Uchwała Nr XXVI/299/04 Rady Miejskiej w Zalewie z dnia 28 grudnia 2004 roku w sprawie budżetu na rok 2005 |
Uchwała Nr XXVI/299/04
Rady Miejskiej w Zalewie
z dnia 28 grudnia 2004 roku
w sprawie budżetu na rok 2005
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, art. 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. z 2003 r., Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1
1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 16.868.167 zł, zgodnie z zał. nr 1 i 1a.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.372.440 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 51.760 zł, zgodnie z zał. nr 4,
c) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości
83.000 zł.
§ 2
1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 18.707.033 zł, zgodnie z zał. nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 12.104.351 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 5.966.334 zł,
b) dotacje 550.751 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 140.000 zł,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 17.000 zł,
2) wydatki majątkowe w 2005 r. w wysokości 6.602.682 zł,
a) wydatki inwestycyjne na 2005 r. w wysokości 6.582.682 zł, zgodnie z zał. nr 5,
3) wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2005‑2007 21.742.832 zÅ‚, zgodnie z zaÅ‚. nr 5. tj: 2005r. 6.582.682 zÅ‚, 2006r. 7.966.535 zÅ‚, 2007r. 7.193.615 zÅ‚.
3.Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.372.440 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych:
– na podstawie porozumieÅ„ zawartych z innymi jednostkami samorzÄ…du terytorialnego w wysokoÅ›ci 85.842 zÅ‚, zgodnie z zaÅ‚. nr 4,
c) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 83.000 zł,
§ 3
Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 1.838.866 zł są przychody pochodzące z:
a) kredytów w kwocie 963.866 zł,
b) pożyczek w kwocie 875.000 zł,
§ 4
1. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2005 roku w wysokości 3.439.400 zł, zgodnie z zał. nr 6
2. Uchwala się przychody w wysokości 2.347.090 zł i rozchody w wysokości 508.224.. zł, stanowiące zał. nr 7.
3. Sposób sfinansowania deficytu budżetu przedstawia zaÅ‚Ä…cznik nr 13 - „sytuacja finansowa gminy”.
§ 5
1. Uchwala się plany przychodów i wydatków:
a) zakÅ‚adów budżetowych – przychody w wysokoÅ›ci 518.366 zÅ‚; wydatki w wysokoÅ›ci 520.964 zÅ‚,
b) Å›rodków specjalnych – przychody w wysokoÅ›ci 103.000 zÅ‚; wydatki w wysokoÅ›ci 103.000 zÅ‚,,
zgodnie z zał. nr 8.
2. Uchwala się dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych w wysokości 77.509 zł, zgodnie z zał. nr 9.
§ 6
Uchwala siÄ™ dotacje dla:
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 385.160 zł, zgodnie z zał. nr 10,
b) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 54.000 zł, zgodnie z zał. nr 11.
§ 7
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
– przychody – 20.000 zÅ‚,
– wydatki – 24.500 zÅ‚,
zgodnie z zał. nr 12.
§ 8
Tworzy siÄ™ rezerwy:
1) ogólną w wysokości 71.695 zł,
§ 9
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.
2. Upoważnia się Burmistrza do spłat zobowiązań do wysokości uchwalonej w rozchodach .
§ 10
Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 1.000.000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków nie powodujących zwiększenia wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom.
§ 12
1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2005.
2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmisko-Mazurskiego.
|