Nabór na wolne stanowiska pracy
Gminne jednostki organizacyjne
ZASiP
MOPS
Szkoły
Placówka opiekuńczo wychowawcza "Słoneczko"
Spółki prawa handlowego
Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna
MGCK
Oświadczenia majątkowe
Konsultacje społeczne
Wybory
Referendum
Uzupełniające 2014-2018
Samorządowe Do Sejmu i Senatu RP
Do Parlamentu UE
Prezydenta RP
Wzory druków i formularzy
Serwis
Wyszukiwarka
Statystyka
Rejestr zmian
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Sprawy w urzędzie
Archiwum spraw

Otrzymaliśmy
14399167
odsłon strony

Aktualnie mamy
127 gości

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVI / 301 /04

 

Zadanie 2.

 

Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

 

 

1. Pomoc ofiarom przemocy domowej:

 

 

 

1.                  Szkolenia różnych grup zawodowych z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

 

a)      Organizacja szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie pomagania ofiarom przemocy domowej, współpracy służb, organizacji i instytucji, a zwłaszcza dotyczące wdrażania nowych procedur interwencji wobec przemocy domowej,

b)      Organizacja narad, konferencji poświęconych przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

 

 

 

2. Utworzenie systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

 

System taki winien opierać się na współpracy kilku podstawowych ogniw tj. Rewiru Dzielnicowych, MOPSu, Komisji ds. RPA, Służby Zdrowia, Pedagogów Szkolnych. Każda z tych instytucji winna wytypować 1-2 osoby do przeszkolenia w zakresie podstawowych umiejętności rozpoznawania i pomocy ofiarom przemocy.

 

 

Zadanie 3

 

Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działania na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych.

 

 

1. Stworzenie warunków do powstania miejsca integrującego, profilaktycznego i pomocowego    

   dla dzieci i młodzieży:

 

 

Realizacja tego zadania winna polegać na utrzymaniu świetlicy środowiskowo – terapeutycznej w Dobrzykach dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym. W świetlicy tej realizowany jest  program profilaktyczno – terapeutyczne oraz zajęcia dydaktyczne. Świetlica działa na podstawie szczegółowego programu terapeutyczno – wychowawczego.

 

2. Działania na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych:

 

Realizacja tego zadania będzie przebiegała równocześnie z działaniem nr 1, a mianowicie dożywiane będą dzieci uczestniczące w zajęciach terapeutyczno – wychowawczych w Dobrzykach.

 

3. Działalność informacyjna i edukacyjna:

 

Objęcie wszystkich uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum z terenu miasta i gminy Zalewo programem profilaktycznym o tematyce uzależnień, przemocy lub agresji.

 

4. Promocja zdrowego stylu życia poprzez sport:

 

            Sport jest alternatywna formą spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież.  W roku 2005 r. należy zbudować „ Skatepark”. Będzie to miejsce do jazdy na rolkach, desko rolkach.  Zadaniem  „Skateparku” będzie  zapewnienie dzieciom, młodzieży oraz dorosłym atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu. Dzieci i młodzież powinna odciągnąć od chuligaństwa, narkomanii.

 

5. Inne formy oddziaływań profilaktycznych:

 

Organizacja i finansowanie imprez bezalkoholowych, kampanii profilaktycznych czy opracowanie, wydawnictwo broszur, ulotek informacyjnych służących oddziaływaniom profilaktycznym. W roku 2005 przestąpienie do ogólnopolskiej kampanii „Zachowaj trzeźwy umył”. Kompania ta ma charakter edukacyjny,  adresowana jest do uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjum. Główny cel tej kampanii to poprawa skuteczności interwencji wobec nieuczciwych sprzedawców. Kolejnym – to położenie nacisku na poprawne kontrole punktów sprzedaży  napojów alkoholowych.

 

 

Zadanie 4

 

Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych

 

1. Współpraca ze stowarzyszeniami i innymi organizacjami pozarządowymi realizującymi programy o charakterze profilaktyczno – terapeutycznym:

 

Realizacja tego zadania powinna oznaczać:

·        wspieranie finansowe instytucji, stowarzyszeń i organizacji pozarządowych realizujących swe działania statutowe związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych,         a przede wszystkim wspieranie instytucji zajmujących się pomocą dzieciom i rodzinom patologicznym z terenu naszej gminy.

·        współpraca i wspieranie ruchów samopomocowych szczególnie AA, AL.-Anon, Al.-Ateen.

 

Powierzenie wykonywania któregokolwiek z w/w zadań winna być jedynie osobom posiadającym udokumentowane kwalifikacje do jego prowadzenia.

 

 

Zadanie 5

Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego

 

 

Realizacja tego zadania ma na celu:

·        kontrolę przestrzegania zakazu reklamy i promocji napojów alkoholowych,

·        kontrolę przestrzegania warunków sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości; osobom do lat 18; na kredyt lub pod zastaw.

Wykonanie tego zadania powierza się członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, którzy na podstawie upoważnień wydanych przez Burmistrza Zalewa będą przeprowadzać stosowne kontrole punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Zalewo pod kątem przestrzegania w/w zapisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

 

 

Zadanie 6

Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizację i finansowanie centów integracji społecznej.

 

W przypadku powstania Centrum Integracji Społecznej w Zalewie lub Powiatowego Centrum Integracji Społecznej , wskazane będzie wsparcie działalności tych Centrum w przypadku, gdy pomoc oferowana będzie mieszkańcom miasta i gminy Zalewo.

 

ROZDZIAŁ V

 

Wydatkowanie środków finansowych:

 

Realizacja powyższego Programu odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wydatków przedstawionym poniżej w formie tabelarycznej.

 

 

WYDATKI FINANSOWE

na realizację Gminnego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

na rok 2005

 

Dział 851 Rozdział 85154 Ochrona Zdrowia – Przeciwdziałanie Alkoholizmowi

L.p.

Paragraf

Nazwa zadania- sposób realizacji

Kwota w zł

1.

§ 4170

Wynagrodzenie bezosobowe- wynagrodzenie członków Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,wynagrodzenie za pracę w Punkcie Konsultacyjno – Terapeutycznym oraz w świetlicy w Dobrzykach

36.500

2.

§ 4210

Materiały i wyposażenie – zakup materiałów niezbędnych do monitorowania problemów alkoholowych i pracy Komisji; prenumerata miesięcznika “Świat Problemów”, materiały do realizacji zajęć w świetlicy w Dobrzykach; zakup elementów „Skateparku”

21.400

3.

§ 4220

Zakup żywności dla uczestników zajęć prowadzonych w świetlicy środowiskowo-terapeutycznej w Dobrzykach.

3.000

4.

§ 4270

Usługi remontowe – przygotowanie podłoża pod „Skatepark”.

12.000

5.

§ 4300

Zakup usług pozostałych –opłaty za przeprowadzenie badań przez biegłego celem stwierdzenia stopnia uzależnienia od alkoholu;; szkolenie członków Komisji,; Akcja ogólnopolska „Zachowaj Trzeźwy Umysł” ;wsparcie finansowe placówek, instytucji wspierających działalność profilaktyczną dla dzieci z rodzin patologicznych;

9.900

4.

.

§ 4410

Podróże służbowe – delegacje związane z wyjazdami na szkolenia, kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych i inne

200

OGÓŁEM

 

83.000

 

 

 



dodane: 2005-01-11, 843 odson Strona gotowa do druku
  


[ Powrót do sekcji Uchwały - 2006 ]




Panel aktualizacyjny   

© "Wydawnictwo WPW", C.Porycki, P.Wasześcik Sp.J. - na platformie hostingowej serwis 24.pl - będącej własnością spółki.
GNU/GPL copyright - PHP-Nuke - web portal system.